Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2133
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Camberplates

ma jan 17, 2011 21:57

Hoe dat elegant op te lossen zou ik niet weten anders dan met de haakse slijper (mijn favoriete gereedschap) zo nauwkeurig mogelijk de zuigerstang een mm te reduceren over een afstand van 4 cm ofzo.
Euh? Dat lijkt me echt niet de methode of je moet levensmoe zijn. Als je al iets ronds een kleinere diameter wilt geven, zou ik toch tenminste een draaibank gebruiken....
Vandaar ook mijn laatste opmerking, die jij bij jouw quote van mij gedelete hebt
maar die bovenste bevestiging is daar te belangrijk voor, als de zuigerstang breekt of losraakt ben je stuurloos.
Ik heb geen verstand van draaibanken maar ik denk dat je al minstens de zuigerstang uit de demper zou moeten halen en of je dan door de harde chroomlaag heenkomt vraag ik mij af, dus dat is geen optie lijkt me.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2133
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Camberplates

ma jan 17, 2011 22:25

Ik had een foto gemaakt van die topmounts maar bij het overzetten naar PC ging iets fout met knippen en plakken ne nu zijn ze weg. Maar het zijn er uit de ex 33 van mijn broer en 4 gats met rubber, alleen zit er geen bus gevulcaniseerd in het rubber maar onderin zit een kogellager(tje) van ongeveer 1 cm dik, waar je de zuigerstang doorheen moet schroeven. Ongetwijfeld zijn er hier 33 rijders die die kennen. Ik verwacht niet dat mijn broer ze nog nodig heeft maar ik zal het ´m morgen vragen als jij ze wil hebben tegen verzendkosten plus inpak en naar postagentschap lopen kosten tesamen 10 euro.
heb wel eens zoiets op een 33 gezien: http://www.balancemotorsport.co.uk/imag ... 196_TH.jpg
Ja dat zijn die welke hiervoor besproken werden en die te hard worden geacht voor straatgebruik. Voor alle duidelijkheid, de topmounts die ik gevonden heb met een kogellager in rubber zijn gewoon origineel Alfa.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Camberplates

ma jan 17, 2011 22:36

Ik heb geen verstand van draaibanken maar ik denk dat je al minstens de zuigerstang uit de demper zou moeten halen en of je dan door de harde chroomlaag heenkomt vraag ik mij af, dus dat is geen optie lijkt me.
Dan zijn we het daar gelukkig over eens. :) Misschien dat je met een diamantding of een draaiende slijpsteen nog ergens komt, maar al die moeite maakt het waarschijnlijk een erg dure hobby.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2133
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Camberplates

di jan 18, 2011 16:47

Zo zien de top mounts eruit en ze zijn al onderweg!
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2133
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Camberplates

di jan 18, 2011 16:50

Als je deze upside down monteert heb je al weer een cm of 2 gewonnen voor wat betreft loskomen van de veer bedenk ik me nu ik de foto bekijk.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Camberplates

di jan 18, 2011 17:14

Als je deze upside down monteert heb je al weer een cm of 2 gewonnen voor wat betreft loskomen van de veer bedenk ik me nu ik de foto bekijk.
moet wel het moertje in dat busje passen en het liefst ook nog even een dop om hem aan te draaien :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2441
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Camberplates

di jan 18, 2011 17:18

hmm, andersom niet dus.
we gaan wel wat spelen, er komt toch hoogteverstelling met net een andere consrtuctie voor de hulpveer als wat op berts jamex set zit
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2133
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Camberplates

di jan 18, 2011 17:26

Die linkse is volgen mij op zn kop, dus het moertje komt dan bovenop. Origineel is rechts en een moer en dop past er wel in. Maar ik kan me vergissen, ik heb zelf niet gezien hoe het zat toen het nog ingebouwd was.
Zoals de linker op de foto heeft dus de voorkeur want je wilt je demper in normale rijhoogte stand al zover mogelijk uitgerekt hebben, om te zorgen dat bij opkrikken er minder rest weg overblijft, zodat de veer niet loskomt. Dus indien mogelijk ook wat dieper in de veerpoot stoppen.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2441
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Camberplates

di jan 18, 2011 19:42

Wat je zegt klopt bert.
Alleen kom je met de bovenste veerschoten in de knoei.

Ben bang dat dit ook niet wat wordt maar ik heb dan iig wat om mee te expirimenteren.
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Terug naar “Algemene Technische vragen”