Even nieuwsgierig als niet-Belg: hoe zien ze of iets origineel is of niet? Heeft elke keurmeester een soort van encyclopedie in zijn hoofd zitten van alle automerken en -types en wat voor onderdelen daar precies op horen te zitten, of vinden ze het al gauw goed als er 'Alfa Romeo' op staat (wat dan zou verklaren dat ze wel over een spacer vallen).
De wetgeving is in België onduidelijk, (nodeloos) complex en dubbelzinning.
Bij wat rondstruinen op het internet (ook fora van andere merken) lees je dat sommigen worden afgekeurd en anderen met identiek dezelfde setup worden goedgekeurd. En kleurtjes, daar lijken ze inderdaad over te vallen...
Als het iets wat origineel lijkt is er geen probleem.
Over kleurtjes vallen ze vooral. Bij mij was het herkeuring en ook keuring voor de verlaging. Daar stonden ze met 3 onder mijn wagen te kijken wat allemaal niet origineel leek! rode stabis, iets voor de racerij.... Spacertje tussen de klauw en bracket, dachten dat klauwen wel origineel was maar dat ik grotere schijven geplaatst had.
Herkeurd op origineel onderstel, eibach stabi zwart gespoten en de remmen terug origineel gezet en de dag erna weer omgebouwd
Dan stel ik me wederom de vraag: wat bij een (zwaar) ongeval?
Bella's in bezit:
AR GTV Cup TS n°20
Bella's gehad:
AR 156SW 1.9JTD (2004, facelift)
AR 33SW (1.3 Sport)
AR 156SW 1.9JTD (2002, interior facelift)