Op mijn 75 turbo zit er speling op het stuurhuis. De tandlat kan ik aan de linker kant op en neer bewegen.
Heb gezien in het manual dat er een stelbout op zit om dit bij te stellen. Met de hand voorzichtjes tegen draaien en dan 3 'notches' terug loszetten.
DIe notches, zijn dat kwartslagen, of wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Iemand al eens gedaan en eventuele tips?
Groeten!
Paul
Iets speling is normaal. Worm word met veer tegen de "tandlat" gedrukt. Wat in het manual staat is afstellen van de veerdruk. Ik heb het altijd op gevoel gedaan.
Als je stuurhuis eruit haalt > de ingaande kant van de wormas van het stuurhuis is gelagerd met een glijlagerbusje. Die zijn altijd versleten. Bij de betere ijzerwarenhandel of lagerhandel wel te koop voor een paar euro.
In mijn ervaring zijn 75 stuurhuizen bomvrij. In tegenstelling tot die hopeloze dingen in 105 series.
Gr DJ