di aug 23, 2011 15:11
Hoeft ie niet voor uielkaar: Meet de singering van je achterwiel. Is die er niet dan is je steekas 100% recht. Meet je wel slingering: Merk de plaats waar je de slingering meet en keer het wiel 180 graden. Meet je de singering weer op de gemerkte plaats (op je wiel) dan is je velg krom en je steekas recht. Meet je het op een andere plaats 180 graden tom het merk dan is je steekas krom.
Wil nog evener refereren wat DJ zei: Meet idd je naafcenrering eens op. Je zult niet de eerste zijn waarbij het naafgat in de velg net iets kleiner is dan de naaf zelf. Je krijgt dan velgen die iets scheef tegen je wielnaaf aanzitten. Dit geeft gegarandeerd problemen !!.
Verder: Neem NIETS zomaar aan dat het goed is: Alleen door alls stuk voor stuk uit te sluiten/ meten ed kun je de juiste conclusies trekken, niet door aan te nemen dat iets wel goed is.

Dat meten moet wel lukken door hem op bokjes te zetten lijkt me. Even gedoe, maar wel een hele heldere manier!
Dat van die naaf is uberhaupt het geval. Naafgat niet diep genoeg. Dat wist ik al, vandaar dat ik er spacers tussen gezet heb.
Moet voor het werk even een paar dagen het land uit, maar dan gooi ik de Bert weer eens efkes op wat bokken, hier op het plein in Amsterdam. Zorgt altijd voor een hoop gezellige aanspraak..
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07