Het schijnt te kunnen met het subframe er nog in, maar ik vind het een rotklus, dus ik trek dat er onderuit. Daarvoor moet je ook nog je stuurhuis losschroeven van het subframe en de fuseekogels losmaken. Je zal een groot deel van de bekleding van de transmissietunnel (onder de koets) los moeten maken om de 4 moertjes met de 2 plaatjes achterop los te kunnen maken. De achterste motorsteun (onder) moet los en dan zou het subframe los moeten kunnen. De startmotor moet er af. Je moet de motor
niet kantelen maar ondersteunen met een krik, transmissiekrik of van boven met een balk die je op de langsdragers zet. Aan die balk hang je dan de motor in de ketting en die ketting zet je op spanning. Als je dan de 2 motorsteunen (baksteun, achterste) los hebt, blijft de motor op z'n plek. Ik doe het meestal met een assteun onder de motor, of een krik, als het op de grond moet en niet op de brug. Vergeet niet de koppelingscylinder weg te halen, de kmtellerstekker, achteruitrijschakelaar en het schakelmechaniek los te maken op de bak. Je kan er eigenlijk alleen goed bij als je ook de accubak er af draait. De steekas links kan je uit de bak trekken. Rechts zit of een tussenas (die kan je evt. laten zitten) of een lange aandrijfas met trapezoide. Ik weet niet of je die er gewoon uit kan trekken, ik heb ze nog nooit los hoeven halen. De tussenasversie kan je er uit trekken door 3 M6 boutjes aan de binnenkant van de lagerhouder (onder de dynamo en stuurpomp) los te draaien. Als je het zo doet, hoef je de inbussen waar de aandrijfassen mee vast zitten aan de flenzen niet los te halen. Let op dat je diverse verschillende lengtes bouten hebt met verschillende maten sleutel om de bak aan het blok vast te maken. Verwissel deze niet, anders kan je halverwege alles weer loshalen omdat je de verkeerde lengte bout in het verkeerde gat van de bellhousing hebt gedraaid. Ik maak zelf de glijbus waar het lager op glijdt altijd helemaal vetvrij en smeer ook het asje voor de hevel goed met kopervet. Spaarzaam kopervet op de glijbus voor je de glijlager er op zet en je nieuwe koppeling zal met 1 vinger te bedienen zijn.
Als boodschappenlijstje zou ik een koppelingskit en 2 liter 75W90 volsynthetische versnellingsbakolie aanraden. Zorg voor genoeg remmenreiniger om de zooi vetvrij te maken en houden. Gooi nieuwe volsyntheet in de bak en gebruik de oude niet opnieuw. Bespaar niet een paar euro op de olie door er 80W90 in te gooien, je bak zal langer meegaan en fijner schakelen met 75W90.
Tap de bak af voor je bezig gaat, dan blijft de vloer onder de auto redelijk stroef.

Handig gereedschap zijn lange verlengstukken, een slagmoersleutel, dop 18 voor die slagmoersleutel (voor het subframe) en de gebruikelijke stukken handgereedschap. Een bandenijzer is ook handig om evt. wat dingen op hun plek te duwen.
Dat je koppeling niet goed vrij komt maar soms wel, is waarschijnlijk omdat de "vingers" van de diafragmaveer soms achter het randje van de druklager blijven hangen en soms niet. Daardoor kantelt het lager en wil het niet meer over de prise-as glijden.