Ik zat klaar om een sneer uit te delen.
Als iemand mij een grote bek geeft sta ik ook niet te trappelen om eens een goed gesprek aan te gaan.
Welke conclusie moet ik hier nu uit trekken?
Jij wil het hele verhaal? Jij krijgt het hele verhaal.
Achteraf niet gaan zeuren over forummers die politieagent zijn en klagen over mijn postings......
Binnen het Politiekorps zijn motoragenten een apart geval. In
mijn ervaring zijn het altijd galbakken, en zodra ze de standaard van de motor
uitklappen heb je een bon aan je reet. Tientallen voorbeelden voorhanden.
Voor mijn vak rijdt ik vele duizenden kilometers per jaar en heb eigenlijk alleen maar last van die gasten.
Altijd weer dat gezeik over autogordels, altijd dat toontje dat mensen en verkeer gevaarlijk zijn en dat de Politieboys overal trainingen voor hebben gehad,
en dus exclusief recht hebben op het gelijk in veiligheid, en altijd schrijven. Want daar komen ze voor, niet voor veiligheid hoor!
De Nederlandse Politie is een afdeling van de Belastingdienst, dat zullen ze altijd ontkennen, ze staan voor veiligheid en niets anders. NATUURLIJK!
Ze kunnen er zelf niets aan doen hoor, het (wan)beleid komt uit Den Haag.
Eerst een aantal jaren naar school met een droom, die na het behalen van het diploma in vele stukjes uiteen spat.
Op de werkvloer blijken ze legale rovers te zijn geworden, die niets met veiligheid of gerechtigheid van doen hebben, er wordt verwacht dat ze harde poen binnenbrengen!
Geen poen binnenbrengen = gekort worden op het korpsbudget = baan verliezen...? Wie zou daar niet chagerijnig van worden?
Ze rijden gefrustreerd rond op hun brommers op zoek naar overtredingen. Wie schrijft die blijft...
Probeer nadat je bij thuiskomst ondekt hebt dat er is ingebroken eens een agent naar je huis te krijgen! Je kunt een telefonisch afspraak maken om aangifte te komen doen!
Geen prioriteit en zo... Die prioriteit blijkt er ineens wél te zijn als ik met 55 kilometer per uur door de Nijmeegse stationstunnel naar huis rijdt!
Dan wordt de standaard van de Politiemotor uitgeklapt om een prent te schrijven. Prioriteit? Ja!
In dit licht bezien is het toch niet moeilijk de conclusie te trekken dat de gemiddelde Nederlander niet langer warm loopt voor die club?
Het eeuwige gezeik en dito betweterij van die gasten komt mij m'n oren uit. Zie ik er een in functie mijn richting opkomen dan begint het geborrel bij mij.
Het zijn overigens ook mensen. Met een lijst kosten, hypotheek, te betalen schoolgeld, de supermarkt en een hond. Dus gaat het door,
want een agent kan nu eenmaal niet bijten in de hand die hem voedt.
Ik vindt het best zielig. Je maakte deze beroepskeuze vanuit een bepaald ideaal, en dan zo van een koude kermis thuiskomen.....
Ik ben blij dat ik niet bij die club werk.
Tevreden?
Dit frustratiestukje is geschreven door een verkeerscrimineel die standaard per jaar ongeveer € 2.500,00 bijdraagt in de boetepot voor het
niet dragen van een autogordel, het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs, te hard (tussen de 5 en 20 kilometer per uur) rijden op
een 80 kilometerweg, een keertje bellen in de auto e.d.
Drinken en rijden doe ik niet.
Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.
Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....
.