Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Majorette Giuliett

zo mar 16, 2014 21:51

vandaag gevonden op de antiekmarkt.. zou dit een echt model zijn? of gerestaureerd en blauw gespoten?
want ik weet dat deze zeldzaam zijn in dit kleur .. ben benieuwd..
Afbeelding
1900 Super Sprint Touring coupé werd door Dinky Toys France (ref 24J) gemaakt in rood en blauw vanaf 1959. (zonder interieur)
later opnieuw uitgebracht onder ref.nummer 527. Blauw is wat moeilijker te vinden. Jouw model lijkt me opnieuw te zijn geverfd.
Dinky Toys Engeland bracht deze 1900 SS uit met interieur (ref 185) in 1961 in rood en geel. Het eerste model met bestuurbare voorwielen.

In de kiosk serie van Edition Atlas/Norev werd de repro Dinky Toys France mal opnieuw uitgebracht in 2009 in rood en 2011 in wit.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

sergec19
Junior Member
Junior Member
Berichten: 56
Lid geworden op: zo nov 04, 2012 15:15
Locatie: Wetteren

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Majorette Giuliett

ma mar 17, 2014 11:43

vandaag gevonden op de antiekmarkt.. zou dit een echt model zijn? of gerestaureerd en blauw gespoten?
want ik weet dat deze zeldzaam zijn in dit kleur .. ben benieuwd..
Afbeelding
1900 Super Sprint Touring coupé werd door Dinky Toys France (ref 24J) gemaakt in rood en blauw vanaf 1959. (zonder interieur)
later opnieuw uitgebracht onder ref.nummer 527. Blauw is wat moeilijker te vinden. Jouw model lijkt me opnieuw te zijn geverfd.
Dinky Toys Engeland bracht deze 1900 SS uit met interieur (ref 185) in 1961 in rood en geel. Het eerste model met bestuurbare voorwielen.

In de kiosk serie van Edition Atlas/Norev werd de repro Dinky Toys France mal opnieuw uitgebracht in 2009 in rood en 2011 in wit.
Bedankt voor je reactie,
hoe weet je dat hij herspoten is? ik dacht dat hij origineel zou zijn:(

ik heb er 4 van, de 24j in rood en blauw, de 185 in rood met interieur en de mattel reeks in het rood..
van de 527 wist ik nog niet.. heeft deze dan het 527 nummer onderaan??

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Majorette Giuliett

ma mar 17, 2014 12:00

[quote="
Alfa Romeo Miniatura Fer Bedankt voor je reactie,
hoe weet je dat hij herspoten is? ik dacht dat hij origineel zou zijn:(
ik heb er 4 van, de 24j in rood en blauw, de 185 in rood met interieur en de mattel reeks in het rood..
van de 527 wist ik nog niet.. heeft deze dan het 527 nummer onderaan??
Afbeelding
Blauwe carrosserie kleur oogt zeker heel mooi en goed na zoveel jaren. Onderkant en chroom bumpers zijn bijgeverfd
als ik je foto's bekijk.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Majorette Giulietta

ma mar 17, 2014 14:12

Zie hier de 24J met holle en bolle wielen (concaaf/convex):

Afbeelding

Van de 24J en 527 zijn er verschillende kleuren blauw bekend, maar het harde (Pruissisch) blauw van Sergecs 1900 komt mij niet bekend voor. Ik ken eigenlijk alleen maar de meer turqoise en grijsblauwe uitvoering.

Maar ja, om een kleur via een digitale foto en weergave op een scherm te beoordelen is eigenlijk zinloos. En overgeschilderd of niet, het is een leuke aanwinst.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Mondo Motors 4C

ma mar 17, 2014 16:59

Na de duurdere resin-cast modellen van BBR-Blue Moon/TopMarques 1:18/1:43 en Looksmart in 1:43 komt
Mondo Motors als eerste met de Alfa 4C coupé 2013 in rood , (ref 51161) in de schaal 1:24,
voordelige 'speelgoed' die-cast , denk aan circa €uro 16
Later volgen Spark Model resin-cast 1:43 en Welly China die-cast in 1:24/1:36/1:60

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op ma nov 06, 2017 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare 4C

di mar 18, 2014 10:15

Uit de M4 stal weer twee zoveelste variaties op een oud thema:

Afbeelding

Rio: Giulietta TI van Arnaldo Cavallari. Dit zijn auto uit de Rally van Genève uit 1963.

Cavallari won in die jaren twee keer achtereen het Italiaans rallykampioenschap met een Giulietta TI, ik neem aan dat dat deze auto is. Helaas geen foto's van kunnen vinden. Die moeten er wel zijn, anders had Rio dit model niet kunnen uitbrengen.


Afbeelding

Best: TZ2 van Serge Trosch en Tony Pilette, 1000 km van Spa, 1967. Met de bekende blauw/witte biezen van de VDS renstal. Ze werden 9e maar legden geen 1000 km af. 61 ronden op het oude 14,1 km lange circuit leveren 860,1 km op. Maar toen waren ze al tien keer gelapt door winnaars Ickx, Thompson en Rees. Toch een bronzen klassering: in hun eigen klasse (proto 2000) werden ze 3e.

Afbeelding

Als je de foto bekijkt zie je dat het model niet helemaal correct is; het heeft extra luchthappers op de flank die de auto op Spa niet had, een vette buitenspiegel teveel en het ontbeert een extra motorkapsluiting.

sergec19
Junior Member
Junior Member
Berichten: 56
Lid geworden op: zo nov 04, 2012 15:15
Locatie: Wetteren

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare 4C

wo mar 19, 2014 14:34

vandaag binnen:D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare 4C

wo mar 19, 2014 21:00

Marktplaats, meestal gaat het wel goed...

Gisteren ontving ik deze platgetrapte Detailcars GT Junior:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gekocht van een meneer uit Ede. Die mij ervan beschuldigt hem te belazeren....

Gelukkig heb ik dezelfde al en gaat het maar om €12, maar toch.

:evil:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare 4C

wo mar 19, 2014 21:04

...en als troost maar even een blu ollandese Alfetta van Neo gekocht voor mijn zeventies Alfa garage in 1:87.


Afbeelding


Binnenkort meer en betere foto's.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare 4C

wo mar 19, 2014 21:34

Marktplaats, meestal gaat het wel goed...

:evil:
Ai.. verzonden in een bubbelenvelop?
Ik heb eens een 2600 van Solido gekocht via marktplaats. De verkoper vriendelijk verzocht het model in een doosje te verzenden en ook de 6,75 voor pakketpost netjes betaald.
Wat schetst mijn verbazing, meneer stuurde hem doodleuk in een bubbelenvelop. resultaat, een krom dakje.. Gelukkig niet zo erg als jou geval, en ik heb hem nog aardig recht kunnen tikken maar toch..
Uiteraard geen reactie meer op mijn enigszins verontwaardigde mail.. Tja het blijft een risico van kopen via internet.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbare 4C

do mar 20, 2014 08:50

Nounou :shock: Rare reactie van die Edese meneer. Was het model slecht verpakt of heeft de bezorgdienst er een pallet bovenop gezet?

De Spaanse eBayer bij wie ik mijn Guisval-met-doosje kocht, en die het zo belabberd verpakte dat het doosje beschadigd aankwam, presteerde het om mij na mijn klacht om een positieve feedback te vragen... [-(


Een door mij verzonden model is nooit op de bestemming in Italië aangekomen. Track and Trace geeft geen informatie. Reactie van PostNL op de klacht en verzoek om onderzoek: "Het pakje is niet afgeleverd en waar het is weten we niet. U kunt geen aanspraak maken op schadevergoeding of vergoeding van de verzendkosten".

Dat de schade (waarde inhoud 40 euro) niet wordt vergoed vind ik logisch, ik had daarvoor voor verzekerde verzending moeten kiezen (duurder). Maar dat er doodleuk wordt gesteld dat de verzendkosten niet worden vergoed, terwijl de posterijen de dienst waar ik voor heb betaald niet hebben uitgevoerd, vind ik volkomen van de gekke.

Mijn tweede mail met mijn klacht daarover plus het verzoek om toelichting wat het 'onderzoek' inhield (ze zouden toch moeten weten tot waar het pakket is gekomen) is na een paar weken nog steeds niet beantwoord.

Een vette onvoldoende voor PostNL dus.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . blauwe Figoni

do mar 20, 2014 18:12

EMC presenteerde hem eerder al in de actuele zwart/witte kleurstelling, de 6c 1750 Gran Sport met Figoni koetswerk uit 1933. De huidige eigenaar, Canadees David Cohen schreef de auto in 2012 in voor Villa'd'Este en won er de Coppa d'Oro voor de 'best of show'. Bij dat model staat dan ook een klein bekertje op een pilaartje op de sokkel.

Afbeelding

Deze blauwe verschijning is de auto zoals hij er uitzag toen hij in het bezit was van Zuid-Afrikaan Waldemar Greyvenstein, die er in 1986 mee reed in de historische Mille Miglia. Daarvoor heeft de auto diverse Franse eigenaren gehad. In 1935 reed de auto mee in de 24 uur van Le Mans (1e in de klasse tot 2 liter, 6e algemeen), bestuurd door Don en Desvignes. Dat was overigens met een andere carrosserie.

In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden was Figoni een Frans carrosseriebedrijf dat faam verwierf nadat Alfa met een door hem van carrosserie voorziene 6c 1750 de 24 uur van Le Mans in 1932 won. Figoni zelf zal wel van Italiaanse origine zijn geweest, met een voornaam als Giuseppe, net als zijn geldschieter Ovidio Falaschi. De Franse herkomst van de auto blijkt onder andere uit de badge in de grille: "Alfa Romeo - Paris", de Franse velgmoeren en de Jaeger instrumenten.

Afbeelding

Het EMC model is beslist geen koopje, gebouwd kost het 336 euro.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . beplakte SZ

ma mar 24, 2014 13:36

Het Centro Internazionale Guida Sicura van Andrea de Adamich bedient zich tegenwoordig van Giulietta's, Mito's en een 8c Competizione (kennelijk nog geen 4C).

Ooit behoorde een SZ tot de stal met lesauto's en die is nu na te maken in 1:24 met behulp van het model uit de Centenario collectie en een set decals van Golden Collection.

Afbeelding

Een velletje kost 15 euro. En het is inderdaad een 'velletje', je zult de strepen en logo's eerst moeten uitknippen voordat je ze te weken legt in een bakje water.

Op het origineel zaten de plakkers soms op andere plekken, maar ik neem aan dat er over de jaren wel eens wat is aangepast.

Afbeelding

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . beplakte SZ

ma mar 24, 2014 17:57

Daar zitten wel erg veel verschillen in de bestickering. :shock:

Tot er een foto opduikt van een auto die wel lijkt op dit decal setje niet zo intressant lijkt me.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . beplakte SZ

ma mar 24, 2014 22:25

Daar zitten wel erg veel verschillen in de bestickering. :shock:
Tot er een foto opduikt van een auto die wel lijkt op dit decal setje niet zo intressant lijkt me.
De decals zijn dus goed: foto's komen uit de officiele folder van Guida Sicura 1996
Afbeelding
Afbeelding

In Varano staan inmiddels 2 Alfa 4C coupés klaar voor de rij introducties, die Alfa aanbiedt
zie 4C topic op het forum hier
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op ma nov 06, 2017 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”