Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: De Alfa Romeo Stelvio

ma mar 06, 2017 16:45

Kan ik van jou wel hebben fRank ! :lol:

Ik durf (ook hier) hardop te zeggen dat de Stelvio gaat floppen, in ieder geval (lang) niet de aantallen halen die men denkt/graag wil. (En als ik het later bij het verkeerde eind blijk te hebben: graag geef ik dan mijn foute inschatting toe. Gráág. ) Door mijn uiteráárd gekleurde, en niet door enige relevante marketingkennis gehinderde brilleke bekeken maakt Alfa zich "schuldig" aan dat circus-spel, waarbij je borden moet ronddraaien op een dun stokske. Nieuwe borden erop, alleen vergeten die andere, reeds draaiende, op tijd aan te zwengelen, zodat die er dus afpleuren. Jullie vatten de metafoor vast.

Stél, ik wil een SUV, en ik heb niets met Alfa. Ga ik dan voor een Stelvio ? Waarom zou ik, for Pete's sake ? omwille van die steenharde reputatie van überbetrouwbare, waardevaste, roest- en storingsvrije auto(historie) ? (Jaja, ik weet het, geen enkel merk is foutloos ! ) En ondanks dat ik in élke discussie over deze zaken, "mijn" merk met hart & ziel verdedig, en ik alle (ja, werkelijk ALLE) makke's van Alfa/specifieke type's op de liefdevolle koop toe neem: nee. Dus de Stelvio moet dan gretig aftrek gaan vinden onder bestaande Alfa rijders/liefhebbers ? Ja ? Echt ? Wie van de Alfisten koopt er een Stelvio bij (en dan bedoel ik van je eigen munten, munten die je vervolgens dus niét meer aan wat anders kunt uitgeven !!!), of (ver)kiest deze boven de nieuwe Juul ?

Dan nog even over die circus act: Moet ik over die lijdensweg beginnen van het vacuüm na de 156 ? En/of over die van de (tig keer uitgestelde) introductie/beschikbaarheid van de nieuwe Giulia ? Hoeveel auto's had je kunnen verkopen, als je die traantrekkend mooie 156 koets (die heeft toch best aardig verkocht..) iets had opgepoetst/geretoucheerd (alhoewel ik me zo geen verbetering kan voorstellen), zodanig dat 'ie as "nieuw model" had kunnen doorgaan, en daar in lengte richting gemonteerde motoren met RWD had ingezet ? Met in elk (!) type (semi)automaat én handbak ? Lekker met een vlijmscherp geprijsd basismodel met weinig kilo's, fatsoenlijk onderstelleke en (toch) een kwieke motor ? Da's vandaag de dag een milieu-eitje, plemp er een 1600/1500/1400 in, knoop er een turbo op en zo'n ding gaat al als de brandweer. "Gewoon" rijdersauto's maken, daar is Alfa (bijna) altijd goed in geweest en heb je een groot koperspotentieel voor, bestaand en wat verwaterd. Ik weet wel dat ik hier voor een gedeelte de nieuwe Giulia beschrijf, en ken/snap ook het "beter laat dan nooit".

Ik had, direct nadat de jus van de 156 af was, een model gelanceerd wat op 156-leest was geschoeid qua positionering in de markt, of misschien "tussen de 156 en de nieuwe Giulia in". Zoiets als ik hierboven heb geprobeerd te beschrijven. MET "Sportswagon" uitvoering, overigens. Lekkere rij-ijzers bouwen in plaats van de SUV-kopers uit de showrooms van de Gevestigde SUV Orde proberen te trekken. Naar mijn bescheiden mening een redelijk kansloze missie.

Voor degenen die me een azijnpisser vinden (en dat mag uiteraard): ik hou van Alfa. Echt waar. Heb er meer dan 20 gehad, momenteel 5. Daarnaast alléén de Iveco (kun je een alleraardigste trailer mee sleuren.. :mrgreen: ) en nog iets anders Italiaans. (Telt de auto van het Meisje ook mee ? Dan voegen we een Skoda Fabia toe aan het lijstje...) Maar ik had het zó graag anders gezien... En als die Stelvio tóch een kassucces wordt, en er daarmee leuke, betaalbare rij-ijzers (volbloed Alfa aub, geen halve GM blokken enz.) in het programma worden opgenomen, stuur me een lijst van de kopers, en ik stuur ze allemaal persoonlijk een dankjewel.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: De Alfa Romeo Stelvio

ma mar 06, 2017 18:35

Heb je daar lang op moeten kauwen? :mrgreen:

Metafoor, good one. Echter je vergeet dat al die bijna uitgedraaide borden voor veel mensen/liefhebbers toen al veel te veel China 'china' :mrgreen: waren ipv potteria milano (oid :roll: )
Kijk t merk bestaat volgens mij nog omdat Turijn cs een sloot knaken in de tent heeft gepompt ergens jaren tachtig, deal with it. De door ondergetekende bewierookte 'laatste echte' (toch?) 116 en 162 series trokken t niet in aantallen, ook niet met masjienen als 33's en 164's ernaast in de showroom. D'opvolger was een door velen verguisde fwder met fiat techniek, bodem en instrumenten.
Maar rijdt t verkeerd in algemene zin? Geenszins. Kwalitaria? Stak beter in elkaar dan zn voorganger (mn 75 was al rot bij aanschaf in 92 zijnde 5 jaren oud hallo!) en zeker 156 bezitters kunnen alleen maar dromen van de roestbestendigheid van een 155.

Stapje naar 2017:Hypothetisch; je wilt zo'n suv, maar wilt anders dan anders. Qnummer zoveel, X iets, I nog wat, allemaal dingen die je werkelijk bij iedere oversteekplaats aan schooltjes voorrang ziet nemen.(en ik kan t weten> heb geen kinderen... #-o )
Dan lijkt zo'n Stelvio zo gek nog niet.
Zal ook maar net zijn hoe t spul gepresenteerd wordt, lees; waar plant ik m neer met zoveel mogelijk exposure richting doelgroep.

Niet gehinderd door kennis zeg ik dat er godbetert best een stekker powered bijtellings Alfa komt ook op termijn. Niet voor jou en mij, wel voor degenen die rekenen... :mrgreen:

Over de giulia werd trouwens bij de introductie aardig gebept door de autofielen in de kantine @ work. Niet 1 Alfist, ondergetekende uitgezonderd, wel zowat allemaal Beemer en autounion adepten.
Nou ga ik niet beweren dat mijn directe collegae de doelgroep is voor nw verkoop van giulia's he, maar toch, t ding maakte indruk... :wink:

De door jou zo vurig gewenste 156 opvolger is er trouwens wel degelijk geweest. De 159 uiteraard.

Ja I know, te zwaar, GM 4c benzines niet fijn etc maar dat waren nu eenmaal de ingredienten waar Milaan t mee moest doen. Mooie auto volgens veel mensen, mezelf incluis.
Ik refereer even aan een KBtje van ergens 2016 waar de 159 eigenaar uitgebreid aan t woord komt; degenen die er een rijden zijn er hartstikke content van. Vermoedelijk de niet geciteerde non clublid 159 bezittert dan ook, zelfde auto's tenslotte.
Ik vermoed haast dat dát een belangrijk gegeven is voor de aanschaf van een volgende auto van dezelfde fabrikant, níet of ie toch wel hardcore Alfa genoeg was...

Kiek; als er dermate veel tuuten verkocht dienen te worden dat bestaansrecht als merk gegarandeerd is (rip lancia :!: ) moet er buiten de bestaande clientele geronseld worden. Die 3eneenhalve mensch die een giulietta en een mito kochten de afgelopen x jaren gaan t niet regelen zelfs niet als ze en masse giulia's en stelvio's gaan scoren. Echt niet.

En ja daar heb ik best ff op moeten kauwen. :mrgreen:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

Re: De Alfa Romeo Stelvio

di mar 07, 2017 12:38

Volledig mee eens.
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De Alfa Romeo Stelvio

di mar 07, 2017 17:55

Af en toe kom ik hier eens langs en ik hoop uit de grond van mijn hart,
dat al die negatieve reacties hier niet uit gaan komen.
Ik weet ook wel dat we de aantallen van de grote Duitse 4 nooit zullen halen.
Maar dat hoeft ook helemaal niet, als de geplande aantallen maar worden
gehaald en ons merk toch een beetje exclusief kan blijven.
Laatst kocht ik een model 1:43 van Kess van de 2600 Berlina uit 1962.
De productie aantallen toen waren echt minimaal tussen 1962 en 1968.
2600 Berlina 2.038 st. / 2600 Spider 2.255 st. / 2600 Sprint 6.999 st. /
2600 Sprint Zagato 105 st. en de 2600 De Luxe OSI slechts 54 stuks.
De prijzen in de jaren '60 waren in verhouding ongeveer net als nu.
Een Renault Dauphine kostte toen f 4.995,--, een Austin Seven Mini f 4.595,--
en een Opel Kadett f 5.540,--.
Onderstaande 2600 Berlina kostte toen maar liefst f 22.350,--, terwijl een grote
Amerikaan zoals een Chevrolet Impala voor f 15.500,-- in de prijslijst stond.
Dit was in die tijd dus een zeer exclusieve en prijzige prestige-wagen.
Als Alfa Romeo het toen met deze aantallen heeft overleefd, dan moeten we
het maar liever positief blijven in zien.

Afbeelding

Afbeelding
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: De Alfa Romeo Stelvio

di mar 07, 2017 19:08

+1 voor Dave en frankalfa, jammer voor de zuurpruimen die alleen maar achteruit kijken.
Het feit dat je als je nu al stelt dat als je een Suf koopt, dat het dan een Duitse word, dan denk jammer joh.
Prettige nawinter, het zonnetje gaat vanzelf weer komen :D
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: De Alfa Romeo Stelvio

di mar 07, 2017 23:07

Al iets over trekgewichten bekend?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De Alfa Romeo Stelvio

di mar 07, 2017 23:51

Hoe je t ook wendt of keert, Alfa heeft een suv nodig om meters te maken qua verkoop. Van die paar neuzelaars (no offense :!: ) die op een forum blijven roepen dat eigenlijk alles na 1990 ktu is moeten ze het niet hebben in ieder geval...
1992.

Verder geloof ik ook niet dat 'de wereld' op een Alfa-SUV zit te wachten. Want inderdaad: waarom zóu je? Wat kan een Alfa-SUV, buiten het logo, in hemelsnaam brengen wat de huidige stortvloed aan andere SUV's niet brengt? Vergeet niet dat Alfa zo'n beetje als een nieuw merk in de markt gezet moet worden. Er is vrijwel geen continuïteit van klanten die na een vorige lease-periode naadloos in een Stelvio glijden. Daar is het ding een jaar of 8 te laat voor.

Anderzijds denk ik ook dat een SUV de enige strohalm is om je aan vast te klampen, want dat is het segment waar nog rek in zit. Voor Alfa hoop ik dat het gaat lukken met de Stelvio, maar van mij hoeft het niet zo. Want grote God wat is-ie lelijk.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo mar 08, 2017 00:41

Yuri 75 V6,

Iedereen mag zijn eigen mening hebben.
Maar weinig mensen zullen jouw mening delen dat
een Stelvio "Oh God wat is ie lelijk" is.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel een mooie SUV kunnen waarderen.
Koop jij dan maar lekker een gedrocht als bijvoorbeeld de nieuwe Toyota C-HR.
Daar wil ik echt niet in gezien worden.
Dream on! (Ik ben een fan van Aerosmith!)
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo mar 08, 2017 06:57

Yuri 75 V6,

Iedereen mag zijn eigen mening hebben.
Maar weinig mensen zullen jouw mening delen dat
een Stelvio "Oh God wat is ie lelijk" is.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel een mooie SUV kunnen waarderen.
Koop jij dan maar lekker een gedrocht als bijvoorbeeld de nieuwe Toyota C-HR.
Daar wil ik echt niet in gezien worden.
Dream on! (Ik ben een fan van Aerosmith!)
Die C-HR is gaaf!
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo mar 08, 2017 09:40

Maar weinig mensen zullen jouw mening delen dat
een Stelvio "Oh God wat is ie lelijk" is.
Dan hebben ze ongelijk.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel een mooie SUV kunnen waarderen.
SUV en mooi is een beetje een moeilijke combinatie. Een SUV kan wat mij betreft hoogstens 'functioneel mooi' zijn en dan kom je terecht in de categorie 'full scale zeecontainer met afgeronde hoeken' (XC90) en niet het '83% scale schijtende hond'-model (Macan, Stelvio).
Koop jij dan maar lekker een gedrocht als bijvoorbeeld de nieuwe Toyota C-HR.
Waar lees jij dat ik überhaupt een SUV zou willen kopen?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo mar 08, 2017 10:18

Maar weinig mensen zullen jouw mening delen dat
een Stelvio "Oh God wat is ie lelijk" is.
Dan hebben ze ongelijk.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel een mooie SUV kunnen waarderen.
SUV en mooi is een beetje een moeilijke combinatie. Een SUV kan wat mij betreft hoogstens 'functioneel mooi' zijn en dan kom je terecht in de categorie 'full scale zeecontainer met afgeronde hoeken' (XC90) en niet het '83% scale schijtende hond'-model (Macan, Stelvio).
Koop jij dan maar lekker een gedrocht als bijvoorbeeld de nieuwe Toyota C-HR.
Waar lees jij dat ik überhaupt een SUV zou willen kopen?
Ja dat vraag ik mij ook af...

Als hier iemand toevallig om de een of andere reden een SUV nodig heeft en hij opteert voor de Stelvio dan is dat zijn goed recht.
Maar om hier op dit forum van de daken staan schreeuwen dat iedereen de Stelvio een fraaie ranke sportieve automobiel moet vinden, gaat er bij mij niet in ...
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo mar 08, 2017 10:55

Er zijn mensen die een Trabant mooi vinden, of een Morgan, of een Maybach. Of een Bentley. Er zijn ook mensen die ze niet mooi vinden. Maar daar gaat het niet om. Waar het mij om gaat is "roots". Ik wil dol- en dolgraag dat Alfa Romeo floreert/gaat floreren. Hoop dat ze de sterren van de hemel gaan verdienen. Laat dan de opvolgers/nazaten van de good-old rijdersauto-historie, in een mooie moderne jas, maar doorkomen. Met RWD graag.

Point is dat, als het met één van de bovengenoemde auto's/fabrikanten niet goed zou gaan, ze in mijn optiek in de spiegel moeten kijken en de vraag "waarom ??" stellen. En dan hun strategie aanpassen, luisteren naar de markt. Maar, in mijn beleving, heeft dit alleen zin als je "bij jezelf" blijft. Hoe groot acht je de kans dat bijvoorbeeld Morgan of Donkervoort overleven, als die SUV's/city bugs gaan maken als ze geen/onvoldoende Morgans en Donkervoorts meer verkopen ? Roept de markt om een SUV van Alfa Romeo ? Ja ? Goh...

Wat ik enorm waardeer is dat Morgan/Donkervoort maar "echte" Morgans en Donkervoorts blijven bouwen en verkopen. Dat maakt voor mij een merk zo puur, zo begerenswaardig. Als ik toe zou zijn aan bijvoorbeeld een D8 GTO (sakkerloot, wat een onbeschrijflijk geilgaaf rij-ijzer, ik heb er verder geen woorden voor) , dan bel ik meneer Donkervoort, en niet meneer Audi of Nissan, die zich in dat marktsegment(je) proberen in te vreten.

Ik zie Alfa Romeo heel graag terug in het rijtje van "echte rijders/karakterauto's makers". Als dat kan door een flinke storting in de winst-pot door model Stelvio: okay good, okay fine, maar ik zie het niet gebeuren.

Het heeft allemaal niets met azijnpissen te maken, of negatief, (zo is het in ieder geval niet bedoeld), maar ik zie, als liefhebber van Alfa Romeo, de boel uit koers raken. Ik geloof gewoon niet in dat ding/segment en ben bang dat er een behoorlijk handjevol investerings-munten het putje in gaan/zijn gegaan. Maar ik heb het vaker bij het verkeerde eindje gehad.. :mrgreen:

Ook allemaal een prettige na-winter gewenst, overigens ! :blue_lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo mar 08, 2017 11:48

Emile, je noemt nu precies 2 merken die zijn ontstaan met de gedachte als bovengemiddeld rij ijzer en sportauto in t'achterhoofd.
Niet zoals Alfa wat ondanks sportieve inborst en destijds bovengemiddelde wegligging en prestaties (ford taunus of volvo amazon anyone?? ) gezinauto's maakte (supertjes waren ondanks jou reesaspiraties eigenlijk gewoon 4 persoons tuuten heen hebben in de verste verte nooit de intentie gehad om iets exotisch zoals door jou genoemd te benaderen)

Als zo danig zijnde zul je daar dan ook de munten mee moeten verdienen als merk, 'roots' zeg maar... :mrgreen: Niet met een 4C of soortgelijke, das mooi als nekkentrekker.
Gewoon dingen verkopen die doen waar ze voor gemaakt zijn; AnaarB transport (en dan liefst zo vlot mogelijk en met een mooie, liefst onderscheidende verpakking en als t ff kan ook nog betrouwbaar)

Hoe knap een Donkervoort ook in elkaar steekt ( Ik beveel t knac blaadje van afgelopen februari aan voor een mooie impressie.Ow zei er iemand Audi motoren trouwens.... =D> )

Een merk als Bmw bv (* mijn voorkeur heeft t niet, dat mag bekend zijn) heeft mi tijdig ingezien dat rwd sedannen (al dan niet met veel power) een te smalle basis waren voor verdere groei en heeft breed ingezet (X dingesen, hoe fout en pompeus ook waren langere tijd benchmark in 'vaute hoogzitter met een dik blok' land)
Stations van zowat iedere serie leverbaar, hoog op de poten staande tussenmodellen waarikdenummeringnieteensvanweet indien gewenst. Die rare bultrugshaped GT modellen (die inmiddels navolging hebben bij diverse andere merken) en ja zelfs eletriek aangedreven en o gadver gedownsizede 3 cilinders, Voor elck wat wilsch... Dit alles fier met t blauw/wit op de neus en guess what, t verkoopt nog ook... :shock:

Halsstarrig vasthouden aan t fossiele (excuse me :wink: ) denken aan enkel wat gelikte powersedans met rwd zou een merk als Alfa doodverklaren in mijn ogen.
Wees blij dat we terug zijn bij die basis voor een goed recept met de giulia en zn rwd maar omarm de gedachte dat die basis te smal is om te overleven in een vlot veranderend modellen landschap waar voor iedere toepassing (gebruik of wel bijtelling) een auto wordt verzonnen...

Morgan, Donkervoort of soortgelijken zullen dat wel kunnen vasthouden, móeten dat zelfs als gevolg van hun heritage. Evolutie ipv revolutie. Maar das is uiteraard een niche- met een volumemerk vergelijken. Appels en knollen (niet eens met peren, zo groot zijn de verschillen... :mrgreen: )

Forza Alfa! :thumbs:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo mar 08, 2017 11:55

Een merk als Bmw bv (* mijn voorkeur heeft t niet, dat mag bekend zijn) heeft mi tijdig ingezien dat rwd sedannen (al dan niet met veel power) een te smalle basis waren voor verdere groei en heeft breed ingezet
Sleutelwoord is 'tijdig'. Daarbij hebben ze ook een enorm gehaaide strategie gevoerd waarbij de ///M van marketing positief afstraalt op zelfs de meest lullige WWD MPV in plaats van het omgekeerde effect. Knap gedaan.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo mar 08, 2017 13:04

Emile, je noemt nu precies 2 merken die zijn ontstaan met de gedachte als bovengemiddeld rij ijzer en sportauto in t'achterhoofd.
Niet zoals Alfa wat ondanks sportieve inborst en destijds bovengemiddelde wegligging en prestaties (ford taunus of volvo amazon anyone?? ) gezinauto's maakte (supertjes waren ondanks jou reesaspiraties eigenlijk gewoon 4 persoons tuuten heen hebben in de verste verte nooit de intentie gehad om iets exotisch zoals door jou genoemd te benaderen)

Als zo danig zijnde zul je daar dan ook de munten mee moeten verdienen als merk, 'roots' zeg maar... :mrgreen: Niet met een 4C of soortgelijke, das mooi als nekkentrekker.
Gewoon dingen verkopen die doen waar ze voor gemaakt zijn; AnaarB transport (en dan liefst zo vlot mogelijk en met een mooie, liefst onderscheidende verpakking en als t ff kan ook nog betrouwbaar)

Hoe knap een Donkervoort ook in elkaar steekt ( Ik beveel t knac blaadje van afgelopen februari aan voor een mooie impressie.Ow zei er iemand Audi motoren trouwens.... =D> )

Een merk als Bmw bv (* mijn voorkeur heeft t niet, dat mag bekend zijn) heeft mi tijdig ingezien dat rwd sedannen (al dan niet met veel power) een te smalle basis waren voor verdere groei en heeft breed ingezet (X dingesen, hoe fout en pompeus ook waren langere tijd benchmark in 'vaute hoogzitter met een dik blok' land)
Stations van zowat iedere serie leverbaar, hoog op de poten staande tussenmodellen waarikdenummeringnieteensvanweet indien gewenst. Die rare bultrugshaped GT modellen (die inmiddels navolging hebben bij diverse andere merken) en ja zelfs eletriek aangedreven en o gadver gedownsizede 3 cilinders, Voor elck wat wilsch... Dit alles fier met t blauw/wit op de neus en guess what, t verkoopt nog ook... :shock:

Halsstarrig vasthouden aan t fossiele (excuse me :wink: ) denken aan enkel wat gelikte powersedans met rwd zou een merk als Alfa doodverklaren in mijn ogen.
Wees blij dat we terug zijn bij die basis voor een goed recept met de giulia en zn rwd maar omarm de gedachte dat die basis te smal is om te overleven in een vlot veranderend modellen landschap waar voor iedere toepassing (gebruik of wel bijtelling) een auto wordt verzonnen...

Morgan, Donkervoort of soortgelijken zullen dat wel kunnen vasthouden, móeten dat zelfs als gevolg van hun heritage. Evolutie ipv revolutie. Maar das is uiteraard een niche- met een volumemerk vergelijken. Appels en knollen (niet eens met peren, zo groot zijn de verschillen... :mrgreen: )

Forza Alfa! :thumbs:

Grtz,fRank
+1

Voor 97% van de mensen is de auto een gebruiksvoorwerp dat dient om je van A naar B te verplaatsen. Voor een deel van die 97% is imago belangrijk, voor de rest is de kostprijs/km het belangrijkste.
Dan schiet er nog een 3% over voor mensen die o.a. dit forum bevolken en voor wie autorijden een bezigheid/hobby an sich is en die daar dus plezier aan willen beleven. Als je op dergelijke smalle basis wil overleven zijn er maar twee mogelijkheden denk ik: ofwel een niche-product à la Lotus gaan ontwikkelen, of toch modellen gaan ontwikkelen waarmee je een paar tiende % van die grote koek kan gaan lospeuteren. Een merk als BMW, met een verkoop van 2 miljoen voertuigen per jaar (durft iemand uit te rekenen het hoeveel-voud van de Alfa-verkoop dit is?), is nog steeds op zoek naar partners om samen platformen en motoren te ontwikkelen om zo de R&D kost lager te kunnen houden. Dat zegt wel een en ander vind ik. Hoelang heeft BMW de slogan "Freude am Fahren" in ieder kop geramd? Ondertussen zijn ze stilletjes aan het overschakelen naar FWD, puur omwille van de kostprijs omdat ze teveel marktaandeel aan het verliezen waren aan Audi. Het is een gevecht op leven en dood in de autosector.

Dus... als bij de buren de auto aan vervanging toe is hoop ik dat de X5 geruild wordt voor een Stelvio. Niet omdat ik de Stelvio er zo fantastistisch uitzien vind, maar omdat ik liever heb dat er geld naar Milaan gaat dan naar München.

Het zou toch fantastisch zijn dat Alfa met het geld dat die SUV'ers aandragen weer ademruimte krijgt en terug echte rijdersauto's kan gaan maken, hoe ironisch zou dat zijn.
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”