Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jan 15, 2016 19:11

Ik vraag mij af hoeveel mensen in het begin de 159 afzeken als niet vernieuwend genoeg en nu met een goedkope tweedehands 159 rondrijden en lopen te huilen dat hij veel te vroeg uit productie is gegaan. :roll:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jan 15, 2016 20:22

De 2016 (of 2017, 2018...) Giulia is lelijk omdat het een volkomen inwisselbaar ontwerp is. Haal het Alfa-familieneusje er af, en wat onderscheidt de auto dan helemaal van de wirwar aan vormen, lijnen, hollingen en bollingen die je bij vrijwel alle andere auto's in dit segment ook kunt krijgen? Niets, maar dan ook helemaal niets. Plak er een BMW-snuit op en het is een geloofwaardige BMW, plak er een Infiniti-snuit op en het is een veredelde Nissan waar iedereen zijn schouders over ophaalt. Een auto vanuit een Pavlov-reactie mooi noemen omdat er toevallig een welgevallig logo op geplakt zit, dat is pas slechte smaak.

Een qua design 'echte' Alfa mag best lelijk zijn. Case in point: een 75 is ook allesbehalve mooi. Maar hij is wel lelijk op zijn volkomen eigen manier: het is onmogelijk om hem voor een andere auto aan te zien. Hetzelfde geldt voor een Brera. Hopeloos uit verhouding getrokken ten opzichte van het conceptmodel, maar toch: uit duizenden herkenbaar. Natuurlijk kan een qua design 'echte' Alfa ook mooi zijn. Een Alfetta GT, een 156, een GT, een 166 van voor die lafhartige facelift... voorbeelden te over.

Het spijt me zeer, want ik werd vrolijk van de gedachte aan een nieuwe RWD-Alfa sedan. Helaas lijkt deze uit een positie van zwakte ontwikkeld ("we doen alles precies zo als de benchmark, maar dan x% meer van alles") in plaats van uit een positie van kracht ("we doen het zoals wij vinden dat het zou moeten"). Sneu.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op vr jan 15, 2016 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jan 15, 2016 20:27

Breder publiek is hard nodig want het gaat niet bijster goed met FCA en Alfa wordt net als Lancia als deze niet flink verkoopt.
Want het uiterlijk is misschien niet voor iedereen, maar dat is een 75 of een 156 ook niet. Vraag maar eens aan niet alfa mensen wat ze van een 75 vinden en ze zullen zeggen dat ze nog nooit zo'n gekke lelijke auto gezien hebben, tot ze de SZ/RZ zien :mrgreen:

De techniek daarentegen lijkt echter weer helemaal snor te zitten. Want dat is toch waar alfa uiteindelijk ook om draait? om het rijplezier en de vooruitstrevende techniek die niet voor de rijkste ter aarde is weggelegd? Daar heeft alfa ook een rijke geschiedenis in.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 16, 2016 12:45

De nieuwe generatie Alfa's komt er niet om die sentimentele Europeanen met hun emotionele geleuter over glorieuze successen van weleer en sentimentele hang naar het verleden tevreden te stellen, maar om de Amerikanen te pleasen. Want daar valt geld te verdienen. En Amerikanen hebben een slec... pardon, andere smaak dan Europeanen. Over the top is voor hen vaak net goed genoeg.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 16, 2016 15:24

Hee. Het is iig geen verhergerebadgede chryslijk.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 16, 2016 19:18

De 2016 (of 2017, 2018...) Giulia is lelijk omdat het een volkomen inwisselbaar ontwerp is. Haal het Alfa-familieneusje er af, en wat onderscheidt de auto dan helemaal van de wirwar aan vormen, lijnen, hollingen en bollingen die je bij vrijwel alle andere auto's in dit segment ook kunt krijgen? Niets, maar dan ook helemaal niets. Plak er een BMW-snuit op en het is een geloofwaardige BMW, plak er een Infiniti-snuit op en het is een veredelde Nissan waar iedereen zijn schouders over ophaalt. Een auto vanuit een Pavlov-reactie mooi noemen omdat er toevallig een welgevallig logo op geplakt zit, dat is pas slechte smaak.

Een qua design 'echte' Alfa mag best lelijk zijn. Case in point: een 75 is ook allesbehalve mooi. Maar hij is wel lelijk op zijn volkomen eigen manier: het is onmogelijk om hem voor een andere auto aan te zien. Hetzelfde geldt voor een Brera. Hopeloos uit verhouding getrokken ten opzichte van het conceptmodel, maar toch: uit duizenden herkenbaar. Natuurlijk kan een qua design 'echte' Alfa ook mooi zijn. Een Alfetta GT, een 156, een GT, een 166 van voor die lafhartige facelift... voorbeelden te over.

Het spijt me zeer, want ik werd vrolijk van de gedachte aan een nieuwe RWD-Alfa sedan. Helaas lijkt deze uit een positie van zwakte ontwikkeld ("we doen alles precies zo als de benchmark, maar dan x% meer van alles") in plaats van uit een positie van kracht ("we doen het zoals wij vinden dat het zou moeten"). Sneu.
Spijkert op zunne kop.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 16, 2016 20:24

Ik zou hem wel willen. Denk alleen dat de prijs een probleem wordt. Gezien de premium ambities. ..

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 16, 2016 20:52

Zelf ben ik wel akkoord met de kritiek dat het geen individualistich gelijnde auto is, ik snap ook wel de insteek -en hij is overduidelijk de bedoeling- dat de meerderheid van kopers liever een ontwerp zien zonder verassingen. Ik vond de 159 klassiek en toch kenmerkend, maar goed volgens de grote roerganger bij Alfa was het "een vergissing".

Eigenlijk doet er niet toe. Het doet er meer toe of hij rijdt als een Alfa.
Alhoewel, eigenlijk doet dat er ook niet meer toe.

Want ik moet NU een nieuwe leasewagen bestellen voor het wat groter geworden gezin en dat kan gewoonweg niet bij Alfa.
Wat er toe doet bij de Giulia is dat het enkel een prototype is momenteel - 4 jaar nadat de 159 werd gestopt. Een trailerqueen waarvan nog maar moet blijken of het Marchionne vaporware is (zoals de Kamal, de Mito GTA,...) of ooit een echte auto in de showroom gaat worden. Ik zal het rustig aankijken nadat ik noodgedwongen de Guilietta inruil voor een V60.
Mooi werk FCA. :cry:
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 16, 2016 20:59

Uhm als je internet een beetje volgt, had je kunnen lezen, dat hij al rijdend in nl gespot is. Dus wel iets meer dan een concept denk ik.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 16, 2016 21:05

Van de Mito GTA en Kamal bestaan ook rijdende proto's....de Mito GTA was zelfs al productieklaar!
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 16, 2016 21:08

Das wat anders he, bestaand model met grotere motor/meer power. Was eigenlijk natuurlijk gewoon een punto abarth.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jan 16, 2016 23:24

Das wat anders he, bestaand model met grotere motor/meer power. Was eigenlijk natuurlijk gewoon een punto abarth.
En zelfs dat krijgen 'we' niet. De treurnis. Zelfs Seat heeft iets in die categorie. Nogmaals: de treurnis.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jan 17, 2016 00:40

Uhm als je internet een beetje volgt, had je kunnen lezen, dat hij al rijdend in nl gespot is. Dus wel iets meer dan een concept denk ik.
Maar helaas minder dan te koop of te lease. Misschien is dat maar bijzaak, ik volg dat niet zo.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jan 17, 2016 05:04

De nieuwe generatie Alfa's komt er niet om die sentimentele Europeanen met hun emotionele geleuter over glorieuze successen van weleer en sentimentele hang naar het verleden tevreden te stellen

Zijn wel je bestaande, en oude klanten... Het laatste grote succes dat alfa had was met de 156, en dat was toch wel andere koek dan dit uhh koekblik :mrgreen: :mrgreen:

Laatste grootste succesen in de USA waren denk ik de Giulietta 750-101 en de later (duetto) Spiders, allemaal nou niet echt bepaald op Amerikaanse smaak gemaakt design. Sterker nog, juist omdat het afweek van iets anders waren ze er gevoelig voor net zoals met de MG's en Triumphs.

Ook bepaalde amerikanen hebben waardering/oog voor iets moois, en/of een apart Italiaans design. Ik geloof niet dat een (voor de Amerikanen) premium merk dat er uit ziet als een "dertien in een dozijn" bmw/japanner daar grote potten gaat breken, en ik hoop het eerlijk gezegd ook niet.

.

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 20, 2016 08:04

Jammer dat er zo op een auto wordt gereageerd die in alle opzichten zich nog niet heeft kunnen bewijzen.
Ben het absoluut niet eens met kreten als hang er een BMW of infinity logo op en het is hem.
Zelf ook groot liefhebber van het Beierse merk, maar die is duidelijk anders.
uiteraard zie je lijnen, golfjes en deukjes die je in andere merken ook ziet, ... hallo het is 2016 we doen geen vierkant meer...

Laat deze maar eens 30 jaar lopen en er zijn net zoveel gekken die hem leuk vinden als er nu van de 75 ronddwalen.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”