erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Spider in beslag genomen

zo mei 15, 2011 18:24

Afgelopen maandag was ik onderweg naar de zaak in de rode GTV.

In het centrum van Nijmegen zag ik in mijn spiegeltje een motoragent draaien en mijn kant op komen.

"Heb je een minuutje?" vroeg hij. Ik knikte en volgde de motoragent naar het parkeerterrein bij de schouwburg.

"Ik geloof dat ik verliefd geworden ben", zei hij.

Patrick.
Wat velen allang wisten is eindelijk uitgekomen! :mrgreen:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Dinky Boy
Miniaturista

zo mei 15, 2011 18:27

Ik zat klaar om een sneer uit te delen.
Als iemand mij een grote bek geeft sta ik ook niet te trappelen om eens een goed gesprek aan te gaan.
Welke conclusie moet ik hier nu uit trekken?

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 15, 2011 19:17

@Alfavaganza, probeer je jezelf toegedichte gelijk wat te temperen en voor de aardigheid eens wat emotie te voelen, dat hebben de meeste hier. :wink:
Patrick.
Wat een rare opmerking, als ik geen emotie had zat ik niet op een Alfa-forum, hè :wink:

Ik probeer de emotie alleen wel positief te houden. Ik zie het nut er niet zo van in om met z'n allen gaan roepen dat het niet eerlijk is van ik wel en hij niet , terwijl er eigenlijk weinig aan de hand is. Laten we liever blij zijn dat niet elke agent je direct op de bon slingert zodra hij de kans krijgt, toch?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Patrick
Guru
Guru

zo mei 15, 2011 19:48

Ik zat klaar om een sneer uit te delen.
Als iemand mij een grote bek geeft sta ik ook niet te trappelen om eens een goed gesprek aan te gaan.
Welke conclusie moet ik hier nu uit trekken?
Jij wil het hele verhaal? Jij krijgt het hele verhaal.
Achteraf niet gaan zeuren over forummers die politieagent zijn en klagen over mijn postings......

Binnen het Politiekorps zijn motoragenten een apart geval. In mijn ervaring zijn het altijd galbakken, en zodra ze de standaard van de motor
uitklappen heb je een bon aan je reet. Tientallen voorbeelden voorhanden.
Voor mijn vak rijdt ik vele duizenden kilometers per jaar en heb eigenlijk alleen maar last van die gasten.
Altijd weer dat gezeik over autogordels, altijd dat toontje dat mensen en verkeer gevaarlijk zijn en dat de Politieboys overal trainingen voor hebben gehad,
en dus exclusief recht hebben op het gelijk in veiligheid, en altijd schrijven. Want daar komen ze voor, niet voor veiligheid hoor!

De Nederlandse Politie is een afdeling van de Belastingdienst, dat zullen ze altijd ontkennen, ze staan voor veiligheid en niets anders. NATUURLIJK!
Ze kunnen er zelf niets aan doen hoor, het (wan)beleid komt uit Den Haag.
Eerst een aantal jaren naar school met een droom, die na het behalen van het diploma in vele stukjes uiteen spat.
Op de werkvloer blijken ze legale rovers te zijn geworden, die niets met veiligheid of gerechtigheid van doen hebben, er wordt verwacht dat ze harde poen binnenbrengen!
Geen poen binnenbrengen = gekort worden op het korpsbudget = baan verliezen...? Wie zou daar niet chagerijnig van worden?
Ze rijden gefrustreerd rond op hun brommers op zoek naar overtredingen. Wie schrijft die blijft...
Probeer nadat je bij thuiskomst ondekt hebt dat er is ingebroken eens een agent naar je huis te krijgen! Je kunt een telefonisch afspraak maken om aangifte te komen doen!
Geen prioriteit en zo... Die prioriteit blijkt er ineens wél te zijn als ik met 55 kilometer per uur door de Nijmeegse stationstunnel naar huis rijdt!
Dan wordt de standaard van de Politiemotor uitgeklapt om een prent te schrijven. Prioriteit? Ja!

In dit licht bezien is het toch niet moeilijk de conclusie te trekken dat de gemiddelde Nederlander niet langer warm loopt voor die club?
Het eeuwige gezeik en dito betweterij van die gasten komt mij m'n oren uit. Zie ik er een in functie mijn richting opkomen dan begint het geborrel bij mij.
Het zijn overigens ook mensen. Met een lijst kosten, hypotheek, te betalen schoolgeld, de supermarkt en een hond. Dus gaat het door,
want een agent kan nu eenmaal niet bijten in de hand die hem voedt.
Ik vindt het best zielig. Je maakte deze beroepskeuze vanuit een bepaald ideaal, en dan zo van een koude kermis thuiskomen.....
Ik ben blij dat ik niet bij die club werk.

Tevreden?

Dit frustratiestukje is geschreven door een verkeerscrimineel die standaard per jaar ongeveer € 2.500,00 bijdraagt in de boetepot voor het
niet dragen van een autogordel, het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs, te hard (tussen de 5 en 20 kilometer per uur) rijden op
een 80 kilometerweg, een keertje bellen in de auto e.d.
Drinken en rijden doe ik niet.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Spider in beslag genomen

zo mei 15, 2011 20:19

Je moet helemaal zelf weten dat je geen gordel aan doet, behalve als:

- iemand anders jouw troep uit een auto moet knippen/peuteren/schrapen als je ergens tegenop geklapt bent.
- je bij iemand anders in de auto zit en jouw "meatbag" tegen iemand anders aan klapt en die persoon daar letsel aan over houdt.
- anderen mee moeten betalen aan jouw rolstoel en verzorgingstehuis

Helaas gelden twee van de drie eigenlijk bij elke klap die jij maakt boven de 40-60 km/h (conservatieve inschatting, bij 30 km/h kan je ook al behoorlijk in de kreukels liggen). Dan kan je nog zeggen dat jij als god rijdt en nooit een ongeluk hebt, maar die dronken petmans die ineens voor je opdoemt en die jij niet meer kan ontwijken, gaat ook voor een rotklap zorgen. Je hebt niet alleen jezelf, maar ook anderen met de gevolgen van het niet dragen van die gordel.

Mensen die bij mij in de auto stappen moeten hun gordel netjes omdoen, of mogen lopen. Als mensen in een auto waar ik in stap geen gordel om doen, stap ik uit. Als er losse zware zooi (bowlingballen, vleesbijlen en dergelijke) in de auto ligt, stap ik uit. Ik heb net iets te veel ongelukken en testfilmpjes gezien en meegemaakt om hier nonchelant over te kunnen doen.

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

zo mei 15, 2011 20:55

Apart verhaal! De Spider kan dan wel geen rechterbuitenspiegel als verplichting hebben, dat betekend niet dat als deze er wel op zit, deze ondeugdelijk bevestigd mag worden. Een spiegel wat loslaat op de autobaan, is een dodend projectiel. Je zult maar motorrijder zijn en zo'n spiegel klapt tegen je murf aan! Geldt natuurlijk ook voor de voorschade. Als deze zodanig is, dat de kans bestaat dat deze onderdelen kan verliezen, lijkt me dat niet wenselijk en dus een terechte opmerking. Daarnaast wordt gerept over 1200€. 200€ Vanwege de uitlaat, 195€ taxi, en de overige 800€?? RDW-keuring kost geen 800€. Dit verhaal rammelt en kraakt hier en daar. Heb het idee dat een slechtofferrol wordt aangemeten om het anti-politie-gevoel te versterken. Laten we eerlijk zijn, als je 195€ aan een taxi uitgeeft, heb je best een eindje moeten rijden. Was het openbaar vervoer geen betere optie?

Dinky Boy
Miniaturista

zo mei 15, 2011 21:19

Tevreden?
Je hoeft mij niet tevreden te stellen hoor.

Het is in ieder geval duidelijk. Conclusie getrokken.

Kosta
Guru
Guru

zo mei 15, 2011 21:35

Kneuterigheid ten top wat betreft het gedrag van de gemiddelde agent in Nederland . Ik kan er redelijk over meepraten, ik heb een redelijk deel van mijn leven in het buitenland vertoeft . Ik kom niet met voorbeelden, ik heb er genoeg hoor maar voor de gemiddelde braverik hier op het forum komt er toch altijd een tegenbewering. Mag hoor, versta me goed , alleen heb ik geen zin in weer die discussie die ik op verjaardagen al zo vaak moet voeren :wink:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 15, 2011 22:24

Kneuterigheid ten top wat betreft het gedrag van de gemiddelde agent in Nederland . Ik kan er redelijk over meepraten, ik heb een redelijk deel van mijn leven in het buitenland vertoeft . Ik kom niet met voorbeelden, ik heb er genoeg hoor maar voor de gemiddelde braverik hier op het forum komt er toch altijd een tegenbewering. Mag hoor, versta me goed , alleen heb ik geen zin in weer die discussie die ik op verjaardagen al zo vaak moet voeren :wink:
:roll: Zal ik dan nu maar met een opmerking over de gemiddelde aso komen of zo? Wat een flauwekul zeg! Lekker kankeren op de politie en wie niet meedoet is een "braverik".
Als je er niet tegen kan dat je tegengas krijgt, moet je je niet in de discussie mengen. Soms is het allemaal heel eenvoudig in het leven...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Kosta
Guru
Guru

zo mei 15, 2011 22:54

Ben ik de aso hier of begrijp ik je verkeerd ? En als je goed leest maak ik een vergelijk tussen politie in verschillende andere landen en Nederland en ik vind het hier kneuterig , mag ik dat vinden Alfavaganza of niet ?
Laatst gewijzigd door Kosta op zo mei 15, 2011 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 15, 2011 23:20

Ben ik de aso hier of begrijp ik je verkeerd ? En als je goed leest maak ik een vergelijk tussen politie in verschillende andere landen en Nederland en ik vind het hier kneuterig , mag ik dat vinden Alfavaganza of niet ?
Het gaat niet over je opmerking over kneuterigheid, het gaat over het die sneer naar de "braveriken". Nergens voor nodig om neerbuigend te gaan doen naar mensen die het niet tegelijk met je eens zijn.

Kosta
Guru
Guru

zo mei 15, 2011 23:32

Sinds wanneer is braverik als neerbuigend bedoeld? Ik bedoelde het iig niet zo .Voel je vooral niet aangesproken.Ik blijf mij verzetten tegen boetes van 4 km te hard e.d. Als jij je daarmee kan vereenzelvigen,bravo ! Ik niet namelijk.
Wat is het verschil tussen de Duitse agent die mij naast mij komt rijden terwijl ik 160 rijd waar 130 toegestaan is , ik automatisch gas los laat en me terug laat vallen tot 130 en tussen de boete die ik pas weer kreeg voor 5 km/u te hard van 6 weken terug waar ik in Godsnaam niet meer weet waar het was en hoe of wat? Het verschil tussen 'leven en laten leven' en kneuterigheid .

Rainier155
Guru
Guru

zo mei 15, 2011 23:38

Het gaat niet over je opmerking over kneuterigheid, het gaat over het die sneer naar de "braveriken". Nergens voor nodig om neerbuigend te gaan doen naar mensen die het niet tegelijk met je eens zijn.
9 van de 10 keer zijn die 'braveriken' waar Kosta op doelt gewoon onwetenden en weten ze niet eens waarom ze ja of nee zeggen.
Zijn dezelfde lui die als ze geflitst worden en de acceptgiro in de bus vinden, gelijk zonder na te denken en onderzoek te doen de boete direct betalen.
Terwijl ik toch altijd graag het bewijs en feiten wil zien waarop die zogenaamde snelheidsovertreding geconstateerd is. Zo zijn er namelijk in het verleden al regelmatig mensen geweest die hun betaalde boete terug kregen omdat de flitsapparatuur niet in orde was, en
er dus incorrecte metingen gedaan worden. Af en toe komt zoiets ook wel is in het nieuws en dan kiest justitie eieren voor z'n geld en vernietigen ze alle bekeuringen, maar 9 van de 10 keer komt het niet in de media en betalen 100en mensen per jaar onterecht een snelheidsbekeuring, puur alleen omdat ze graag braaf willen zijn. :)

Wat dat betreft zijn de meeste nederlanders die VOC mentaliteit wel kwijtgeraakt. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 16, 2011 00:36

Sinds wanneer is braverik als neerbuigend bedoeld? Ik bedoelde het iig niet zo .Voel je vooral niet aangesproken.Ik blijf mij verzetten tegen boetes van 4 km te hard e.d. Als jij je daarmee kan vereenzelvigen,bravo ! Ik niet namelijk.
Wat is het verschil tussen de Duitse agent die mij naast mij komt rijden terwijl ik 160 rijd waar 130 toegestaan is , ik automatisch gas los laat en me terug laat vallen tot 130 en tussen de boete die ik pas weer kreeg voor 5 km/u te hard van 6 weken terug waar ik in Godsnaam niet meer weet waar het was en hoe of wat? Het verschil tussen 'leven en laten leven' en kneuterigheid .
Het kwam zo wel op me over. Het voelde als het vervolg op de discussie over de willekeurigheid. Maar als het niet zo bedoeld is, okee dan. Bij deze m'n excuses.

Voor de goede orde, ik ben het gewoon met je eens over de kneuterigheid. Boetes voor minimale snelheidsovertredingen zijn absolute kolder, een grote frustratie voor de goedwillende automobilist die liever op het verkeer let dan elke minuut z'n snelheid te checken.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 16, 2011 00:52

9 van de 10 keer zijn die 'braveriken' waar Kosta op doelt gewoon onwetenden en weten ze niet eens waarom ze ja of nee zeggen.
Zijn dezelfde lui die als ze geflitst worden en de acceptgiro in de bus vinden, gelijk zonder na te denken en onderzoek te doen de boete direct betalen.
Terwijl ik toch altijd graag het bewijs en feiten wil zien waarop die zogenaamde snelheidsovertreding geconstateerd is. Zo zijn er namelijk in het verleden al regelmatig mensen geweest die hun betaalde boete terug kregen omdat de flitsapparatuur niet in orde was, en
er dus incorrecte metingen gedaan worden. Af en toe komt zoiets ook wel is in het nieuws en dan kiest justitie eieren voor z'n geld en vernietigen ze alle bekeuringen, maar 9 van de 10 keer komt het niet in de media en betalen 100en mensen per jaar onterecht een snelheidsbekeuring, puur alleen omdat ze graag braaf willen zijn. :)

Wat dat betreft zijn de meeste nederlanders die VOC mentaliteit wel kwijtgeraakt. :roll:
Soms weet je gewoon dat je zelf fout zat, dan maak ik er ook geen probleem van om gewoon te betalen. Dat is gewoon de consequenties dragen van je acties. Maar soms weet je ook dat het niet klopt en dan kijk ik wel of er iets aan te doen valt. Ik heb al twee keer een bon gehad voor door rood rijden en in beide gevallen was het gewoon niet waar. Maar ja, dan heeft een agent het "waargenomen" en dan begin je verder ook weinig. Een waarneming van een agent geldt als afdoende bewijs. Ergens wel te begrijpen natuurlijk, maar dan moeten ze wel uit hun doppen kijken.

Even off-topic, maar ik heb ooit een boek gelezen over hoe het er bij de VOC aan toe ging. Dan krijgt VOC-mentaliteit opeens wel een heel andere klank. Oost-Indische dorpjes kapot schieten met de scheepskanonnen omdat ze de handelswaar niet goedkoop genoeg aanbieden, zeer zware lijfstraffen voor scheepslui die even niet gehoorzaam genoeg waren, die ze zomaar het leven kon kosten... lekker frisse jongens waren dat :D

Terug naar “Het Forum Café”