Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: F1 2011 -> 2016

ma feb 22, 2016 13:36

Die stond er in 2015 ook al op... :wink:
ja weet ik, meer de bevestiging dat het er nog steeds op staat

zo jammer dat Torro Rosso niet het geld had om de Ferrari 2016 spec met Alfa Romeo beeldmerk te kopen, had dat heel graag gezien...

de nieuwe auto's lijken veel op elkaar, bijna allemaal dezelfde neus op Manor en Haas na.
wat ook opvalt is dat de verschillende teams (Renault, Ferrari, Force India) weer redelijk veel kleinere sponsoren hebben, terwijl er ook teams als Sauber, Haas, en Manor nog steeds erg kaal zijn.

Daarnaast valt ook op dat er steeds meer drank-sponsoren zijn: Martini/Williams, Singa/Ferrari, Chandon/McLaren, Royal Challange/Force India....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: F1 2011 -> 2016

ma feb 22, 2016 18:26

Tot er straks een verbod op drankreclame in de F1 komt, en dat zie ik er nog wel van komen.

Al die opgetogen reacties over een likje witte verf op de Ferrari... tjeemig. :mrgreen:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2016

di feb 23, 2016 17:29

Ze hebben er al 2 dagen vd de 1e test 4-daagse opzitten . Veel conclusies kan je nooit trekken enkel qua betrouwbaarheid : Honda blijft heel dit keer .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3648
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: F1 2011 -> 2016

do feb 25, 2016 11:20

The proposed new qualifying format would work:

The new elimination system will retain the current idea of three separate qualifying segments to decide the grid, albeit under a changed format as set out below:

Q1

- 16 minutes
- After 7 minutes, slowest driver eliminated
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag
- 7 drivers eliminated, 15 progress to Q2

Q2

- 15 minutes
- After 6 minutes, slowest driver eliminated
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag
- 7 drivers eliminated, 8 progress to Q3

Q3

- 14 minutes
- Ater 5 minutes, slowest driver eliminated
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag
- 2 drivers left in final 1 minute 30 seconds

In each session, the final elimination will occur at the chequered flag, rather than when the time is up.

Bron: http://www.f1.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2016

do feb 25, 2016 20:52

Ze hebben er al 2 dagen vd de 1e test 4-daagse opzitten . Veel conclusies kan je nooit trekken enkel qua betrouwbaarheid : Honda blijft heel dit keer .
Nouja, als je de incontinentie negeert dan. ;)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: F1 2011 -> 2016

vr feb 26, 2016 11:53

Nieuwe kwalificatie roept bij mij een aantal vragen op:
- je moet op de baan blijven: lig je er anders uit ondanks een snelle tijd?
- als je een snelle tijd hebt gezet en je gaat je wagen sparen door langzaam te rijden, hoe voorkom je gevaarlijke situaties (een massa zit nu al vaak te klagen dat het zo druk is)

Weer een maatregel die de sport onduidelijker maakt, juist terug naar eenvoud lijkt mij de toekomst!

En voor het testen, zou een max van Bv 100 rondjes op een dag ook niet het veld dichter bij elkaar brengen?
Ook teams met minder geluk, voorbereiding en of fouten lopen dan niet ineens 100 ronden kennis achter op de concurrentie.

Na zo'n testweek kan je nog eigenlijk weinig zeggen, echter lijkt het wel duidelijk dat mb wel heel sterk is, Ferrari haar spierballen al toont en dat de rest dicht bij elkaar zal zitten in het peloton. Manor heeft nu ook de aansluiting, is het alleen nog spannend of Sauber het kan gaan volgen en/of de mclarens het volhouden. Williams lijkt wat terug te vallen in het peloton, waar FI juist de goede 2de helft van vorig jaar doorzet. Ja, misschien is 1 ding wel duidelijk: een F1 wagen bestuur je ook tegenwoordig niet zo maar, toch Meneer Haryanto?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

*thomas*
Member
Member
Berichten: 213
Lid geworden op: zo feb 24, 2013 11:09

Re: F1 2011 -> 2016

zo feb 28, 2016 19:52

Afgelopen jaar geen F1 gekeken en ik begrijp bij het lezen van de nieuwe F1 regels waarom...

Terug naar eenvoud zou leuk zijn. Hoera voor de veiligheid, maar niet voor de regeltjes.
Bella's in bezit:
AR GTV Cup TS n°20 :(

Bella's gehad:
AR 156SW 1.9JTD (2004, facelift)
AR 33SW (1.3 Sport)
AR 156SW 1.9JTD (2002, interior facelift)

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2016

vr mar 04, 2016 08:31

Laatste testdag vandaag, vallen de maskers af ?
Ferrari is snel op Ultrasofts maar redelijk veel betrouwbaarheids issues ook bij Haas & Sauber, Toro Rosso niet maar dat is 2015 config. .
MGP heeft nog niet voor tijden gegaan maar was vorige week al snel op gewone bandjes .
Honda blijft maar heel en full power afgeven wel 2 seconden toegeven maar dat is dag en nacht verschil ivgm 2015 .
Williams is snel op gewone Soft banden, Supersofts & Ultrasofts hebben ze enkel de levensduur getest .
Top 3 zoals 2015 ? maar dichter bij mekaar MGP, Ferrari, Williams ?
Daarachter McLaren die komt aansluiten bij RB, FI & Toro Rosso dankzij betrouwbare Ferrari 2015 power vooral in't seizoenbegin ? Renault zal er wel centen tegenaan gooien om't gat dicht te fietsen, maar zonder echte topper lijkt 2016 'n overgangsjaar misschien gaat Manor met Mercedes power ze bedreigen, Sauber zal voorlaatste worden voor neofiet Haas vermoed ik ...
See in Oz ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: F1 2011 -> 2016

vr mar 04, 2016 08:47

Mijn voorspelling 2016:
Voor podium: MB, Ferrari en FI
Voor regelmatig punten: TR, RB, Williams
Af en toe punten: Renault en McLaren
Lastig voor punten: Haas, Manor, Sauber
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2016

vr mar 04, 2016 23:46

Ik zeg Mercedes, Ferrari en Williams weer vooraan zoals vorig jaar.
Daarna Toro Rosso, Force India en Redbull
Dan Mclaren en Renault
En achteraan Haas, Manor en Sauber.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: F1 2011 -> 2016

vr mar 18, 2016 09:53

en ze zijn los, alleen door de regen is er weinig over te zeggen...

MB lijkt weer het beste te zijn
Ferrari nog niet helemaal
TR en FI gewoon top
Ook McLaren lijkt aardig de weg naar voren gevonden te hebben

nu afwachten wat het op een droge baan gaat doen :roll:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3648
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: F1 2011 -> 2016

zo mar 20, 2016 05:56

Nou vroeg op gestaan... Ben benieuwd dit jaar..

Ps: die vreemde kwalificatie is alweer afgeschaft...
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: F1 2011 -> 2016

ma mar 21, 2016 08:55

ik ben ook vroeg opgestaan, maar niet voor de F1 (door omstandigheden kan ik niet meer kijken)

wel de samenvatting en diverse stukken gelezen, jammer dat door pech en tactiek Ferrari niet vooraan kon blijven, zelfde eigenlijk voor Torro Rosso...
En Max moet nu niet te arrogant worden, als je sneller bent moet je inhalen... Niet zeuren maar gassen :thumbs:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: F1 2011 -> 2016

ma mar 21, 2016 11:19

Jammer dat je de race niet live hebt gezien.
Mooiste stukje was dat Hamilton achter Max zat en er niet voorbij kwam.
I cannot pass this guy riep hij naar zijn team. Ronden later gevolgd door kunnen we de strategie aanpassen?

Max liet achter Sainz zien dat hij binnen 1 bocht voorbij Palmer kwam en later na zijn spin reed hij even anderhalve seconde sneller. Zit dus wel goed met de snelheid van de Torro Rosso. Jammer van de blunders met de banden.

Zelfde gold voor Ferrari dat met een te agressieve strategie zich in eigen voet schoot.

Worden nog leuke races dit seizoen nu een aantal teams dicht bij elkaar liggen.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: F1 2011 -> 2016

ma mar 21, 2016 13:36

Jammer dat je de race niet live hebt gezien.
Mooiste stukje was dat Hamilton achter Max zat en er niet voorbij kwam.
I cannot pass this guy riep hij naar zijn team. Ronden later gevolgd door kunnen we de strategie aanpassen?

Max liet achter Sainz zien dat hij binnen 1 bocht voorbij Palmer kwam en later na zijn spin reed hij even anderhalve seconde sneller. Zit dus wel goed met de snelheid van de Torro Rosso. Jammer van de blunders met de banden.

Zelfde gold voor Ferrari dat met een te agressieve strategie zich in eigen voet schoot.

Worden nog leuke races dit seizoen nu een aantal teams dicht bij elkaar liggen.
Gaaf he, die kreet van Hamilton. Eerst Raikkonen vorig seizoen en nu Hamilton. Who's next? :D

Bij de strategie van Ferrari is het natuurlijk wel de vraag is of het niet gewoon gelukt was als Vettel zijn voorsprong niet had hoeven in te leveren door die (spectaculaire) crash van Alonso. Ferrari is niet de eerste bij wie de strategie in het water valt door SC's of dit soort ellende.

Voor wat Max betreft, die gaat natuulijk als een bezetene, maar toen hij Palmer direct achter Sainz aan voorbij ging heeft hij natuurlijk wel geprofiteerd van het feit dat Palmer even wat moest vertragen door de inhaalactie van Sainz. :wink:

Raar verhaal trouwens van die bandenblunder. Ik heb begrepen dat Max had aangegeven te willen wisselen, maar dat het team Sainz voorrang gaf. Raar omdat Max een betere positie had, maar misschien toch ook weer niet heel erg raar omdat de banden van Sainz vier ronden ouder waren. Hoe dan ook, daarna kwam Max binnen, kennelijk zonder dat dit met het team was afgestemd. Daarom waren ze niet klaar voor hem. Alleen, ze wisten toch al vóór de pitsstop van Sainz dat Max ook naar binnen wilde? Klinkt alsof er nogal een communicatieprobleem is geweest.

En Max moet nu niet te arrogant worden, als je sneller bent moet je inhalen... Niet zeuren maar gassen :thumbs:
Dan moet dat wel mogen. Hoe betrouwbaar het is weet ik niet, maar ik heb begrepen dat hij rondenlang Sainz niet mocht aanvallen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”