Mijn 156 SW 2.0 JTS TI (dec. '04) hangt van achter te laag. De novimats lijken versleten. Wie kan mij adviseren hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Sportdempers of andere dempers plaatsen? Ook veren vervangen? Schroefset plaatsen om af te stellen?
Ik had gele koni's onder mijn 147 icm eibach -30mm prima spul. Schroefset onder mijn 156GTA van KW vond ik veel te stug. Nu heb ik originele GTA veren en dempers. Beetje meer roll, maar veel comfortabeler.Hoi,
Ik heb sinds enkele weken een schroefset onder mijn 156sw 1.9jtd. Niet omdat ie van achter doorzakte oid maar gewoon omdat ie rondom wat lager moest voor de mooi...![]()
En omdat ik met alleen kortere veren (eibach prokit -40mm) en originele schokdempers erg slechte ervaringen had bij mn vorige 156 (een v6 sedan) mbt doorslaan bij inveren direct maar een schroefset geplaatst.
Voordeel van een schroefset is dat je exact de gewenste wagenhoogte kunt bepalen. Wel is het bij mij zo dat t een erg stugge set is (naar t schijnt afkomstig uit de 156cup). Op eerder genoemde v6 had ik uiteindelijk erg goede ervaringen met de Bilstein B14 schroefset. Stug genoeg om niet iedere drempel je bodemplaat te horen schuren maar tegelijkertijd niet oncomfortabel hard.Uiteraard wel minder week/slap dan de standaard fietspompen die er nu onder zitten..![]()
Met bv een koni schokbreker/veren set heb ik geen ervaring, stel anders je vraag ook even op het 156forum, daar zit erg veel ervaring.
Grtz,fRank
Heb ik ook onder mijn Sw, alleen heb ik de eibach veren niet gebruikt.Eibach Pro Kit -30mm... lekker straf voor het sportieve stuurwerk. Comfortabel genoeg om je schoonmoeder in te vervoeren. Zonder gekheid, erg goede ervaringen mee (zit ook onder mijn 156)