cervelo
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo nov 15, 2017 12:27

Problemen Alfa Romeo Giulia

do nov 16, 2017 16:35

Sinds begin maart van dit jaar ben ik trotse eigenaar van een nieuwe Alfa Romeo Giulia 2.0T benzine motor. Tot vandaag ben ik zeer te spreken over het rijplezier en rijkwaliteiten van de wagen. Niettegenstaande dit, heb ik, met de koudere temperaturen, te kampen met de volgende 2 problemen :

- hevige condensatie op de voorruit :

Gezien mijn voertuig 's nachts buiten slaapt, noteer ik 's morgens uitzonderlijk veel
condensatie op de voorruit, meer bepaald onderaan over de gehele lengte van het
dashboard, in het midden van de voorruit en rond de bevestiging van de
achteruitkijkspiegel. De condensatie is zo hevig dat druppels water langs de binnenkant van
de voorruit naar beneden lopen. Wordt er met de vingers over gewreven dan zijn die
kletsnat. Abnormaal volgens mij. Nog iemand hetzelfde probleem? Oplossing?

- problemen met voertuig wanneer het stuur volledig naar R of L wordt gedraaid :

Wanneer ik mijn stuur volledig naar R of naar L draai (om bvb kort af te draaien) en ik
vertrek met het voertuig dan is het alsof ik op kasseien rijd, ook al rijd ik dan op vlakke asfalt.
Heel vies gevoel. De wagen volgt dan ook niet de juiste richting maar deint uit naar buiten
(net gelijk bij onderstuur). Volgens mijn Alfa dealer is dit het gevolg van de specifieke (?)
constructie van de eerste productie wagens en kan dit niet verholpen worden. Lijkt mij toch
bizar dat men, anno 2017, wagens produceert die niet gemaakt zijn om vlot kort af te draaien. Iemand hetzelfde probleem? Oplossing?

Gebruikersavatar
chubasco
Newbie
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: di jun 12, 2012 15:57
Locatie: Amsterdam

Re: Problemen Alfa Romeo Giulia

do nov 16, 2017 23:35

Altijd je airco aanhouden, heb je minder last van condensatie.
huidig:
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm
Alfa Romeo 159 1750TBI ti Sportwagon
Alfa Romeo 1300 super "karretje van Arese"

gehad:
Lancia Delta Integrale
Lancia Delta 1,8 16v
Fiat Multipla

Gebruikersavatar
chubasco
Newbie
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: di jun 12, 2012 15:57
Locatie: Amsterdam

Re: Problemen Alfa Romeo Giulia

do nov 16, 2017 23:42

Als ik naar het uiterste draai van de stuurwiel zorg ik dat ik rustig de auto laat rollen en zodra het kan, de stuurwiel iets terugdraaien en niet op de uiterste stand houden.

Je voelt aan het mechaniek dat het niet een al te prettige stand is, heb ik met meerdere auto’s gehad en ook nieuwe.
huidig:
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm
Alfa Romeo 159 1750TBI ti Sportwagon
Alfa Romeo 1300 super "karretje van Arese"

gehad:
Lancia Delta Integrale
Lancia Delta 1,8 16v
Fiat Multipla

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: Problemen Alfa Romeo Giulia

vr nov 17, 2017 07:18

Controleer de wagen op waterlekkage, ga desnoods naar de wasstraat en kijk of er ergens water naar binnen loopt.
Even goed zoeken met een lamp in de kofferbak, onder het dashboard en de deuren.
Wat je beschrijft is niet gewoon !!
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
PietJan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 90
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:32
Locatie: Sassenheim

Re: Problemen Alfa Romeo Giulia

vr nov 17, 2017 21:13

Heb je er brede, platte (lage) banden op zitten? Met mijn Giulietta heb ik er ook last van. Wanneer het kouder wordt, en ik rij weg met mijn stuur in (bijna) maximale uitslag lijkt hij iets weg te glijden. Zodra ik mijn zomer banden (225/40-18) vervang door mijn winterbanden (215\55-16) is het over. Heeft volgens mij te maken met de stugheid van de band bij lage temperaturen. Heeft niets te maken met de wielophanging.

Mvg. Piet Jan
Spider 2000 (1974)
Giulietta 1.4 MA 170 TCT (2012)

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Problemen Alfa Romeo Giulia

za nov 18, 2017 11:41

Heb je er brede, platte (lage) banden op zitten? Met mijn Giulietta heb ik er ook last van. Wanneer het kouder wordt, en ik rij weg met mijn stuur in (bijna) maximale uitslag lijkt hij iets weg te glijden. Zodra ik mijn zomer banden (225/40-18) vervang door mijn winterbanden (215\55-16) is het over. Heeft volgens mij te maken met de stugheid van de band bij lage temperaturen. Heeft niets te maken met de wielophanging.
Ah is dat het. Ik heb exact hetzelfde verschijnsel met mijn GT. Ik dacht dat door de verlaging de geometrie wellicht niet helemaal klopt tijdens het sturen, eventueel i.c.m. misschien een iets te lage bandenspanning. In de zomer geen last, en met winterbanden ook niet. Beide overigens in dezelfde maat, 225/40/18.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Problemen Alfa Romeo Giulia

zo nov 19, 2017 12:35

Het gevoel dat je bij het wegrijden omschrijft is de wagen die over de voorwielen wegglijdt ipv de aangegeven koers te volgen. Doordat er geen grip is, krijg je onderstuur.

Zoals hierboven al omschreven zal eea samen hangen met de gekozen bandenmaat. Een band met een hogere wang heeft wat meer ruimte om mee te bewegen.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Algemene Technische vragen”