Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 01, 2016 21:06

Chapeau Alfa Romeo

0.25 cd
50-50 gewichtsverdeling
Beste torsiestijfheid in klasse
0.98G lateral acceleration (net zoals een BMW M4)
1374 kg voor de 180 pk diesel met handbak (dus iets lichter dan een 156 2.4 JTD, en veel lichter dan de concurrenten)

Mooie feiten.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 01, 2016 23:38

De neus en kont ben ik steeds meer gaan waarderen en komt nu als non-QV eigenlijk beter tot z'n recht zonder al die sleuven, diffusers en 4 uitlaten. (eigenlijk is dat bij de 156 ook zo, de GTA is echt superdik maar verpest een beetje de prachtige slanke lijnen van de 156)
Maar het stuk waar ik bij de Giulia nog niet echt aan kan wennen is het middenstuk/glasshouse, dat is me veel te anoniem. Een 75, 155, 156 en 159 herken je makkelijk aan de vorm van de ruiten, de deurklinken of alleen de deuren. Het hele silhoutte van die auto's is gewoon uniek en ook typische Alfa. Bij de Giulia mis ik die typische lijn en zou 't ook van een andere auto kunnen zijn.... Ze hebben daardoor een beetje het scherpe/agressieve randje van het design af gehaald, maar dat is misschien in de huidige tijd wel nodig om tot verkoopaantallen te komen.
Maar zoals bij veel Alfa's vind ik ze bij de presentatie niet mooi, maar IRL juist prachtig. Hopelijk is dat dan ook weer bij deze zo.


Die wielen zijn ook echt cool, zijn duidelijk afgeleid van de 164 "salamislicers"

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 300
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mar 02, 2016 00:04

Alfa Romeo heeft kennelijk bewust niet iets heel afwijkends van de
Giulia gemaakt, want er moeten nu echt verkoopaantallen worden gehaald.
En ik vind het echt een heel mooie auto, zeker ook het interieur.
Wat Lancia ooit met de Thesis heeft gedaan was erg gewaagd maar wel
heel erg mooi, maar met slechts 13.881 geproduceerde exemplaren
natuurlijk een grote flop, mede door electronica problemen.
Samen met de 166 zijn dit 2 erg ondergewaardeerde prachtige auto's geweest.
Het is te hopen dat de Giulia meer gewaardeerd wordt.
Maar probeer maar eens op te boxen tegen de Duitse grote 4.
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mar 02, 2016 00:12

Mooie auto, helemaal in de geest van 2016 (jaja, de tijd staat niet stil...) en als de bouwkwaliteit gelijk is aan die van de 164 (!) zal deze over 15 jaar wel hier voor de deur staan :mrgreen:
It's not easy, being green (kermit)

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mar 02, 2016 11:22

Ik vraag me ook af hoeveel van de vorm bepaald is door veiligheidseisen. Want volgens mij heeft dat echt superveel invloed op de vorm. De neus mag vanwege voetgangersveiligheid niet te scherp zijn, er moet in de grill een radar dus daar moet ook rekening mee gehouden worden, de motorkap moet of omhoog of er moet ruimte zijn tussen de kap en de motor en dat heeft ook invloed.

De deuren moeten een bepaalde kreukelzone hebben voor zijdelingse botsingen, er moeten gordijnairbags ergens verwerkt worden en achter zal er ook het een ander aan regels vastzitten.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mar 02, 2016 20:25

Het valt in zekere zin mee hoe veel invloed de veiligheid heeft op het design:

- De neus is tegenwoordig vaak behoorlijk 'rechtop' (in zijaanzicht gezien). Dat helpt voor de voetgangers- en fietsersveiligheid - al knap je er nog steeds niet van op als je door zo'n auto wordt aangereden.
- Motorkap kan prima heel laag bovenop het blok liggen, maar dan zit je wel vast aan een actieve motorkap die bij een impact een paar centimeter omhoog komt. Da's duur en dus relatief zeldzaam.
- Boven de koplampen en met name de grille zit vaak een stuk carrosserie (rand) waar de motorkap weer achter valt. Dus niet meer zoals bij een Alfa 156 (of zo) dat de motorkap tot boven de koplampen en grille doorloopt als een soort wenkbrauw. Zowel voor de kwetsbare verkeersdeelnemers als voor de eigen passieve veiligheid geeft dat voordelen tegen relatief lage kosten.
- Radar hoeft niet in het design zichtbaar te zijn. Zie daarvoor bijvoorbeeld de Prius III, Mercedes C-klasse W205 of de laatste Volvo XC90.
- Raamstijlen zijn vaak wel dik ivm sterkte en packaging-ruimte voor airbags, maar dat is met 'black banding' nog wel aardig te camoufleren.
- Vorm van de portieren wordt niet gedicteerd door veiligheid. De dikte en inwendige structuur wel, maar het 'velletje' wat je daar overheen spant kan alle vormen hebben die je maar wil.
- Achterzijde is opmerkelijk genoeg nog altijd een beetje een ondergeschoven kindje qua (met name) passieve veiligheid. Daar kun je zo'n beetje tekenen wat je wilt...

De windtunnel en kosten bepalen veel meer op designgebied dan de veiligheid.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mar 02, 2016 21:39

Bedankt, hele duidelijke reactie :thumbs:
Leuk om te lezen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo mar 06, 2016 11:11

Afbeelding
Foto: Automotive News Europe
March 4, 2016 11:10 CET
GENEVA -- Alfa Romeo delayed launching its new Giulia midsize sedan to make sure it would be a true rival to competitors such as the BMW 3 series, said Sergio Marchionne, CEO of the brand's parent, Fiat Chrysler Automobiles.

"The project was technically immature," Marchionne said at the auto show here. "We will start only when we are on par with the Germans, otherwise it is not worth the effort," he said.

Alfa said that orders will open for the Giulia in Europe starting April 14.
Meer lezen

Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 339
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo mar 06, 2016 16:21

Dan kunnen ze beter nu lanceren want de bmw's zijn op dit moment de slechtste sinds jaren (wat motoren betreft dan).

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma mar 07, 2016 22:19

Ben niet direct een BMW-fan, maar waarom zijn de motoren dan zo slecht? Omdat het geblazen viercilinders zijn ipv van zespitters? Natuurlijk is een zes in lijn fijner, maar om ze nu slecht te noemen... Vrees dat Alfa toch redelijk zijn best moet doen wil de aandrijving in de Giulia veel beter worden. On topic over de Giulia. Vond hem in het echt mooier dan ik verwachtte. Het is een ontwerp dat bij mij wel groeit. Zeker in de meer basisversie. Vond alleen het interieur op kleinere onderdelen weer teleurstellend qua afwerking. De pook is puur plastic en er zat nu al speling op. En de ventilatieroosters zijn van het allergoedkoopste plastic. Ja, dat zijn details. Maar wel het soort details dat in deze klasse telt. Alles wat je aanraakt of vastpakt, moet goed voelen. Net als bij de concurrent. En dan hoor ik de al oude Fiat Groep smoes: ,,Voorserie auto's... " Maar dan moet je gewoon je huiswerk voor zo'n belangrijke beurs beter doen.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 08, 2016 08:51

Ondergetekende was gisteren in Geneve om oa de Alfa Romeo Guilia van nabij mee te maken.

Ook ik vond de Guilia niet direct een heel mooie auto. Teveel 3 serie in mijn ogen.
Van nabij bekeken in het echt valt dat eigenlijk wel mee. Zal net zoals de 159 met de tijd beter gaan ogen lijkt me.

Ook ik heb de Giulia geaaid op bepaalde plaatsen zoals de heren journalisten plegen te doen.
Vond het dashboard verrassend "aaibaar" . Zeker in vergelijking met de BMW 3 serie en Audi A4 waar gewoon harde kunststof wordt gebruikt dat zeker geen premium gevoel geeft.
Achterbank bij BMW had een harde kern in de hoeken zitten waardoor dat minder zat dan bij de Guilia en Audi die precies hetzelfde trucje uithalen door de bank wat naar de deur toe te laten doorlopen.
Dus het blijkt zo te zijn dat de heren van Alfa waarschijnlijk Audi als benchmark hebben gebruikt.

Had nog even gekeken bij de Giulia 2.0 tbi. Deze heeft een gewicht van 1700 kg..
Binnenruimte van de Tipo sedan vond ik iets ruimer dan de Giulia..
Ruimte van de Guilia ligt wel gelijk met de 3 serie en A4.

Mooi was nog dat er een Guilia QV in het winkelcentrum tussen airport en beursgebouw stond.
Heb dat even gadegeslagen maar bijna iedereen , zeker de mannen, bleven staan om de auto beter van nabij te bekijken.
Dat zag je minder bij overige modellen die daar stonden van andere fabrieken.
Geeft de burger moed.
Laatst gewijzigd door tommaso op di mar 08, 2016 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

stijnbulckaen
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: di sep 14, 2010 22:34
Locatie: ieper
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 08, 2016 09:55

Autobild heeft momenteel een wedstrijd ivm autosalon Geneve.
Stem op de mooiste auto van het salon.
Graag klikken op Giulia dus...

http://rtl.autoplus.fr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo....beter dan de Renaissance.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mar 09, 2016 13:00

Gek genoeg vind ik de niet-QV al minder vreselijk om naar te kijken. Nog altijd geen mooie auto, maar tenminste een ingetogen soort onaantrekkelijk. Misschien is dit dus wel heel goed te verkopen/verhuren.
Dat vind ik ook, vind het van de zijkant nog steeds niets bijzonders en de achterbumper nog steeds lomp maar deze versie is wat mij betreft veel beter geslaagd dan de Quadrifoglio.

Waarom is die tankdop zo groot? Heeft dat met bepaalde Amerikaanse eisen te maken of is er zo meer ruimte er onder voor bi-fuel of een stekker?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mar 09, 2016 16:02

Achter zo'n grote tankdopklep kun je een stekkeraansluiting kwijt, of een AdBlue vulopening. Dat zal de reden wel zijn.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mar 09, 2016 19:12

Autobild heeft momenteel een wedstrijd ivm autosalon Geneve.
Stem op de mooiste auto van het salon.
Graag klikken op Giulia dus...

http://rtl.autoplus.fr/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Giulia is zeker de "mooiste"... maar vergelijk dit even met de salon van vijftig jaar geleden. Wat zijn auto's lelijk en saai geworden!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”