Als eerste een proefritje in een Cooper, en geen gewone, nee de zogenaamde GoPro Cooper. Die heet zo omdat, je raadt het al, deze volgehangen is met GoPro's. Na het proefritje wordt dan ter plekke een filmpje van de proefrit gemonteerd (grootste deel is al vooropgenomen, eigen scenes worden dan op specifieke plekken er tussen geplakt). Je kunt veel zeggen van MINI, maar de marketing hebben ze toch prima voor elkaar en ze hebben ook nog eens meer modellen dan Alfa op dit moment

Het resultaat: https://www.youtube.com/watch?v=wr3ovtw ... e=youtu.be

Nou was dit allemaal een beetje spielerei, dus daarna nog even een Cooper S meegenomen. Automaat, zonder flippers aan het stuur. En dat was jammer. Voor dagelijks is zo'n automaat best fijn, maar als je een beetje betrokken wilt worden is het prettig als je zelf ook nog wat handelingen kunt verrichten bij het schakelen. Op zijn minst aan een hendeltje aan het stuur trekken dus. Zo deed het wel erg afbreuk aan de betrokkenheid bij de rijbeleving. Verder snel zat zo'n ding, 192pk tegenwoordig uit een 2.0l. Interieur is er ook stukken op vooruit gegaan sinds de eerste nieuwe MINI's en de sportstoelen zaten werkelijk fantastisch. Die zou ik zo willen ruilen met de stoelen in de Giulietta. De rest trouwens niet, hetgeen wat altijd de grootste aantrekkingskracht in de MINI was hebben ze afgevlakt, de auto is veel volwassener met als consequentie dat het kwajongensachtige en de speelsheid er voor een groot deel uit is. Jammer, voor hun dan, want ik blijf voorlopig lekker in mijn Giulietta sturen