yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Weinig fut onderin...

wo okt 19, 2011 16:47

:? ehhh, de monteur heeft de bougies 7 dagen geleden toch bekeken, schoongemaakt en in orde bevonden??of mis ik iets?? :shock:
Er staat dat de monteur de bougies heeft gekeken en de smerigheid heeft gereinigd. (Smerigheid reinig je niet, maar haal je weg. Je reinigt het object waar je de smerigheid vanaf haalt. Als smerigheid al een woord is, maar dat allemaal terzijde). Waarschijnlijk heeft hij dus alleen de afdekkap van de motor afgehaald, zich er van vergewist dat er zich daar inderdaad bougies bevonden, het zaakje met de persluchtspuit schoongeblazen en de afdekkap weer teruggeplaatst. :lol:

Krijg je overigens geen MIL-melding op het dashboard, als je enige tijd op 3 poten rijdt?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Floor
Guru
Guru

Re: RE: Weinig fut onderin...

wo okt 19, 2011 18:15

Heb orginele thermostaat gekocht voor 50 euro en is inmiddels vervangen. De auto word weer goed warm.

Gelukkig kwam ik erachter dat de bougies niet goed waren schoongemaakt en de ruimte van de eerste en tweede cilinder
stond vol met olie troep. Na dat ik het zo goedmogelijk schoongemaakt had ging ik de bougies eruit draaien,
tot mijn verschrikking zaten ze allemaal erg los en waren ze compleet vergaan, er zat zelfs 1 bougie in waarvan de diodes en kop miste!!
Olie troep = een lekkende klepdeksepakking.

Alles staat zo weer vol als je deze niet vervangt en of vastkit.
Oo==v==oO

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Weinig fut onderin...

do okt 20, 2011 07:52

Cylinders 1 en 2 onder de olie kan ook goed komen door morsen met olie bijvullen.

Bougies hebben geen diodes. Bedoel je misschien electrodes?

Electrode-afstanden stellen van de bougies die er in horen zou ik ontzettend mee oppassen. De grote bougies hebben dubbele electroden en zijn als zodanig niet stelbaar. De kleine bougies hebben platina of iridium center-elecroden en die zijn ontzettend kwetsbaar. Daar een voelermaatje tussen stoppen om de afstand te meten geeft een erg grote kans op het beschadigen van de electrode. Het verbuigen van de buitenste electrode geeft vergelijkbare problemen en kwetsbaarheid van de center-electrode. Ik vergelijk met een aantal nieuwe bougies "op het oog" en als het dicht genoeg in de buurt is, blijf ik er lekker af.

mohtje1221

do okt 20, 2011 17:28

Ik heb de bougies zelf niet aangepast, me vader heeft er verstand van die heeft ze weer
op de goede afstand gezet aangezien het puntje aardig is versleten, de nieuwe bougies komen over 2 weken, dus
zal het er even mee moeten doen. Bij brezan werd trouwens ook gezegd dat het prima kon als je weet wat je doet.

Ik bedoel dus de electrodes ja :P

Cilinder 3 en 4 waren zo goed als vrij van olie, dus moet het wel met het bijvullen gebeurd zijn. Heb hem zelf 1 keer bijgevuld
maar niet gemorst! Ik heb de auto ook nog niet zo lang dus vandaar.

En hoor ik een iets anders te kunnen zien als het motormanagement lampje wanneer er een (serieus) probleem is, zoals dus een MIL-lampje ? :P

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 20, 2011 19:53

Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Algemene Technische vragen”