Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: De Alfa Romeo Stelvio

di jul 25, 2017 11:57

Kunnen we het weer over de Stelvio hebben?
Goed idee, maar ik ga nog één ding over die zogenaamde standpunten zeggen:

Ik denk dat Savali33 met mij gesproken heeft. Ik ben op een enkele dag na altijd present geweest op de SCARB stand in Eelde.
Ik was lid van de EC, niet van het bestuur. Er zijn voor zover ik weet slechts twee bestuursleden op de beurs in Eelde geweest en van geen van kan ik me voorstellen dat ze dergelijke uitspraken doen. Hetzelfde geldt voor de EC-leden en Registerleiders die daar steeds hebben gestaan.

Wat ik zelf vaak zeg in gesprekken met leden/bezoekers op Eelde of andere evenementen is dat ik niets met moderne Alfa's heb. Omdat ik met geen enkele moderne auto iets heb.

En dat betekent niets meer of minder dat ik er me niet toe aangetrokken voel en dus niet dat ik een moderne Alfa niet 'echt', minderwaardig of wat dan ook vind.

Tegelijk: voor mij niks leukers dan een parkeerplaats met een mengelmoes van oud en modern. Dat is juist de charme van de hobby, contact en respect tussen mensen met elk hun eigen invulling van de hobby. Niet de lange tenen en de verongelijktheid vanuit een zelfgekozen underdogpositie *).

Want wat zou het; als een vrijwilliger in een persoonlijk gesprek zegt dat hij een bepaald type helemaal niks vindt, is dat dan meteen een officieel club-standpunt? Moeten vrijwilligers hun woorden steeds maar op een goudschaaltje wegen voordat ze zich ergens over uitspreken?
Lijkt mij van niet.

*) Om verwarring te voorkomen: dat bedoel ik in zijn algemeenheid, niet een specifieke persoon. Je hoort/leest in het nieuws steeds vaker dat mensen of groepen ergens door beledigd zijn, zich te kort gedaan voelen, etc. Get a life.
In een bepaalde functie moet je daar juist extra voorzichtig mee zijn! Het is al jaren geleden en wie het geweest is weet ik niet meer (herken het gezicht nog wel) maar doet er ook niet toe. Punt blijft als je als "rookie" liefhebber van toen voornamelijk jong Alfa praats raakt met 1 van de in mijn ogen "vertegenwoordigers van de grote club" en deze je dan vertellen dat huidige modellen niet echt door de beugel kunnen je toch wel even stom verbaast achter de oren zit te krabbelen. Ik was trouwens niet de enige die van deze sfeer een rare nasmaak kreeg, later kwam een alternatief in opstand in de vorm van een andere Alfa club waar veel jong Alfa rijders zich beter bij thuis voelden. In de afgelopen jaren is dit alles een beetje verwaterd maar nu Alfa met nieuwe modellen over de brug komt bespeur ik wederom veel negativiteit naar al dit nieuws!
We vertegenwoordigen allemaal 1 merk waarom moet dit weer in 2 delen gesplitst worden, ik vind het allemaal maar sneu voor de mensen die daadwerkelijk een nieuw model bezitten maar vooral voor nieuwe gezichten!!
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: De Alfa Romeo Stelvio

di jul 25, 2017 16:21

Onze grote baas Marchionne doet toch krek hetzelfde. De zeer geslaagde 159 doet ie af als Alfa onwaardig. Heel goed maar wat is nu het algemeen oordeel van de pers over het resultaat van zijn skunkworks team:

It starts with the design. There is a tendency to hear the words "Alfa Romeo" and immediately think "beauty". But while you wouldn't call the Giulia ugly, get beyond the deep Alfa shield grille that crowns this car's face and the Giulia isn't actually that great a piece of car design. Cover the badge up, and it lacks distinction. Park a BMW 3-Series next to it, and you'll be under no illusion which car Alfa's designers were trying to steal customers away from. Dimensionally and in proportions, the Giulia is an almost exact 3-Series match.

The face of the car is slightly bizarre, with the lamps plonked in space, long and creating a bird-like face, pinching the surfaces surrounding them and with no real link to Alfas past - nor presenting a naked expression of high-technology likes an Audi does. The surfaces are soft, they lack tension or the sense of motion you'd expect in an Alfa, too. You may believe that beauty sits in the eye of the beholder, but we think that it's a shame Alfa has lost its distinct, strong saloon look that both 156 and 159 embodied. No car designer we've spoken to rates this design.

An Alfa's engine is its heart, responsible for much of the emotion of the drive. And unfortunately this petrol engine isn't one of the company's greats, in termsof stirring your emotions or creating sounds to thrill you.

Decennia lang was onnavolgbare styling en agrément moteur het handelsmerk van Alfa Romeo maar dat verdween op de achtergrond bij de Giulia, daarom heb ik er ook geen hoge pet van op...
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: De Alfa Romeo Stelvio

di jul 25, 2017 21:50

Ach, ik denk dat hij zit te broeden op hoe nieuwe benzine- en dieselmodellen uitgefaseerd kunnen worden en komt hij wellicht met prachtige koetsen rond een hybride o.i.d...

Ben bang dat je, over pakweg 10 jaar, met name een diesel aan de straatstenen niet meer kwijt raakt :shock:
Een interessante vraag is dan ook, in hoeverre een 'diepte-investering' in een toekomstig dieselmodel nog zin heeft :roll:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo jul 26, 2017 09:56

Volgens mij is iedere nieuwe auto kopen geen investering....
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo jul 26, 2017 17:24

Volgens mij is iedere nieuwe auto kopen geen investering....
Laat "nieuwe" weg en ik onderschrijf het helemaal. Iedereen weet: koop je een nieuwe auto ben je genaaid door de afwaardering, koop je een oude auto dan koop je de lopende rekening van een ander. Betalen doe je toch. Je kan weinig(er) betalen door een nieuwe te kopen, of net andersom.
Hangt deels van jezelf af.
Stel je hebt 80k in je hand branden : 4C of oude Montreal o.d. - faites vos choix. Alles heeft zijn kantjes.

Je hoort/leest in het nieuws steeds vaker dat mensen of groepen ergens door beledigd zijn, zich te kort gedaan voelen, etc. Get a life.
We vertegenwoordigen allemaal 1 merk waarom moet dit weer in 2 delen gesplitst worden, ik vind het allemaal maar sneu voor de mensen die daadwerkelijk een nieuw model bezitten maar vooral voor nieuwe gezichten!!
Dat beledigd gevoel, en die twee delen, dat lijkt me in de grond hetzelfde. Sorry - ik benoem het maar : jaloezie. Sorry he.
Je kan nu eenmaal niet alles hebben. Voor mij is dat net het mooie aan "autookes". Voor velen is het blijkbaar een bron van frustratie.
Al heb ik liever dat iedereen het er eens lekker uitgooit op dit forum dan dat we krassen beginnen trekken. :roll:
Kunnen we het weer over de Stelvio hebben?
Ik snap eigenlijk niet dat de discussie oud-nieuw (op zich al een beetje gek) zich bij de Stelvio afspeelt. Ik kan me even geen oude Alfa voor de geest halen die ik (a) als daily zou willen gebruiken of (b) de dingen kan zien doen waar je een Stelvio voor zou willen kopen.

Afin één ding weet ik zeker: van autojournalisten geloof ik geen woord. Ik ben zelfs nog meer geneigd Marchionne op zijn woord te nemen en dat wil al wat zeggen.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo jul 26, 2017 20:08

Goed nieuws voor de liefhebbers van SUV's. Zoals verwacht komt er volgend jaar een E-segment SUV met plaats voor 7 personen en ook een C-segment crossover:

http://www.allaguida.it/articolo/nuove- ... ti/131845/
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: De Alfa Romeo Stelvio

do jul 27, 2017 20:48

Alfa moet inderdaad is opschieten met een kleine B / C segment crossover.

Bij Audi verkoopt de Q2 als een trein. En dat terwijl het niet eens een bijzondere auto is, en ook nog is een van de duurste in zijn klasse.
Citroen Cactus en Renault Captur's en Nissan Juke's zie je ook superveel rijden.
Lijkt mij dat er zat markt voor is, gewoon een basisversie maken met een 0,9 Twinair blokje voor bejaarden, moeders met kinderen, en transgenders. :roll:
En dan voor de echte kerels de 2.0 Turbo met 280 pk, of nog beter, een iets teruggetunede versie van de 2.9 V6 Turbo. O:)

Dan is dat imago van suffe B of C segment crossovertjes ook gelijk even opgeschud.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: De Alfa Romeo Stelvio

do sep 07, 2017 16:31

Vandaag 3x een Stelvio in t wild gezien nabij Varese.

stijnbulckaen
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: di sep 14, 2010 22:34
Locatie: ieper
Contacteer: Website

Re: De Alfa Romeo Stelvio

do sep 28, 2017 12:54

Er is een vanaf heden een nieuwe kleur beschikbaar op de Stelvio!
Verde Visconti.
Doet mij wat denken aan dat donkergroen dat populair was bij verschillende Alfa's begin jaren 90.



https://www.facebook.com/alfatipo949/ph ... =3&theater
Alfa Romeo....beter dan de Renaissance.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: De Alfa Romeo Stelvio

do sep 28, 2017 13:33

Prachtige kleur zeg.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De Alfa Romeo Stelvio

do sep 28, 2017 15:38

Dit is inderdaad een mooie kleur.
Ik had in het verleden een 155 2.0 TS met ook zo'n mooie
groene kleur, die lijkt er best wel veel op !

Afbeelding
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1087
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

Re: De Alfa Romeo Stelvio

vr sep 29, 2017 10:28

En ook de Stelvio zet een ringrecord neer: klik!
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: De Alfa Romeo Stelvio

vr sep 29, 2017 14:10

Hier op youtube te vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=HrU00xo ... e=youtu.be

Fabio heeft deze keer wel een overall aan gedaan.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De Alfa Romeo Stelvio

vr sep 29, 2017 15:11

Fabio heeft deze keer wel een overall aan gedaan.[/quote]

Dat Fabio nu in een Stelvio met rolkooi en overall en helm zit zegt ook wat om met een Stelvio zo'n record te willen rijden.
Mogelijk ook dat het komt omdat de Stelvio Q nog niet officieel op de markt is.
Misschien dat hij het nog een keer nadoet in zijn t-shirt en spijkerbroek als de Stelvio wel uit is :lol:
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: De Alfa Romeo Stelvio

vr sep 29, 2017 15:49

Dat Fabio nu in een Stelvio met rolkooi en overall en helm zit zegt ook wat om met een Stelvio zo'n record te willen rijden.
Mogelijk ook dat het komt omdat de Stelvio Q nog niet officieel op de markt is.
Misschien dat hij het nog een keer nadoet in zijn t-shirt en spijkerbroek als de Stelvio wel uit is :lol:

Of het was gewoon frisjes buiten?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”