Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

RE: 145 1.7 distributieriem gebroken

za dec 25, 2010 10:41

Het lijkt op een slechte verbinding, wat dan een grootte spanning val veroorzaakt op die verbinding.

Ik heb zelf ook bij 1 van mijn 33's dat de startmotor soms niet wilde draaien. Heb eigenlijk nooit onderzocht waar het probleem nu werkelijk in zat, waarschijnlijk slecht contact slot. Het probleem zat bij mij in ieder geval in het hulp relais (start relais) van de startmotor. Ik heb hier dan ook een extra drukknopje voor aangebracht zodat ik rechtstreeks 12 V op dit relais zet.

Bekijk de aansluiting van het hulp relais (start relais) na op corrosie en goed vast zitten, zo ja haal de kabeltjes los en verwijder de corrosie of zet de draadjes goed of opnieuw vast.

Om een andere oorzaak uit te sluiten wil ik je adviseren in ieder geval de elektrische kabels ten behoeve van je startmotor te bekijken op goed vast zitten. Dus bekijk de massa kabel(s) en de kabels op je accu en startmotor.

ov_wijzer
Newbie
Newbie

za jan 01, 2011 15:30

Van de week kwam het probleem van het niet starten nog 1x terug, voor de rest lijkt het weg. Nu heb ik wel weer het lampje op m'n dashboard branden van laag pijl rem vloeistof, al 2x weer gevuld en dan is het steeds een paar dagen weg. Kan dus niet missen dat de remleidingen lek zijn, van de week maar even na laten kijken bij de garage.
145 1.7 16V

indy
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 145 1.7 distributieriem gebroken

za jan 01, 2011 16:24

Van de week kwam het probleem van het niet starten nog 1x terug, voor de rest lijkt het weg. Nu heb ik wel weer het lampje op m'n dashboard branden van laag pijl rem vloeistof, al 2x weer gevuld en dan is het steeds een paar dagen weg. Kan dus niet missen dat de remleidingen lek zijn, van de week maar even na laten kijken bij de garage.
Of een lek in de koppelinghydrauliek.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

ov_wijzer
Newbie
Newbie

za jan 01, 2011 16:45

Wel veilig om nog in te rijden? Ik vul hem wel steeds bij zodat het lampje uit blijft..... Heb me remleidingen achter wel laten vervangen voor APK maand of 3 terug, wel erg toevallig....
145 1.7 16V

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 01, 2011 18:08

Door een forum roepen of het veilig is om door te rijden met lekkende hydroliek is gewoon niet te doen. Als je het hier vraagt, kan je maar 1 verstandig antwoord krijgen, namelijk "niet doen, eerst uitzoeken wat het is".

Voel bij je koppelingspedaal of het daar vochtig is. Voel bovenop je motorblok bij de koppelingscylinder daar of het daar vochtig is. Als je het daar niet kan vinden, kan je gaan voelen langs je remleidingen en slangen of je daar vocht voelt. Op jouw boxer zitten achterop trommelremmen. De remcylinders daarvan willen ook nog wel eens gaan lekken. Dat zie je niet altijd van buiten, dus daarvoor zullen de remtrommels er eigenlijk af moeten.

Als je het niet kan vinden zou ik zo snel mogelijk met je auto naar iemand gaan die het zeker weten wel kan. Je loopt het risico dat je ineens zonder remmen komt te zitten. Dat lijkt me geen risico wat je bewust wilt lopen, hoe groot de kans ook is.

ov_wijzer
Newbie
Newbie

di jan 04, 2011 20:25

En dit bleek het dus inderdaad te zijn, staat nu bij de garage, kan hem morgen als het goed is weer halen.
145 1.7 16V

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 04, 2011 22:18

En dit bleek het dus inderdaad te zijn, staat nu bij de garage, kan hem morgen als het goed is weer halen.
Kijk, gelukkig weet je een oorzaak en wordt het gefikst. :)

ov_wijzer
Newbie
Newbie

za feb 19, 2011 22:43

Zo we hebben het 1 gehad en een paar weken later weer het volgende. Nu wil de 145 weer niet starten, ditmaal draait de startmotor wel. Ook de brandstofpomp lijkt gewoon te werken. Bougie's zijn 2 maanden terug allemaal vervangen, en toch krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat, van de week maar weer ff afslepen naar de garage, hoop niet dat het weer een duur geintje wordt.....
145 1.7 16V

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 20, 2011 13:03

Heb je een oude bougie liggen toevallig? Dan kan je met z'n tweeen kijken of je wel bougievonk hebt. Dop van een bougie af, oude bougie in de dop. Het grote metalen deel daarvan op blank metaal van de motor leggen. Als de een dan start, kan de ander zien of de bougie ook vonkt. Als je geen vonk hebt, heeft de ECU geen stroom, of komt het BDP-sensor signaal niet binnen (meest voor de hand liggende oorzaken, er zijn er meer). Ik neem aan dat je de relais en zekeringvoeten die eerder genoemd zijn al hebt nagekeken?

ov_wijzer
Newbie
Newbie

ma feb 21, 2011 19:33

Oude bougie heb ik helaas niet liggen. Relais en zekeringvoeten nagekeken, daar mankeert niks aan. Heb hem net afgesleept naar de garage, ze zouden er morgen even naar kijken wat er loos is.
145 1.7 16V

ov_wijzer
Newbie
Newbie

wo feb 23, 2011 18:55

Inmiddels reactie van de garage gehad, blijkt toch mijn brandstof pomp te zijn overleden. Shit happens :-(
145 1.7 16V

ov_wijzer
Newbie
Newbie

ma feb 28, 2011 19:53

En inmiddels na wissel van de brandstof pomp rijden we weer :-)
145 1.7 16V

Terug naar “Algemene Technische vragen”