Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za aug 20, 2005 10:18

Nou gaf ik hierboven al aan dat LookSmart met o.a. de BAT-Alfa's komt, Bizarre kondigt er óók één aan, de nr. 7.

LookSmarts kosten meestal rond de 100 euro, Bizarre's rond de 40.
Da's dus goed nieuws voor degenen die de BAT 7 wèl graag in miniatuur willen, maar er geen bakken geld tegen aan willen gooien :D

Bizarre is een zustermerk van Spark, komt eveneens uit China en de modellen zijn behoorlijk nauwkeurig.

Edit: o ja, en die zilverkleurige Crosswagon van Norev komt in december pas, en de 166 facelift in september, aldus www.43r.com.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za aug 20, 2005 11:59

Zojuist aangekomen: een pakje uit Hongkong :jumping:

Afbeelding

Omdat dit model zo'n hype is op eBay even wat extra aandacht er voor. Het verscheen voor het eerst in één van de kiosk-reeksen; modellen die maandelijks of tweewekelijks één voor één tevoorschijn piepten bij de tijdschriftenstalletjes in voornamelijk Italië, Frankrijk en Spanje. Modellen van een zeer behoorlijke kwaliteit voor een zeer aantrekkelijk prijsje. Maar: op is op. Dus al snel zeer gezocht. De verkoop is in handen van grote uitgeversmaatschappijen zoals DeAgostini en Hachette, hier al vaker genoemd.
Die produceren de modellen niet zelf, maar kopen ze her en der in, eventueel gemaakt van oude mallen zoals de Alfa6 van Norev. De heruitgave is trouwens heel erg veel beter.

Deze Villa d'Este verscheen voor het eerst in blister. Later ontdekte ik dat Maxicar de producent is, maar dat staat dus niet op de bodemplaat van de auto. 'Op straat' al gauw uitverkocht, maar mondjesmaat verschenen ze op eBay. Overigens zijn dergelijke modellen op beurzen ook lastig te vinden. De eerste die ik verkocht zag worden, ging weg voor rond de 56 euro... kioskprijs ergens rond de 15? Oef...

Ook daarna moesten de meeste andere veilingen 30 euro of meer opbrengen. Totdat ik deze te pakken kreeg voor 20 euro :D

Het model is van heel nette kwaliteit, goed van vorm, lak had iets beter gekund, het 'chroom' oogt een tikkie goedkoop en de uitlaat is wat lomp afgewerkt. Nog niet eerder gezien: de ruitjes zitten tegen de binnenzijde van het dak geklonken, voor een naadloze passing in de carrosserie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor het overige mooie details, zie de grille. Zelfs de type-aanduidingen zijn miniscuul aangebracht, zoals 'Superleggera' op de randen van de motorkap, het Touring-logo op de greep van het kofferdeksel. Naast de kentekenplaat is vaag de 'I' te zien, die op de echte auto mooi verchroomd is aangebracht.

Afbeelding

En leuke verrassing is dat-ie in een vitrine-doos zit.
Benieuwd of-ie ooit nog in de normale handel komt, de Maxicar-spidertjes en duetto's tref je vaak voor rond de 5 euro op beurzen en evenementen... die zijn iets minder verfijnd-

SPIDERVELOCE1750

RE: Alfa Romeo miniaturen

za aug 20, 2005 12:48

ZIET ER SUPER UIT :thumbs:

Maar euh ... als het even mag : Ik ben een complete leek op gebied van miniaturen :oops: en zit hier vol bewondering naar al die prachtige plaatjes te kijken .
Hebben onlangs op evil bay dit gekocht :
Afbeelding
Afbeelding

Is dit wat ?

Ik vond haar alleszinds mooi gedetailleerd . Helaas wel geen rood interieur zoals bij onze Bella :(

Kristal

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

za aug 20, 2005 12:59

Is dit wat ?
Gaat er toch om wat je zelf vindt? Maar ik vind 'm mooi. Heb 'm zelf dus ook, maar dan in het 'oude' vierkante doosje met spiegeltje. Zouden ze met die nieuwe doos ook opnieuw zijn gaan nummeren?

Dat 'limited edition' is vaak een beetje een wassen neus, en bij Vitesse zeker als je ze steeds met kleine variaties of een andere kleur uitbrengt.

SPIDERVELOCE1750

RE: Alfa Romeo miniaturen

za aug 20, 2005 13:10

MERCIEKES !!!

Ik vind hem uiteraard zelf erg mooi en ben ook zeer blij om em te hebben . Maakt mij niet uit of ie nu wat waard is of niet :wink:

Vraag me wel af of ze ooit met rood interieur gemaakt zijn , want dat zou pas echt super zijn .

Wat die nummering betreft , dit is de achterkant van het doosje :
Afbeelding

Kristal

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za aug 20, 2005 13:29

Dan even een snel plaatje van die van mij:

Afbeelding

Nummer 1042 van de 2500... :shock: Da's 'iets' meer dan 1536 die op het sokkel van jouw model worden genoemd...

Wel geinig: 1042 is ook mijn donateursnummer :D

Als je het aandurft zou je het interieur zelf met modelbouwverf kunnen aanpassen. En met een goeie printer en sticker-papier zet je ook nog het goeie kenteken er op...

SPIDERVELOCE1750

RE: Alfa Romeo miniaturen

za aug 20, 2005 14:14

Hé ... Heb ook nog zo'n rooie met een spiegeltje ... maar wel een 1750 . Is trouwens nr. 2080 van 3000 .
Afbeelding

Hebben ook deze nog :
Afbeelding

Maar het is niet de juiste . De echte is een ... eu ... ik geloof dat ze dat een Sport Widebody noemen :oops: . Dus bij deze ... GEZOCHT !!!

Oh ja ... Manu heeft ook nog deze :mrgreen:
Afbeelding

Kristal

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za aug 20, 2005 15:20

Heb even de lijst van Fer Akkermans bekeken, maar modellen van de widebody zijn er niet. Afgezien van de prijzige handbouw van de Japanse meesterbouwer Yow Itoh.
(staat niet op die site, btw)

Voor modelfabrikanten loont het waarschijnlijk niet om voor een wijziging die de meeste mensen niet eens zien een nieuwe mal te maken.

SPIDERVELOCE1750

RE: Alfa Romeo miniaturen

za aug 20, 2005 16:07

:shock: YOWADDE :shock:

Ik zie enkel ?¤•i–¼ ALFAROMEO DELFINO
”Ì”„‰¿Ši 8,400‰~
?ÝŒÉ 3 dit soort dingen op die site , maar 'k zie daar wel prijsjes rondfladderen die genoeg zeggen :wink:

Spijtig van ons koerstomat ... maar wederom bedankt Dink :thumbs:

Kristal

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma aug 22, 2005 02:00

Vandaag een oud model gezien van de Bburago Alfetta Gt in ralley uitvoering.
Auto is rood met een zwarte motorkap.
De schaal was waarschijnlijk 1:24.

Zag er vrij gaaf uit, maar zonder doosje. De handelaar vroeg er EUR 85,= voor.
Ik heb geen idee of het een gangbaar bedrag is, maar dat was me toch wat teveel.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma aug 22, 2005 07:46

Er is een geheel rode uitvoering (Rallye de Corsica, nr.36), en een witte met rode motorkap ('Kamei'). Dat zijn de kant en klare modellen. Daarnaast is er ook nog een zelf te assembleren en te beplakken uitvoering, idd met zwarte motorkap, 'Guida TV'.
Denk dat jij díe bedoelt. Zijn alle drie, met name de kit, wel redelijk zeldzaam geworden, maar 85 euro vind ik toch een beetje heel erg veel (zeker zonder doos). En schaal is 1:24, dat klopt.

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

ma aug 22, 2005 09:40

Er is een geheel rode uitvoering (Rallye de Corsica, nr.36), en een witte met rode motorkap ('Kamei'). Dat zijn de kant en klare modellen. Daarnaast is er ook nog een zelf te assembleren en te beplakken uitvoering, idd met zwarte motorkap, 'Guida TV'.
Denk dat jij díe bedoelt. Zijn alle drie, met name de kit, wel redelijk zeldzaam geworden, maar 85 euro vind ik toch een beetje heel erg veel (zeker zonder doos). En schaal is 1:24, dat klopt.
Dan moet het de Guida TV zijn geweest. Was wel netjes afgebouwd, dat het een kit was is me niet opgevallen. Misschien vind ik er nog wel eens een voor een redelijker bedrag.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma aug 22, 2005 19:27

Afbeelding

Deze dus....

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma aug 22, 2005 19:52

Zijn er ook Alfa-modellen die je niet hebt??? :shock: :shock: :D

Wel handig, kan je ons tenminste laten zien waar we het over hebben :wink:

(Heb je de 6c2300 van RaMei ook en is ie mooi genoeg voor z'n geld?)
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma aug 22, 2005 22:27

Uh... nou, er staat hier in de vitrine best wel wat, maar toen ik bij de modellencollectie van het Museo Storico in Arese ging kijken was dat een soort teleurstelling :( . Want wat is er leuker om er een paar aan te kunnen wijzen, om te zeggen 'kijk, die heb ik ook'...? Maar in dit geval: he-le-maal niente... alleen maar modellen die ik niet heb. Tikkie frustrerend...

Verder, lang niet alles wat ik hier laat zien heb ik zelf ook, gewoon fotootjes van het internet opgediept. En ik ga ook echt niet alle nieuwtjes aanschaffen, want dan moet ik er eerst twee banen bijnemen...

Heb geen Ramei-modellen, vind ze wel erg mooi. Of ze het waard zijn bepaal je zelf, maar het is zonder meer puur vakmanschap en daarnaast zeer exclusief.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”