Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

za feb 14, 2015 20:35

Vandaag opgehaald mijn nieuwste aanwinst!!
een 33 1,3 uit ´93 (1,4 benaming vind ik eigenlijk niet correct)
Het is de mooiste 33 die ik tot nu toe gehad heb.
De vorige eigenaar heeft hem vertroeteld en dat is ze zien.
Hij is echt in topstaat als je bedenkt dat hij al 22 jaar oud is.
Werkelijk alles ziet er schoon en fris uit.
De uitlaat maakt het geheel echt helemaal af.
Ik ga er dagelijks mee rijden en ben er blij mee omdat ik de 33 een geweldige wagen vind.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 610
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

za feb 14, 2015 20:46

Geweldig Rik!
Weet je zeker dat je geen Autodelta 33 hebt gekocht, ik zie een sticker onder de motorkap. :jumping:

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

za feb 14, 2015 20:48

OOOH nu snap ik waarom ik met 230 over de snelweg ging vanmiddag.

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 610
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

za feb 14, 2015 20:59

Die auto is schoner onder de motorkap dan menig auto aan de buitenkant :shock:

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

za feb 14, 2015 21:21

Van binnen was hij ook zo schoon totdat er vanmiddag 3 kinderen achterin zaten die een kuub zand hebben meegenomen.
de achterbank de voorstoelen de vloer alles zat onder het zand... :cry:

Gebruikersavatar
Willem146_1.4TS
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: do dec 30, 2004 20:09
Locatie: Leiden

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

wo nov 18, 2015 21:12

Bij het opruimen van wat foto's kwam ik deze 33 nog tegen,geschoten op Assen,ik denk tijdens een SCARB weekinde, heel wat jaartjes terug naar ik aanneem ! Dus maar even ingescand.

Afbeelding
Fiat 127 Brazil '86 1300

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

wo dec 02, 2015 01:11

Vandaag opgehaald mijn nieuwste aanwinst!!
een 33 1,3 uit ´93 (1,4 benaming vind ik eigenlijk niet correct)
Het is de mooiste 33 die ik tot nu toe gehad heb.
De vorige eigenaar heeft hem vertroeteld en dat is ze zien.
Hij is echt in topstaat als je bedenkt dat hij al 22 jaar oud is.
Werkelijk alles ziet er schoon en fris uit.
De uitlaat maakt het geheel echt helemaal af.
Ik ga er dagelijks mee rijden en ben er blij mee omdat ik de 33 een geweldige wagen vind.
Leuk - deze was mijn eerste auto toen ik 16 was. Deze was vroeger een Belgische auto, vandaar de 1.3 IE L benoeming. Het was ooit een inruiler bij de garage waar mijn vader werkte in Brussel. Toen ik hem kreeg in 1999 (als cadeau) was het heel vuil en roze, toch was het toen maar 6 jaar oud. Interieur was vol hooi omdat de vorige eigenaresse een paard had. Kofferbak vol schimmel omdat de rubber lek was. Motor was zwart. Heb de eerste twee jaar de auto volledig gepoetst en zaken aangepast / vervangen... 155 Super velgen, verlaging, 16V spoiler, gespoten bumpers en spiegels (met dikkere vrachtwagen verf), Ragazzon einddemper (dat hij nog goed is!), K&N panel filter. Dan geïmporteerd en een paar jaar mee gereden... Ik heb echt leren rijden in deze auto. Uiteindelijk heb ik het verkocht vanwege aankoop van een Giulia TI.

Afbeelding

Ongelooflijk dat de lak nog steeds zo goed is. Wellicht omdat het zoveel lagen wax heeft ontvangen. Rechter kant was ooit voor mijn tijd opnieuw gespoten met blanke lak (helaas liet deze iets los achter bij de lampen). Maar voor de rest was het zeer strak.

Afbeelding

Grappig om te lezen over de Autodelta sticker. Deze had ik uiteraard geplakt. Mijn links met Autodelta zijn zeer hecht. Deze auto deed vroeger mee aan een paar circuit dagen met de klanten auto's van Autodelta (vooral de 3.7 V6en) op Spa en Zandvoort. Deze auto was snel, vooral met dank aan wegligging in de bochten en dikke 195 Michelins - grotere 164 V6en konden mij niet bijhouden.

Afbeelding

Heb nog heel veel foto's van deze auto (ook in originele toestand), een paar rekeningen, en zelfs een certificaat van Dhr Zagato tijdens een concours d'elegance van SpaItalia.

Toen ik hem te koop zag begin dit jaar (van de heer die toen de auto van mij had gekocht) wou ik hem direct terugkopen. Helaas vond mijn vrouw dit niet zo'n geweldig idee. Ik hoop dat je heel veel plezier mee hebt. En als je hem ooit wilt verkopen... laat het maar weten.

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

wo dec 02, 2015 19:44

Wat een gaaf en herkenbaar bericht!
De blanke lak laat inderdaad los bij het linker achterlicht.
Afgelopen 10 jaar is de alfa droog gestald en dat is aan de lak te zien.
Bij mij staat hij in weer en wind buiten en dat is best jammer omdat de lak steeds doffer begint te worden.
Ook zit er een roestplekje aan de onderkant van de deur die ik echt een keer moet aanpakken.
De achterbumper heeft een schaafplekje dus die zal ik t.z.t ook een keer vervangen.
Heb al een andere rode bumper liggen maar moet een keer tijd maken om dit ook te gaan doen.

Deze 33 kan met het 1300 motortje prima meekomen.
Zeker als hij lekker warm is gereden dan kan je hem lekker doortrekken in de toeren.
T.z.t wil ik er ook krachtiger remmen onderzetten. Want de remmen zijn niet om over naar huis te schrijven...

Binnenkort ga ik een ander setje velgen eronder zetten.
Deze wielen komen van een 33 die deze week naar de sloop gebracht is.
Heb toen gelijk de bumper meegenomen en nog wat klein spul.
Er zitten Toyo semi slicks (R1R) banden op deze wielen dus leuk rijden met droog weer!
Helaas zal ik van de winter dan wat minder met de roffelaar rijden.

Afbeelding

Vr Groet,
Rik

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

do dec 03, 2015 01:25

Afgelopen 10 jaar is de alfa droog gestald en dat is aan de lak te zien.
En tussen 1999 en 2006 droog en verwarmd gestald! Heeft in die tijd bijna geen druppel regen gezien.

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 610
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

do dec 03, 2015 13:09

Bij mij staat hij in weer en wind buiten en dat is best jammer omdat de lak steeds doffer begint te worden.
Rik of een keer overwegen om een laag blanke lak te laten aanbrengen?

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

do dec 03, 2015 19:49

Flyingstar,

Bedankt voor het plaatsen van de oude foto´s!
Echt leuk om te lezen dat wij allemaal dezelfde passie delen.
Het is wel duidelijk dat het oude wagentje nog steeds een hele berg karakter heeft.
Laatst reed in bij Rotterdam op de snelweg werd ik ingehaald door een zwarte 33 16 klepper die daar ook toevallig reed.
Dat was echt gaaf! je zag de automobilisten kijken naar die 2 youngtimer alfa´s die met een brul achter elkaar aan reden.
Heel kinderachtig maar ik vond het te gek.

Ciao
Rik

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

vr dec 04, 2015 21:00

sinds een paar maanden tuf ik rond in een groen 1.4 33tje.
ik kocht hem als vervanger voor mijn 156 selespeed die een tikspark is geworden. hij was gebruikt en lelijk op matzwarte velgen op de meest verschrikkelijke winter banden.

het qv interieur was op. dus dat vervangen voor een origineel blauw interieurtje. de velgen het zelfde weekend een ander kleurtje gegeven. want matzwart kan echt niet. daar knapte hij al behoorlijk van op.

Afbeelding

maar ja die winterbandjes waren verschrikkelijk. bij een beetje vochtige weg begon hij al allekanten op te glijden.
dus daar moest ook iets aan gedaan worden. heb advies gevraagd aan martijn welke band een must is voor een 33 ik kreeg als antwoord toyo R1R dus een setje daar van besteld. maar er moesten ook andere velgen bij komen want die bandjes passen niet lekker op originele velgen. ik had al eens platjes van 33tjes op zender sport velgen voor bij zien komen dus die moesten het worden. ook die velgen waren snel gevonden.
maar met die banden kreeg ik weer een ander probleem. ik viel uit mijn stoel in de bochten. :| ik wist dan 916 stoelen wel makkelijk te monteren waren in een 33 dus maar is bij de 916 club gevraagd naar 2 916 stoelen. even een middagjes geknutseld en de stoelen zitten in de 33.


zo maar een paar maanden rond geknord met de 33.

toen kreeg ik de kans om een rode 1.7 ie te kopen. daar zaten een hoop onderdelen die ik goed kon gebruiken op. dus die 33 maar gekocht. echter was carrosserie te slecht om op te knappen. even een schatting om hem te ontdoen van zijn roest kwam al snel op 3000,- en verder was het ook niet zo'n knappe auto. dus die 33 gekannibaliseerd voor onderdelen. ja dit is de 33 die een aantal pagina's terug staat.
Afbeelding



na de rode uit elkaar lag maar gelijk de rikketik in mijn groene gehangen.
in middels was er ook een mooi stuur aan gekomen. een heuse momo zagato.

verder licht de heel garage nog vol met onderdelen die van de rode komen en nog op mijn 33tje geknutseld moeten worden.
maar zo staat hij er in middels bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nu nog de goede imbusjes zien te vinden voor het stuur. de claxon knop ligt er los in er moet nog een sierring om enkel hebben die weer een apart soort boutjes nodig, m5 x20 met een kopje die maar 8,5mm groot zijn. helaas heb ik geen draaibankje anders had ik ze zelf wel gemaakt.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Alfanini
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: za sep 03, 2011 21:32
Locatie: Assen

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

wo dec 09, 2015 23:29

hierbij onze bijdrage

groene 1.4 IEL uit 1994, ons dagelijks vervoermiddel:

Afbeelding

Afbeelding

en mijn project een donkergrijze 1.7 16V uit 1992, bijna klaar:

Afbeelding

Afbeelding
gehad:

33 1.4 DTNR18
33 1.3 SV50XV
33 1.7 YP25TN
33 1.7 16v YZ04XY
33 1.7 16v YP34TN
146 NDXN04 NB
155 HDZG47
156 TLDX69 69GSGG 50NJDB 99DDFH 88FXVF
Gtv PVRT17
Gtv
Gtv6

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

ma dec 14, 2015 11:30

verder licht de heel garage nog vol met onderdelen die van de rode komen en nog op mijn 33tje geknutseld moeten worden.
maar zo staat hij er in middels bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nu nog de goede imbusjes zien te vinden voor het stuur. de claxon knop ligt er los in er moet nog een sierring om enkel hebben die weer een apart soort boutjes nodig, m5 x20 met een kopje die maar 8,5mm groot zijn. helaas heb ik geen draaibankje anders had ik ze zelf wel gemaakt.
Volgens mij heb ik je afgelopen vrijdag gespot op de Huet Doetinchem: je reed richting auto 't Hooft? Kon je in de bedrijfs Prius haast niet bijhouden :jumping:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: Alfa 33, eigenaren & liefhebbers

ma dec 14, 2015 18:36

verder licht de heel garage nog vol met onderdelen die van de rode komen en nog op mijn 33tje geknutseld moeten worden.
maar zo staat hij er in middels bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nu nog de goede imbusjes zien te vinden voor het stuur. de claxon knop ligt er los in er moet nog een sierring om enkel hebben die weer een apart soort boutjes nodig, m5 x20 met een kopje die maar 8,5mm groot zijn. helaas heb ik geen draaibankje anders had ik ze zelf wel gemaakt.
Volgens mij heb ik je afgelopen vrijdag gespot op de Huet Doetinchem: je reed richting auto 't Hooft? Kon je in de bedrijfs Prius haast niet bijhouden :jumping:
daar heb ik inderdaad vrijdag gereden aan het begin van de middag. op zoek naar een stuurkogel maar bij de doetam en 't hoofd konden ze me niet helpen.

maar zo hard reed ik toch ook weer niet?
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”