Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Contact punten Nord

za okt 01, 2011 11:24

Ik heb de afgelopen 2 jaar nu 2 keer een situatie gehda waarbij na een flink stuk rijden (ralley) de auto na bijvoorbeeld tanken of bij tol poorten niet meer aan wil. Dit kwam vorige week heel abrupt. Loopt prima. Tanken. Niets meer.

Gelijk naar de contact punten gekenen, en ja hoor. Niet meer open. Even pielen met een schroevendraaier en er kon weer gescheurd worden. Op zich geen probleem, maar wel raar. Hoe zou dit komen? Slijtage?
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2174
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Contact punten Nord

za okt 01, 2011 13:59

Sander doe er een Electronische ontsteking op zonder punten.

Dan ben je er vanaf.

gr Jan

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Contact punten Nord

za okt 01, 2011 14:24

Kan ook gewoon een nieuwe Gulietta kopen.... ;-) Iets met geld, en niet op m'n rug en groeien...
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Contact punten Nord

zo okt 02, 2011 21:58

Check:
- speling op verdeleras?
- meet de contactpuntafstand eens koud en warm => zit daar verschil in?
- of zou het echt slijtage zijn? => klein beetje vet op de nokjes? (kan me voorstellen, dat het droog wel harder slijt)
- of verloopt het gewoon? Schroefje goed vast?


p.s. aan een elektronische ontsteking kan ook genoeg kapot hoor ;)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8066
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Contact punten Nord

zo okt 02, 2011 22:05

.....

p.s. aan een elektronische ontsteking kan ook genoeg kapot hoor ;)
*...... herinnert zich een ongeplande stop in de buurt van Epinal op weg naar de Centennial....* :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Contact punten Nord

zo okt 02, 2011 22:15

.....

p.s. aan een elektronische ontsteking kan ook genoeg kapot hoor ;)
*...... herinnert zich een ongeplande stop in de buurt van Epinal op weg naar de Centennial....* :lol:

Grtz,fRank
precies! :biggrin: Dankzij het mailverkeer de dagen ervoor hadden we toch maar mooi een reserve ontsteking mee! 8) De oorspronkelijke is alweer een jaartje geleden 'gereviseerd' en werkt weer/ nog steeds naar volle tevredenheid. Tijd voor weer een centennialachtige vakantietrip. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: Contact punten Nord

zo okt 02, 2011 22:19

.....

p.s. aan een elektronische ontsteking kan ook genoeg kapot hoor ;)
*...... herinnert zich een ongeplande stop in de buurt van Epinal op weg naar de Centennial....* :lol:

Grtz,fRank
*......Staat hier ook nog helder voor de geest......* :wink:

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma jun 01, 2009 14:05

RE: Contact punten Nord

zo okt 02, 2011 22:43

Misschien iets heel anders, maar Vapour Lock?
Flink poken, warm onder de motorkap en stilstaan zodat de benzine tijd heeft om op te warmen.
En als je dan 10 minuten met een open motorkap bezig ben is dit ook plots over.....
Wiki Vapour Lock
Restarting the engine from this state may be difficult. The fuel can vaporize due to being heated by the engine. Vapor lock was far more common in older gasoline fuel systems incorporating a low-pressure mechanical fuel pump driven by the engine, located in the engine compartment and feeding a carburetor. A vapor lock is more likely to develop when the engine is stopped while hot and the vehicle is parked for a short period. The fuel in the line near the engine does not move and can thus heat up sufficiently to form a vapor lock. The problem is more likely in hot weather or high altitude in either case.
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Contact punten Nord

ma okt 03, 2011 08:28

Contact punten stonden gewoon dicht op een nok. Was geen vapour lock. Vermoedtoch gewoon slijtage. Zal eens een reserve in de kofferbak gooien..
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

RE: Contact punten Nord

ma okt 03, 2011 22:23

Wanneer heb je voor het laatst de condensator vervangen?
Ook zo'n onderdeeltje dat bijna niks kost en altijd vergeten wordt, maar als die kapot is dan slijten de puntjes ook erg snel.

Gebruikersavatar
GiuliaReis
Full Member
Full Member
Berichten: 488
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:32
Locatie: Oirschot

RE: Contact punten Nord

di okt 04, 2011 03:01

Condensator al een keer vervangen, deze zorg er oa voor dat je contactpunten niet inbranden> :wink:
Thoughts of an idle mind

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Contact punten Nord

di okt 04, 2011 12:53

Ik heb het gevoel dat toen ik in Duitsland de punten gesteld heb, ik de verdeler kap er nit helemaal lekker weer op heb gezet. Liep toch nog wat stoterig en dat doet hij nu, nadat ik het hele systeem heb schoongemaakt en goed heb afgestald nog steed bij hoge toeren/snelheden.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma jun 01, 2009 14:05

RE: Contact punten Nord

di okt 04, 2011 20:21

heb je het afgesteld met contacthoekmeter en stroboscoop of met voelermaatje?
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Contact punten Nord

di okt 04, 2011 20:37

Voelermaatje
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Contact punten Nord

di okt 04, 2011 20:47

Zonder controle van het tijdstip? :shock:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Algemene Technische vragen”