Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jan 28, 2016 14:22

Daar staan veel waarheden.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jan 28, 2016 17:42

Kijk eens het verschil tussen het aantal 156's en 159's... :shock: Over het kwijtraken van klanten in 1 bepaald segement gesproken....en die paar klanten van een 159 zijn ze nu ook al weer kwijt.
Tjah, de 159 was niet echt een aansprekende opvolger voor de 156, en van de 156 kopers waren er veel niet echt vaste alfa klanten dus die stappen zo weer in een ander merk. Het is jammer dat ze niet meer uit de Giulietta III hebben weten te halen, eigenaren zijn er behoorlijk tevreden over, persoonlijk vind ik daarvan de neus niet mooi (zeg lelijk). De Mito is grappig maar heeft ook niet echt de wow factor.

.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jan 28, 2016 18:26

Misschien is de wereld inmiddels zodanig veranderd dat het voor semi-niche producenten "klaar" is. dat wil zeggen: meedoen met behoud van eigen identiteit. Eigen identiteit kun je simpelweg niet behouden als je als kleinere partij "opgaat in iets anders".
De olifant in de kamer is BMW. Sinds de jaren 70 hebben ze het Alfa recept gekopieerd (tot autodelta toe) en met medogenloze preciese uitgevoerd en verbeterd tot marketingtechnische perfectie. Nu hebben ze een model voor elke ...niche. Tot en met het huzarenstuk: de mondeo van zijn troon. Ze hebben met Alfa's niche recept de volume markt veroverd. Jaguar Land Rover heeft dit ingezien en probeert nu hetzelfde.

Een Tata voor Alfa aub.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jan 28, 2016 18:54

En dat, beste lezers, is de centrale waarheid in deze kwestie.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jan 29, 2016 00:10

Bedenk in dat verband ook dat BMW afgelopen jaar haast net zo veel exemplaren op de Nederlandse markt wist te verkopen van de alom beschimpte WWD 2-serie Gran Tourer-familie als van de aloude 3-serie. Het zijn barre tijden. Daar gaat een aartslelijke auto als de Giulia ook niks aan veranderen.
Daar heb je gelijk in denk ik. Vrees ik. Met WWD bedoel je FWD en de hardcore liefhebbers willen het liefst RWD.
BMW is het merk dat als laatste aan het RWD principe heeft vastgehouden, ook met volume-auto's. En dat schreeuwen ze ook al decennia lang van de daken. Toch is uit marktonderzoek gebleken dat 60 of 70% (of zoiets) van alle BMW-rijders geen idee heeft of hun auto nou voor- of achterwielaandrijving heeft. Dus dat zal voor die meerderheid niet doorslaggevend zijn geweest bij de aankoopbeslissing. De meeste van de huidige automobilisten hebben nog nooit in een RWD gereden denk ik. (Bij Alfa zijn ook FWD-modellen behoorlijk of zelfs heel succesvol geweest, zoals de 33-145-146-147-156.)
Wat zijn de Kernwaarden van een automerk, die bepalend zijn voor het succes? (Om maar eens in marketingtaal te spreken.) FWD of RWD zal het verschil niet maken. Wat zijn de belangrijkste kernwaarden van BMW? Volgens mij zijn die niet zoveel anders dan bij Alfa Romeo. Maar de 2-serie die volgens deskundologen maar een matige auto is scoort in de verkoop toch best goed.
Nou zeg ik niet dat grote verkoopaantallen een bewijs van grote klasse zijn (een schilderij van een jongetje met een traan op zijn wangen is wel het meestverkochte kunstwerk dat er bestaat maar daarmee nog niet het beste).
Maar die BMW 2-serie vind ik wel interessant om over na te denken. Wat zijn van die auto de sterke punten die zelfs bij BMW-publiek aanspreken? Of wat zijn de sterke punten van het merk BMW dat ze er zelfs een heel ander soort auto mee kunnen verkopen?

.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jan 29, 2016 08:35

BMW heeft dat natuurlijk briljant gedaan: hun sportieve imago zo onophoudelijk via alle mogelijke kanalen bij het publiek overbrengen dat het logo alleen al de doorsnee autoliefhebber doet geloven dat de auto in kwestie wel leuk en sportief moet zijn. Hulde.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jan 29, 2016 10:56

Mensen kopen graag een auto met een goed en degelijk imago, auto's met status.
Bmw, Audi, Volvo, bijvoorbeeld hebben al enkele jaren een hele hoge status en haast onverwoestbaar imago. (vroeger vaak ook nog aangevuld met saai, maar dat is al lang niet meer) De werkelijke kwaliteit doet er veel minder toe.
Ik ben bang, dat geen enkele zuid Europese fabrikant ooit een degelijk imago zal hebben. Dat heeft ook alles met (het beeld van) de volksaard te maken. Geldt volgens mij niet enkel voor auto's.
Vroeger hadden de Italiaanse en Franse auto's ook geen sterk imago, voor wat betreft kwaliteit, maar wisten ze zich wel erg te onderscheiden en boden vaak veel meer waar (uitrusting en/of pk's) voor hun geld, dan Duitse en Scandinavische auto's.
Tegenwoordig zijn er haast geen karig aangekleden auto's meer en liggen prestaties en prijzen ook veel dichter bij elkaar.
Tja, als je je dan niet meer weet te onderscheiden, maar wel kamt met het negatieve imago omtrent je afkomst......
Al zou je dan de beste auto ter wereld maken, dan nog is het op z'n positiefst gezien, heel moeilijk.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jan 29, 2016 16:42

Mensen kopen graag een auto met een goed en degelijk imago, auto's met status.
Bmw, Audi, Volvo, bijvoorbeeld hebben al enkele jaren een hele hoge status en haast onverwoestbaar imago. (vroeger vaak ook nog aangevuld met saai, maar dat is al lang niet meer) De werkelijke kwaliteit doet er veel minder toe.
Ik ben bang, dat geen enkele zuid Europese fabrikant ooit een degelijk imago zal hebben. Dat heeft ook alles met (het beeld van) de volksaard te maken. Geldt volgens mij niet enkel voor auto's.
Eens een stukje gelezen dat stelt dat merkimago's blijkbaar werden vastgelegd in de jaren 80 en nu onmogelijk te veranderen.

Ik ben niet overtuigd. Er is zoiets als kennis van de markt. En als je bijvoorbeeld op autoscout gaat zie je precies welke mercedes modellen en types vw golf duidelijk kwaliteitsproblemen hebben (want goedkoop) en je ziet ook dat een Giulietta III het eigenlijk best goed doet - ik heb twee keer moeten kijken wat die nog waard zijn, een pak meer dan een vergelijkbare Volvo bv - ik spreek over de B markt, NL weet ik zo niet.

Sinds Montezemolo het roer bij overgenomen heeft/had was het gedaan met de crap quality ferrari's en tegenwoordig worden ze geloof ik zelfs verkocht met gratis service en onderhoud voor een paar jaar. Ik hoor maar weinig schampere opmerkingen over hun kwaliteit. Zelfs bij de borderline racistische Britse pers. En de British Leyland Jaguars daar heeft niemand het nog over.

Maar er moeten wel centen in gestoken worden natuurlijk.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jan 29, 2016 19:54

Ferraris koop je nu met 7 jaar gratis onderhoud ongeacht kilometrage, dat is serieus indrukwekkend. De tijden dat ze spontaan in brand vlogen zijn (grotendeels) achter ons.

Chrysler doet het ook steeds beter, want die hadden hun imago in Amerika toch behoorlijk te grabbel gegooid, en Jeep was daar ook mee bezig. Dat heeft onze grote vriend Marchionne toch netjes voor elkaar. Compleet achterlijk is hij in ieder geval niet.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 30, 2016 10:29

Kijk hij staat al in luxemburg.

https://m.youtube.com/watch?v=eoudrq3aEV0" onclick="window.open(this.href);return false;
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 30, 2016 19:54

Haperende led verlichting van de kentekenplaat en velgen waaraan je in de jaren 90 de plaatselijk drugsdealer/pooier herkende in zijn Mercedes 500... lelijke dorpel uitstulpingen, dito achterpartij, nee ik blijf het niks vinden. Maar ik ben gelukkig ook niet de doelgroep.

Is dat lelijke plastic vierkante ding in de rechter gril een plek waar strak een stekker uit komt bij een hybryde uitvoering? of bevestig je daar (hoop ik dan maar) je kentekenplaat...?

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 30, 2016 20:23

die knipperend LEDs komen waarschijnlijk van de camera, LED lampjes branden niet constant maar knipperen heel snel en met een camera zie je dat soms.

En dat vierkante plaatje is inderdaad lelijk, misschien zit daar een radar ofzo achter voor een van die vele veiligheidssystemen?
Zie je wel bij meer auto's

*thomas*
Member
Member
Berichten: 213
Lid geworden op: zo feb 24, 2013 11:09

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 30, 2016 20:24

Maakt mij niet uit waar de Italianen hun inspiratie hebben gehaald, het blijft een hele mooie wagen. Maar die velgen... :?:
Bella's in bezit:
AR GTV Cup TS n°20 :(

Bella's gehad:
AR 156SW 1.9JTD (2004, facelift)
AR 33SW (1.3 Sport)
AR 156SW 1.9JTD (2002, interior facelift)

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 30, 2016 21:27

Mooi vind ik ze niet, maar ze zijn wel mee met de tijd. Convexe velgen zijn heel 2016.
...
Benieuwd of ze nog hip zijn als de auto's geleverd worden :roll:
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 30, 2016 22:27

Haperende led verlichting van de kentekenplaat en velgen waaraan je in de jaren 90 de plaatselijk drugsdealer/pooier herkende in zijn Mercedes 500... lelijke dorpel uitstulpingen, dito achterpartij, nee ik blijf het niks vinden. Maar ik ben gelukkig ook niet de doelgroep.

Is dat lelijke plastic vierkante ding in de rechter gril een plek waar strak een stekker uit komt bij een hybryde uitvoering? of bevestig je daar (hoop ik dan maar) je kentekenplaat...?
Niet om t een of ander, maar wat is jou dagelijkse auto eigenlijk, als ik zo vrij mag zijn?

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”