hpw

Alfa 156 JTD

za sep 17, 2011 09:56

Hallo ik heb een alfa 156 jtd.
Nu heb ik daar start problemen mee voor gloei lampje gaat niet gelijk aan,moet met de sleutel eerst heel vaak aan en uit doen wil hij wel voor gloeien.
Heb het rele wat bij de acu zit al vervangen maar daar ligt het dus ook niet aan iemand nog tips. :?:

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Alfa 156 JTD

di sep 20, 2011 09:32

Zoek het of in jouw contactslot - of in de gang van zekeringkast naar relaiskast.
De volgorde is dat het contactslot meerdere groepen voeding geeft op de zekeringkast - vandaar uit krijgt ook de signaaldraad die de door jouw vervangen relaiskast op het schutbord, puls of signaal geeft.

Meet anders eens op het stekkerblok.

Is overigens dat voorgloeiprobleem wel het enige wat niet naar behoren werkt bij het contactmaken?

Gelukkig zijn er veel schema's van 156 te vinden dus als het goed is moet je de hele loop van het voorgloeimechanisme kunnen uitpluizen.
Ik zou beginnen met vanaf jouw contactslot te gaan meten - verschil in voedingdraden en spanning als ie het wel en niet doet...
Misschien is het ook wel zo dat er een startblokkering/alarmsysteem op heeft gezeten die men verwijderd heeft o.i.d.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

hpw

di sep 20, 2011 10:33

Bedankt dat zal ik dan maar eens gaan proberen,en ja dat is het enige waar ik problemen mee heb.
Nu moet ik er ook wel bij zeggen dat de sleutel wel met plakband aan elkaar zit en dat je er zo in kan kijken neem aan dat dat ook niet echt goed is,weet ook niet of je zomaar een ander kan hln ?.

Gr.Henk

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 21, 2011 00:34

Henk,

Er zijn goede sleutelboeren die een oude sleutel kunnen uitlezen (althans de transponder die erin zit) Ik zal je adviseren dit zsm te doen want als jouw transponder dadelijk niet meer uit te lezen is heb je een groot probleem en zullen de kosten een tikje hoger zijn dan de kopieersleutel die je nu nog kunt laten maken (40/50 euri sleutel en code)

Als je in het midden van het land zit zijn er nog wat adressen en zowel de zoekfunctie hier op het forum als forummers kunnen je helpen aan adressen.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”