Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

di mar 25, 2014 17:24

Beloftes, beloftes...
Fiat Chrysler Automobiles will unveil seven new Alfa Romeo models and push to increase sales of the sports car brand fivefold, a report said. Alfa plans to release a convertible Spider by 2016, followed by the sedan and wagon versions of the Giulia and Alfetta models in 2017 and 2018, respectively, Germany's AutoBild magazine reported Friday. The Giulia sedan will compete with the BMW 3 series, while the Alfetta sedan would rival the BMW 5 series.

The pipeline also includes two SUV-styled crossovers, a compact version and a larger one, which will come to market in 2017 and 2018, respectively, the magazine said.
De rest op Automotive News Europe

Gebruikersavatar
bokkie
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 12:23
Locatie: Voorschoten

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

di apr 29, 2014 18:23

"Alfa will become stand-alone company....."

Goed of slecht nieuws?
http://europe.autonews.com/article/2014 ... ources-say
Bertone GT Junior 1300 Lusso '75
Spider 916 2.0
In het verleden:
146, 156, 147, 147 JTD, Giulietta MA 170 PK

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

di apr 29, 2014 19:36

Het eerste wat in mij opkwam was "sterfhuisconstructie", dat is misschien wat te negatief. Hoewel voor veel Alfisti de weer opgerakelde optie van verkoop aan VW daar synoniem aan zal zijn.
Het opent wel de deuren naar allerlei boekhoudkundig gegoochel. Maar dat zit in het DNA van Alfa Romeo. Voor de ontwikkeling van nieuwe modellen hoeft het op zich geen directe gevolgen te hebben lijkt mij.

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

wo apr 30, 2014 17:55

Op zichzelf is dit volgens mij niet per definitie negatief. Het is vooral een organisatorisch verhaal. Waar ik me meer zorgen over maak, is het eindeloze praatjes vullen geen gaatjes verhaal. Fiat en daarmee Alfa is een bedrijf dat nu vooral een stokoude Punto bouwt en een dito Bravo. Om die vervolgens met een iets ander koetsje te slijten als Mito en Giulietta. De sprong van zo´n uitgeblust gamma naar een echte BMW en Mercedes-fighter is een niet geringe. Echt geloofwaardig vind ik die claim ook niet. Al was het maar omdat voorbeeld Maserati hele fraai auto´s bouwt, maar die kunnen kwalitatief niet in de buurt komen van de concurrentie. En hetzelfde gold voor de 147 en 156 die de eerste keer de premium strijd aan moesten gaan. Maar goed, hoop doet leven....
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

di mei 06, 2014 08:21

Vandaag zou de grote dag moeten zijn waarop Marchionne in Detroit zijn plannen mbt Alfa Romeo bekend gaat maken.

We zijn benieuwd wat het (dit keer) gaat worden.

Fiat heeft hard gewerkt om de fabrieken op World Class Standard te krijgen en productie te rationaliseren.
Verder is een platform strategie vorm gegeven.
Als bankier weet Marchionne ongetwijfeld hoe de financiering in elkaar moet zitten.
Kortom ingredienten zijn aanwezig om plannen te maken en nu te presenteren.

We zijn benieuwd wat hij voor ons merk in petto heeft.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
gaucho
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 21:25
Locatie: Helmond

Re: RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

di mei 06, 2014 16:27

Vandaag zou de grote dag moeten zijn waarop Marchionne in Detroit zijn plannen mbt Alfa Romeo bekend gaat maken.
<knip>
We zijn benieuwd wat hij voor ons merk in petto heeft.
Presentatie van Harald Wester staat al online, deze wordt later nog toegelicht:

http://www.fcagroup.com/investorday/Pre ... _Brand.pdf

Toekomst ziet er zonnig uit, pas vanaf eind volgend jaar nieuwe Alfa's, maar wel met achterwielaandrijving!

Bron: http://www.autoedizione.nl/live-verslag ... 2014-2018/
'97 GTV 3.0 24v LPi

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

di mei 06, 2014 17:19

Nieuwe Spider wordt dus Barchetta opvolger?
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

di mei 06, 2014 20:22

Volgens dat PDFje brengen ze tegen het einde van 2015 een nieuw model op de markt, volgens dat schema 'mid size', net boven de Guilietta.

Een 159 opvolger zou voor de hand liggen, als ze daarmee mid size bedoelen. Full size zal wel 166 formaat zijn.

Maar in 2012 heeft Alfa samen met Mazda een contract getekend om een roadster te ontwikkelen voor 2015. Mazda zal een nieuwe MX-5 uitbrengen, maar wat doet Alfa?

Want hoe ik dit persbericht zie is het zoveelste mooie praatje en rooskleurige toekomstplan, dit doen ze volgens mij elk jaar maar heel veel is er nog niet van gekomen.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

di mei 06, 2014 20:52

Dit zit er op zichzelf wel veelbelovend uit. Ik houd er wel van.....
Als dit waargemaakt wordt ziet het er goed uit. Ze snappen wel dat Alfa Romeo iets bijzonders is.
Waar ik nooit zo goed tegen kan is je eigen geschiedenis afkraken. De 164 is een echte Alfa en niet en soort Fiat misbaksel.
Zelfs de Arna is onderdeel van de Alfa geschiedenis, of je het nou leuk vind of niet (hoewel ik ooit iets anders heb geroepen....)

Als ze met het gebrek aan Alfa DNA bedoelen geen echte Alfa motoren (159, Brera, Spider) en geen achterwielaandrijving, hebben ze het wel begrepen. En Alfa's in de VS of Japan maken lijkt me ook geen goed plan, ook dat lijkt ze nu een brug te ver, ofschoon een Spider met MX 5 handling en kwaliteit, maar een Alfa styling en een Alfa motor best een goed huwelijk lijkt. Ook al komt deze uit Hiroshima.....
Een ding is zeker, de tijden van vroeger komen nooi terug. Het marketingaspect blijft belangrijk.

Oh ja, Lancia R.I.P......
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

di mei 06, 2014 22:51

Vandaag zou de grote dag moeten zijn waarop Marchionne in Detroit zijn plannen mbt Alfa Romeo bekend gaat maken.
<knip>
We zijn benieuwd wat hij voor ons merk in petto heeft.
Presentatie van Harald Wester staat al online, deze wordt later nog toegelicht:

http://www.fcagroup.com/investorday/Pre ... _Brand.pdf

Toekomst ziet er zonnig uit, pas vanaf eind volgend jaar nieuwe Alfa's, maar wel met achterwielaandrijving!

Bron: http://www.autoedizione.nl/live-verslag ... 2014-2018/
Ik vind het een typisch pdfje, eerst alle race successen uit het verleden ophemelen (waarvan volgens mij 90% van voor de overname door Fiat) en vervolgens zeggen ze eigenlijk dat de modellen die ze gemaakt hebben sinds de overname van Fiat eigenlijk allemaal rotzooi was. :lol:

Wat mij betreft verkopen ze Alfa alsnog aan VAG. Fiat heeft simpelweg het geld niet om Alfa tot een serieuze concurent te maken voor de Duitse merken. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

di mei 06, 2014 23:57

je bent ook werkelijk altijd het spreekwoordelijke zonnetje in huis he :roll: :lol:

Rij je al in een Beetle of komt dat nog?
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

wo mei 07, 2014 00:43

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dibro :thumbs:
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

wo mei 07, 2014 07:33

:lol:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

wo mei 07, 2014 09:10

Ik heb die PDF ff snel doorgescrolld, denk dat ik de inhoud "im grossen Ganzen" ( :wink: ) wel (voldoende) snap, en in essentie heeft het mijn hart gestolen. Wáár lees je nu iets, in hetzelfde epistel, over een instantie/instituut/bedrijf over hun plussen en minnen, en dan ik de "ik"(wij) vorm geschreven ?? Met het risico dat *zijnp*ssers iets gaan zeggen als "ja, lekker, geef de schuld aan moedertje (in dit geval moedertje Fiat) ": men steekt wél ff de hand in eigen boezem, en in mijn beleving ook volkómen terecht. Of een andere klup (VW ? ) het beter zou kunnen is niet het punt, wat wél het punt is dat iets/iemand de hand in eigen boezem steekt, eens hardop zegt dat een ingezette koers niet past bij de "roots", het anders moet, en anders gáát. (ja, belofte maakt schuld & noublesse oubligé..)

Dat moesten méér mensen/instantie's eens doen. In dit kader wil ik de datum van 22 mei aanstaande ff aanstippen... 8)
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo in het Nieuws **

wo mei 07, 2014 11:43

Wij bekijken Alfa Romeo en de plannen omtrent ons merk natuurlijk vanuit een Europees historisch perspectief.

Hier een bericht uit Amerika en hoe daar tegen de hele ontwikkeling van Fiat Chrysler Automobiles wordt aangekeken:

Fiat Chrysler wants to better segment its different brands so that they target different automotive markets.

"You need to have distinctiveness in the way you present your marketing," Marchionne said.

l Related AutosGeneva Motor Show: Jeep debuts all-new Renegade crossover SUVSee all relatedí


8


ADVERTISEMENT

Chrysler, for example, will come out with a compact sedan and be positioned as a mainstream North American label. Alfa Romeo will come back to the U.S. as a sporty European nameplate, competing with premium German brands.

Dodge will abandon the minivan market — the category it created when it introduced the Caravan in 1984 — as it creates a performance-oriented brand. Dodge also will absorb the automaker's SRT performance lineup, including the Viper supercar.

Chrysler will carry on the minivan business.

"It will be very expensive. But overall I like the way they're positioning their vehicles," said David Sullivan, manager of product analysis for the consulting firm AutoPacific Inc. "I like that they're turning the brands into more of a silo rather than have them overlap. Now it will be a lot more clear-cut on what makes a Chrysler a Chrysler and a Dodge a Dodge."

The storied Jeep brand is the linchpin for much of the automaker's planned growth.

Leuk omschrijving van Alfa Romeo a sporty European nameplate.
Juist in Amerika moet het makkelijk(er) lukken om tegen de Duitse merken de competitie aan te gaan omdat je daar met niks begint.
Dat was ook de basis van het hele plan omtrent Alfa Romeo.

Alfa zal ook in Brazilie wel weer voet aan de grond gaan krijgen.

we zullen het volgen.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”