Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

za aug 13, 2016 10:07

Fine tune was understatement... Klepspeling was heul erg krap. Zowel inlaat als uitlaat tussen de 0,15 en 0,30. Gelukkig nauwelijks mee gereden. Nu dus stellen en ik mis een aantal plaatjes... Heb Rik al berichtje gestuurd, maar klopt het dat ik deze plaatjes verder nergens los kan bestellen, alleen een complete doos voor een boel geld?
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.


Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

za aug 13, 2016 21:11

Thanks! Die had ik bog niet op de site gevonden... Maar ik heb dikkere plaatjes nodig, van meer dan 4mm. Die vind ik nog steeds niet...
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

juulke
Member
Member
Berichten: 235
Lid geworden op: wo mar 23, 2005 21:35
Locatie: Way down south

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

za aug 13, 2016 21:34

Catcams heeft ze.

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

zo aug 14, 2016 07:50

Thanks! Die had ik bog niet op de site gevonden... Maar ik heb dikkere plaatjes nodig, van meer dan 4mm. Die vind ik nog steeds niet...
Vreemd !
Zijn het speciale nokkenassen?
Dan is de speling die je gemeten hebt misschien wel juist.
Zijn de klepbekers wel de juiste?

Ik red het altijd wel met de plaatjes tot 3.500mm met standaard nokkenassen dan.

Ciao

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

zo aug 14, 2016 10:13

Haal er toch echt plaatjes uit van 4.6-4.8 mm. En als ik dan 0,2 mm extra ruimte wil, blijf ik nog steeds boven de 4mm. Overigens heb ik daar wel ook een aantal in de kast liggen, maar niet allemaal... Ze bestaan dus wel....
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

zo aug 14, 2016 21:07

Ehm, kan het zijn dat je deze plaatjes in het midden moet meten en niet moet uitgaan van de gehele dikte van het plaatje?
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
PietJan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 90
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:32
Locatie: Sassenheim

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

zo aug 14, 2016 21:36

Yep, in het midden meten. 8)

Mvg. Piet Jan
Spider 2000 (1974)
Giulietta 1.4 MA 170 TCT (2012)

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

zo aug 14, 2016 23:08

:oops:
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

ma aug 15, 2016 17:50

:oops:

Vandaar mijn reactie!
Geeft niet daar is het forum voor.

Ciao

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

wo aug 24, 2016 00:28

Zo, na eindeloos gepriegel met brakke meetapparatuur en brakke technische vaardigheden, zijn de klepjes gesteld! Alle inlaat keurig op ,40 uitlaat variërend tussen ,47 en ,50. Een uitschieter naar ,55, maar toen ik kwam ik gvd weer een plaatje tekort, terwijl Berlinista het lef had om een weekend op vakantie te gaan. Tss. Afijn, dan maar een wat ruimer. Voor de geïnteresseerden: ik heb een plaatje van 1,75 nodig. Kan A.s. Zaterdag tijdens de koffie aan mij worden overhandigd in ruil voor een stroopwafel.

Dus effe kijken: kleppen goed, ontsteking op tijd, olie op peil: we kunnen! Nou dat rijdt best ok, op een ding na: tijdens demontage van de bak heb ik het rubber onderaan de pook gemold. Maar ik dacht, hoe belangrijk kan een rubbertje zijn? Ik met drie kinderen zou beter moeten weten. Heel belangrijk.

Nog los van de takkeherrie die er vandaan komt, de olie die eruit spat, komt er ook al rijdend een bak hete lucht naar binnen waar je niet goed van wordt... Nu dus toch maar een rubber gescoord en gemonteerd. Overigens krijg je dat niet voor elkaar zonder de middenconsole te demonteren. Waarbij uiteraard stekkertjes afbreken, etcetera. Afijn, u kunt dat wel.

Hoe dan ook: Benna gaat het doen zaterdag. Uiterlijk geen spatader veranderd, maar met een jeugdig hart en bak! Vrop!

Afbeelding
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

wo aug 24, 2016 22:32

Rijd ik als maiden trip vanmorgen naar Amsterdam, begint Benna halverwege ineens astmatisch te worden. Stotteren en bokken.... Ik vermoed dat er wat smurrie in de sproeiers is gekomen of dat een bougie niet helemaal lekker meehobbelt. Er zit een oude in omdat, nou ja, ik de nieuwe liet vallen. Een 2hl, dat dan weer wel. Goed, nog even werk aan de winkel dus voor zaterdag. Ik voorzie trouwens een goede zweetpartij aankomen op mijn trip naar Zandvoort op de heetste dag van het jaar dat ook nog eens het laatste weekend van de zomervaktie is.
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

do aug 25, 2016 14:35

Dus effe kijken: kleppen goed, ontsteking op tijd, olie op peil: we kunnen! Nou dat rijdt best ok, op een ding na: tijdens demontage van de bak heb ik het rubber onderaan de pook gemold. Maar ik dacht, hoe belangrijk kan een rubbertje zijn? Ik met drie kinderen zou beter moeten weten. Heel belangrijk.
:jumping: :jumping:


Soortgelijk probleem met stotteren is ook precies waarom ik de 33 al weken niet heb aangeraakt.
Straks 3 weken vakantie, dan alle tijd om eens rustig te demonteren en schoon te maken.

Je hebt wel alle carbs mooi synchroon en gelijktijdig openend staan? Met ongeveer gelijke CO-schroeven stand?

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

zo aug 28, 2016 22:15

Carbs heb ik zekerheidshalve nog eens gereinigd. Kwam geen grote hoeveelheden urft tegen.

Later viel mij op, dat ik kennelijk het voetje van de ontsteking heb vergeten vast te zetten. Ontsteking wel goed afgesteld, maar bodemplaatje hoort nog een m6 moertje op en die was ik vergeten. Hierna liep ze als een zonnetje! Kennelijk toch massa dingetje. Je verwacht het niet met een alfa.
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Benna! Lasproject voor beginners: Harttransplantatie!

zo okt 16, 2016 15:05

Laatste keer buiten spelen voor dit jaar!

Hierna klaar gaan maken voor nieuwe apk. Dat is al in juni, dus ik moet vaart maken!

Afbeelding
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Terug naar “Projecten”