Gebruikersavatar
Klaas Jan
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: ma jun 02, 2008 23:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer: Website

Registermeeting Alfa 156 register

ma aug 31, 2015 17:59

OBDee wat moet ik er mee?

Dit is het thema van de registermeeting op 18 oktober a.s. bij het gastvrije autobedrijf Van Neerijnen in Utrecht.
Zoals ik al aangaf in het registerartikel van KB 150 gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn om zelf gegevens uit te lezen en te kijken wat we daar nu eigenlijk zelf mee kunnen doen. Want dat we ons in ieder geval iets van die kennis moeten aanleren is onvermijdelijk als we deze "klasiekers voor de toekomst"in betaalbare en rijdende staat willen houden.

Verder wordt er een vooraf aan de 156 registerleden leden verstrekte enquête besproken en ideeën die daaruit komen worden uiteengezet.
Ook wordt er terug gekeken naar de vijf jaar dat dit register nu bestaat en een visie besproken voor de toekomst.

Als geen lid bent en toch graag met je 156 lang wil komen om kennis te maken met het register ben je welkom. Maar meld je dan wel even bij mij aan via een PB op dit forum of op de het e-mail adres van het register alfa156@alfaclub.nl

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Klaas Jan op vr sep 25, 2015 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten Klaas Jan ter Stege
Lid evenementen commissie

Gebruikersavatar
Klaas Jan
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: ma jun 02, 2008 23:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer: Website

Re: Registermeeting Alfa 156 register

vr sep 25, 2015 14:28

Door de geringe belangstelling voor dit evenement, heb ik helaas moeten besluiten dit evenement niet door te laten gaan.
Naar mijn idee moeten we zorgvuldig omgaan met de vrije tijd van de medewerkers van de gastbedrijven en wanneer zij hun vrije zondag op moeten geven voor slechts een handjevol mensen schaadt dat wellicht hun motivatie om voor de toekomst hier medewerking aan te verlenen.

In dit geval was dat volgens onze gastheer Koos de Groot van Autobedrijf Van Neerijnen geen probleem, maar hij waardeert het wel dat wij hier rekening mee houden
Met vriendelijke groeten Klaas Jan ter Stege
Lid evenementen commissie

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Registermeeting Alfa 156 register

za sep 26, 2015 10:31

Al bezit ik zelf geen 156, ik vind het ontzettend jammer dat dit evenement afgeblazen moest worden. Naar mijn mening was het een perfecte insteek: naast de gebruikelijke gezelligheid zou er ook een duidelijke meerwaarde zijn; het behoud van de auto's die de liefhebbers steeds weer samenbrengen.

Gebruikersavatar
__1337__
Full Member
Full Member
Berichten: 290
Lid geworden op: ma dec 19, 2011 13:48

Re: Registermeeting Alfa 156 register

di sep 29, 2015 20:52

De aankondiging staat net vers gedrukt in het klaverblaadje? Wellicht nog de moeite waard om aan de hand van het KB nogmaals interesse te peilen?

Gebruikersavatar
Klaas Jan
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: ma jun 02, 2008 23:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer: Website

Re: Registermeeting Alfa 156 register

do okt 01, 2015 14:08

De aankondiging staat net vers gedrukt in het klaverblaadje? Wellicht nog de moeite waard om aan de hand van het KB nogmaals interesse te peilen?
Dat klopt, alleen is voor dit evenement vooraf opgeven nodig. daarvan waren alle leden waar dit registertreffen primair voor is bedoeld ook op de hoogte. (Het staat overigens ook duidelijk in de aankondiging op dit forum.)
De sluit datum van kopij voor het Klaverblaadje ligt ver voor het besluit om het evenement af te lasten. Op het moment van kopij inleveren was ik nog vol goede moed.
Voor het niet doorgaan heb ik de volgende afweging gemaakt: Als club maken wij vaak gebruik van Alfa gerelateerde bedrijven. Deze bedrijven werken daar altijd enthousiast aan mee. Daarbij moet je niet vergeten dat het ook voor hun een vrije zondag is. Wanneer ik zoals in dit geval een beroep doe voor een hele zondag, dus niet alleen als vertrek locatie, is het naar mijn mening verstandig daar zorgvuldig mee om te gaan. Uiteindelijk willen we als club voor een volgende keer graag weer gebruik maken van deze gastvrijheid.
Met slechts zes aanmeldingen, zelfs na het versturen van een reminder, vind ik dat ik onterecht aanspraak maak op de vrije tijd van deze gastvrije bedrijven.
Met vriendelijke groeten Klaas Jan ter Stege
Lid evenementen commissie

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: Registermeeting Alfa 156 register

do okt 01, 2015 19:34

De Alfa Romeo 156 is het meest verkochte model van alle types.
Daarom ook dat ik dit bericht met verbazing lees!
Het is dan ook bedroevend voor jullie register, dat er maar 6 aanmeldingen zijn binnengekomen.
Zelfs bij ons 166 register komt zo weinig belangstelling bijna niet voor.
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
Xavier1978
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: ma sep 02, 2013 18:47
Locatie: Bremen (en soms in Zoetermeer)
Contacteer: Facebook

Re: Registermeeting Alfa 156 register

ma okt 05, 2015 18:53

Kan het misschien zijn dat er veel 156 liefhebbers een transaxle apparaat hebben ?
Transaxle dag is op dezelfde dag inderdaad.

Ook 164 treffen werd afgelast. Hmm vreemd.
Salutazione Cordiale

Xavier - Registerleider Giulia Bertone en Berlina
2020 Giulia 2.0 Sprint Rosso Alfa
1998 Spider 1.8 Twin Spark 16V Grigio Eclisse
1992 33 1.4 IE L Rosso Alfa
1969 Giulia 1300 Ti Bluette

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3648
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: Registermeeting Alfa 156 register

di okt 13, 2015 16:56


Ook 164 treffen werd afgelast. Hmm vreemd.

Dat was de internationale meeting waar ook nog eens wat kosten aan zaten ivm een overnachting en kon helaas niet doorgaan door het af laten weten van horeca gelegenheden in Duitsland.

Zeker niet door het laten afweten van 164 bezitters/liefhebbers!
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Xavier1978
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: ma sep 02, 2013 18:47
Locatie: Bremen (en soms in Zoetermeer)
Contacteer: Facebook

Re: Registermeeting Alfa 156 register

wo okt 14, 2015 16:52

Misschien denk ik dan dat het meer te maken zou hebben met het bezitten van een transaxle apparaat naast de 156.

Ook zou het helpen als het een week later of eerder werd georganiseerd zodat niet de afweging gemaakt hoeft te worden "zal ik nog met mijn 75/Alfetta/SZ buitenspelen en naar de transaxle-dag gaan of toch naar de 156 meeting gaan ?"

OBD is interessante topic, maar zou dat misschien in de ochtend doen en aansluitend een toerrit of zo. Een beetje presentatie en een beetje fun.

De 156 is een leuk model, daar niet van, maar is voor velen ook nog steeds een soort "daily"...
Laten we dit nu aangrijpen om ervoor te zorgen dat de volgende meetup wél een hogere opkomst gaat hebben.

Let's discuss..Daar is het forum voor

OBD Interessant of niet ?
Andere technische verhalen ?
Een rit ?
BBQ ? (na ja october...)
Hoe gaan we invulling geven aan het register ?
Alleen bijhouden wie wat heeft of ook een saamhorigheidsaspect ?
Salutazione Cordiale

Xavier - Registerleider Giulia Bertone en Berlina
2020 Giulia 2.0 Sprint Rosso Alfa
1998 Spider 1.8 Twin Spark 16V Grigio Eclisse
1992 33 1.4 IE L Rosso Alfa
1969 Giulia 1300 Ti Bluette

Terug naar “Evenementen”