Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen **

za jan 15, 2011 22:04

Op Modelautoforum.nl staat trouwens een leuke vergelijking tussen de Minichamps en de UH.
Dat is zeker een leuke vergelijking!

Afbeelding NL

Op deze foto zien de ruiten er al beter uit. Meer foto's achter de link in de quote.

GiuliaSprintGta
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:46
Locatie: Switzerland

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zie ze vliegen!

za jan 15, 2011 23:34

Ciao Giovanni,

Very nice Giulia! Is it based on the kit by Bermat?
Ciao Hans!

Yes, it is based on a Bermat kit.

This one (based on a Bermat kit, too) has been made for me by "COP", on my special request: Giulia Super promiscua Polizia Cantonale Ticinese.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zware metalen

zo jan 16, 2011 12:03

Ik zag op de sites van eBay en Vectis onlangs weer een paar oude kits voorbijkomen. Geen plastic of resin, maar witmetaal. Deze kits zijn niet alleen in termen van grammen zwaar maar ook in figuurlijke zin 'gewichtig'; de producenten speelden een pioniersrol op het gebied van kleine series voor verzamelaars. Zij kozen in veel gevallen voor andere voorbeelden dan de grote diecast-fabrikanten.


John Day

Afbeelding

Eén van die pioniers was John Day uit Malvern, Engeland. Hij produceerde sinds 1971 een lange reeks racers, later legde hij zich meer toe op Britse personen- en bedijfs wagens in 1:76. John overleed in de zomer van 2006. Zijn zoon Crispin en diens vrouw Caroline zetten de zaak voort maar konden dat moeilijk combineren met hun gezinsleven en banen en verkochten het bedrijf in 2009 aan Daryle Toney. Een website zou in de maak zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.

Mogelijk heeft Toney alleen de 1:76 spullen overgenomen. Veel 1:43 mallen zijn verkocht aan Mike Arensdorf in de USA, gestart in 1978. Hij gebruikte ze als basis voor kits in resin.

Deze info komt van verschillende internetbronnen, ik kan niet garanderen dat het 100% juist is.

John Day produceerde meer dan 150 1:43 kits. Voor die tijd waren de kits van goede kwaliteit.

Overzicht van 1-43.net:
103 - 2900B 1938 Mille Miglia
105 - P2 1924 French GP
124 - 2.3lt LM 1931
175 - 8C 2300 LM 1932
185 - Disco Volante
200 - Targa Florio 1923
203 - 2300 1933 Mille Miglia
MR4 - 158/159 uit de 'Museum Range' met te openen motorkap en motordetail.

In de lijst van Fer vind ik bovendien nog:
??? - 6c 1750 Monza 1931
??? - 6c 1750 Le Mans 1931
216 - Monza, GP Italië 1931
2016 - 8c 35
9/07 - 12c 36 (verkocht onder de naam Mini Auto)
224 - Tipo 33TT12 corta, Dijon 1975 (bovenstaande foto)
246 - Brabham-Alfa BT45 (waarschijnlijk één van zijn laatste 1:43 kits)

De kit van de 33TT12 werd op eBay verkocht voor 16 euro. Weinig geld voor een bijzonder stukje historie.


TW Collection

Afbeelding

Deze kits kwam ik tegen op de site van Vectis. Het gaat in dit geval natuurlijk om de bovenste, een 12c-36.
TW Collection? Nooit van gehoord. Eens nagevraagd bij Mr. Minialfa, Gijs Jordans. 'TW' staat voor Trevor Wright, een Brit die in de jaren '80 en '90 kleine series kits maakte. Hij was toen al gepensioneerd.

Verder is er heel erg weinig bekend over deze hobby-producent. Af en toe zie je wel eens een gebouwd model op eBay, en die zien er best netjes uit qua verhoudingen. Best knap voor iemand die waarschijnlijk vooral met foto's, schuifmaat en rekenmachientje (of -lineaal) werkte.


Metal43

Afbeelding

Weer een merk dat vraagtekens bij mij oproept. Hij lijkt trouwens wel erg veel op de eerste serie Autodrome-Giulia's uit Putten (let vooral op de diepe groef onder het achterportier en de vorm van de bumperrozetten). Dat waren kits, deze wordt gebouwd geleverd. Van Fer kreeg ik de volgende toelichting:
Die Metal43/Danhausen Giulia had ik als Modellauto Replicas staan in het bestand (1990 volgens Rampini boek). MOA001127 is een ontbrekend nummer binnen de serie Modellauto Replicas in de laatste Danhausen 1993 catalogus. MOA000127 is dan de kit nummer in hun reeks, made in Germany, volgens Danhausen. Dus een MOA nummer in echt Metal43 doosje.

Voordat Minichamps in de markt werd gezet liet Danhausen bouwen/mallen maken bij Century/AMR (Andre-Marie Ruf), France, en Western Models. In de winkel gebracht als Metal43 of Plumbies o.a.
Zou dus best kunnen dat ze in Putten hebben ingekocht. De Autodrome Putten wit metaal kit die ik heb lijkt er heel erg op. (is die uit 1987? als Spectrum volgens Rampini). Voorbumper heeft geen stootblokken in vergelijk met MOA. Rest grof wat te groot en gelijk. Autodromo modellen zijn ook te vinden als Mario Spaghetti, Rene Vossen of dus Spectrum.
Voor dit model wordt 150 euro gevraagd. Veel geld? Ja. Duur? Hangt er maar net van af hoe zwaar dat speciale doosje voor je telt.

Afbeelding

Afbeelding

"Guilia..." ](*,)

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zware metalen

zo jan 16, 2011 12:10

Hey die heb ik! :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er altijd van uit gegaan dat dit een Autodrome betrof maar ik heb precies dezelfde wielen als deze rode en ik heb de mijne van een verkoper uit Duitsland dus het kan bijna niet anders dan dat dit hetzelde model is
De lak kwaliteit lijkt ook erg op elkaar zo te zien. Ik betaalde voor de mijne overigens 25,- :lol:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zware metalen

zo jan 16, 2011 12:33

De kit van de 33TT12 werd op eBay verkocht voor 16 euro. Weinig geld voor een bijzonder stukje historie.
Toch is dat wel de normale prijs voor zo'n kit. Zeldzaamheid/betekenis speelt in de handbouwwereld nauwelijks een rol van betekenis bij de waarde. Veel bepalender is de verkrijgbaarheid van het betreffende model overall en de kwaliteit. De 33TT12 is ook door andere merken gemaakt en de John Day is van een vrij grove kwaliteit (en de ouderdom brengt bovendien vergeelde decals met zich mee) en dus gaan ze voor weinig weg.
"Guilia..." ](*,)
Was dat maar de ergste blunder van de handbouwfabrikanten. Er worden vaker fouten gemaakt bij de naamgeving. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Freccia d'Oro Cabriolet van BBR (toch niet de eerste de beste). Dat is weliswaar een 6C 2500 SS cabriolet, maar het heeft niets te maken met een Freccia d'Oro.
Afbeelding

Of de "Sportiva" van Tron, die helemaal geen Sportiva is maar de Bertone Giulietta Spider prototype.
Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zware metalen

zo jan 16, 2011 13:36

De kit van de 33TT12 werd op eBay verkocht voor 16 euro. Weinig geld voor een bijzonder stukje historie.
Toch is dat wel de normale prijs voor zo'n kit. Zeldzaamheid/betekenis speelt in de handbouwwereld nauwelijks een rol van betekenis bij de waarde. Veel bepalender is de verkrijgbaarheid van het betreffende model overall en de kwaliteit. De 33TT12 is ook door andere merken gemaakt en de John Day is van een vrij grove kwaliteit (en de ouderdom brengt bovendien vergeelde decals met zich mee) en dus gaan ze voor weinig weg.
Tja, deze John Day ging weg voor 9,90 euro...

Afbeelding

Inderdaad legt hij het zelfs tegen de oude diecast van Brumm af. Bovendien ontbreken de ruitjes? Maar hij is wel 'lief' ;)

Deze bracht wat meer op, 27,50 euro:

Afbeelding

De 6c 3000 Coupé uit de Mille Miglia van 1953 vind je ook niet zo vaak bij andere producenten, dat veroorzaakt mogelijk de hogere prijs. Hij stond niet in het lijstje van mijn vorige post, weer een 'nieuwe' vondst, dus. Toch opvallend hoeveel ongebouwde exemplaren nog worden aangeboden. Ik ben niet de enige met een voorraadje ongebouwde kits, geloof ik...

Ik vraag me wel eens af wat de prijzen van de Politoys, Mebetoys, Mercury, Centurty, Edil Toys, etc, modellen gaan doen over pakweg 20 jaar. Ik heb het idee dat de prijzen tegenwoordig mede zo hoog zijn doordat de groep die er destijds als kind begerig naar keek, niet kreeg of kapotspeelde nu in een koopkrachtige levensfase zit en bereid is er stevige bedragen voor neer te tellen. Kinderen het huis uit en dan ontstaat de belangstelling voor de autootjes uit de eigen jeugd weer. Maar als die groep langzaam uitsterft, zal de nieuwe generatie er net zo veel belangstelling voor hebben en bereid zijn er dezelfde bedragen voor neer te tellen? Bedragen waarvoor je ook een hypergedetailleerde Spark, Minichamps koopt of wel vier tot vijf goed geslaagde kiosk-modelletjes?

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zware metalen

zo jan 16, 2011 20:25

Ik zag op de sites van eBay en Vectis onlangs weer een paar oude kits voorbijkomen. Geen plastic of resin, maar witmetaal. Deze kits zijn niet alleen in termen van grammen zwaar maar ook in figuurlijke zin 'gewichtig'; de producenten speelden een pioniersrol op het gebied van kleine series voor verzamelaars. Zij kozen in veel gevallen voor andere voorbeelden dan de grote diecast-fabrikanten.
John Day
Mogelijk heeft Toney alleen de 1:76 spullen overgenomen. Veel 1:43 mallen zijn verkocht aan Mike Arensdorf in de USA, gestart in 1978. Hij gebruikte ze als basis voor kits in resin.
Deze info komt van verschillende internetbronnen, ik kan niet garanderen, dat het 100% juist is.
John Day produceerde meer dan 150 1:43 kits. Voor die tijd waren de kits van goede kwaliteit.

Overzicht van 1-43.net:
103 - 8C 2900B 1938 Mille Miglia
105 - P2 1924 French GP
124 - 8C 2300 LM 1931
175 - 8C 2300 LM 1932
185 - Disco Volante >>>>>> edit dit is dus 185) de 6C3000 CM coupé no 602 Fangio
200 - RL TF Targa Florio 1923
203 - 8C 2300 1933 Mille Miglia
MR4 - 158/159 uit de 'Museum Range' met te openen motorkap en motordetail.

In de lijst van Fer vind ik bovendien nog:
??? - 6c 1750 Monza 1931
??? - 6c 1750 Le Mans 1931
216 - Monza, GP Italië 1931
2016 - 8c 35
9/07 - 12c 36 (verkocht onder de naam Mini Auto)
224 - Tipo 33TT12 corta, WKRT Dijon 1975 (bovenstaande foto)
246 - Brabham-Alfa BT45 (waarschijnlijk één van zijn laatste 1:43 kits)
33TT12/33SC12 werd in witmetaal ook door een andere wit metaal pionier FDS Francesco De Stasio gemaakt in 1978
en door Solido in die-cast 1976

John Day maakte in
1975 de 224 33TT12 corta WKRT Dijon
1976 de 246 Brabham BT45 form.1
1977 de 2016 8C 35 1935 waarschijnlijk zijn laatste kit dus, niet makkelijk te vinden meer.
Op Belgische beurzen vind je nog regelmatig ongebouwde John Day kitjes.

Mike Arensdorf heeft onder naam MA Scale Models diverse Alfa tipo 33 sportscars gemaakt in resin, dan aangepast met de extra grote
vleugels uit het CAN AM kampioenschap.: Alfa Romeo Otto Zipper team:
MA197 tipo 33/3 TT 1973 no33 Milt Minter op Laguna Seca
MA186 tipo 33/3 TT 1972 no33 Scooter Patrick op Riversite
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zware metalen

zo jan 16, 2011 21:07

de site van Mike Arensdorf is
http://www.mamodels.com/mod-canam.html

Rolf Seebus schrijft me over een modelbeurs binnenkort in Deventer:
Beste Alfa Romeo miniaturen verzamelaars,
GROOTSTE ALFA ROMEO MEET VAN HET OOSTEN OP 6 FEBRUARI
Zondag 6 februari organiseren Bella Macchina, AUTOMOBiLiTALiA en het Alfa Forum de 2e editie van de Deventer meet. Zo waren er vorig jaar o.a. Alfasud's en Berlina's van de partij, maar ook een heuse 8C Competizione. Zij schitterden temidden van tientallen prachtige Alfa's van de types 156, 159,145,146, 33, GTV, Spider, Brera.
Dit jaar staat ook een kofferbakverkoop op het programma. De organisatie houdt rekening met 100 tot 150 Alfa's. Het evenement duurt van 13.00 uur tot 17.00 uur.
AUTOMOBiLiTALiA nodigt u uit uw oude overtollige Alfa modelauto's mee te nemen. Op deze manier ontstaat een unieke Alfa modellenruilbeurs! (nieuw materiaal is niet toegestaan, professionele verkopers worden geweerd)
Geef u snel op, want de ruimte is niet onbeperkt! Voor iedere beursdeelnemer stellen we een tafel van 100x60cm beschikbaar. Geef dit bericht ook door aan collega verzamelaars!
Met een vriendelijke groet,
Rolf Seebus
AUTOMOBiLiTALiA
e-mail: rolf@automobilitalia.nl
internet: www.automobilitalia.nl
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zware metalen

zo jan 16, 2011 21:54

Om nog even voort te borduren op de witmetalen kits (met ijzerdraad zeker, pfff, wat flauw ;) )...:
33TT12/33SC12 werd in witmetaal ook door een andere wit metaal pionier FDS Francesco De Stasio gemaakt in 1978...
Deze:

Afbeelding

Nee, sorry, dat is een 33SC12...

...en door Solido in die-cast 1976
Afbeelding

Als 'Metal Kit' met drie verschillende decal-sets, en als deels nog te beplakken model:

Afbeelding


John Day maakte in 1975 de 224 33TT12 corta WKRT Dijon
Afbeelding

Nu in doos i.p.v zakje als in de eerdere post. Maar werd ook verkocht onder de naam Manou? De afbeelding op het doosje is wel dat van John Day.

Afbeelding


De 33TT12 was populair onder de producenten van witmetalen kits, werd ook gekozen om 43 kopjes kleiner te maken door Hobby Tecnica uit Italië:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zware metalen

ma jan 17, 2011 01:18

Nog even een ladinkje witmetaal, daarna is de beurt weer aan een andere categorie modellen. Hier volledig proberen te zijn heeft toch niet zo veel zin.

Afbeelding

Nog een John Day, de al eerder aangehaalde 159 Alfetta uit de Museum Range (MR4), met motordetail.


We blijven nog even in de Formule 1 met deze 179 van FDS (de initialen van Franceso de Stasio, tegenwoordig heet het merk Alfa Model 43):

Afbeelding


...en nog een 179C van Tenariv:

Afbeelding

Tenariv is de achterstevoren geschreven achternaam van de Franse oprichter (1976) J.P. Viranet.
Dat deed de familie Véron ook al eens, maar dat is een ander verhaal.


John Day maakte dus geen Disco Volante, Carlo Brianza deed dat onder de merknaam Autostile wel:

Afbeelding


Nog twee artisans die hun werk onder meerdere merknamen verkochten, Mike and Sue Richardson leverden zowel Mikansue als Grand Tourisme kits, zoals deze Giulietta SZ coda tonda.

Afbeelding


Deze RLSS met Castagna body is van Colibri uit Milaan, in 1975 gestart door Brescianino.

Afbeelding

En in gebouwde vorm:

Afbeelding

Afbeelding

Voor nog meer kits en bijzondere of zeldzame miniaturen van Alfa's, zie de website www.autojauneparis.fr

F1Tommy
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: do mei 06, 2010 03:10
Locatie: Chicago

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zware metalen

di jan 18, 2011 20:20

Just received the Quattroruote 1/24th Sprint Speciale and it has one of the nicest booklets I have seen in the series. They have vintage color press shots from the Monza track test in 1959. Lots of vintage low nose Sprint Speciale shots in color and black and white. The model is also very nice, one of the most accurate. The rear bumper is not that good but the cockpit is very nice and the overall shape superb. Build quality on mine was not that bad at all. I can't figure out what all the complaining is on the forums in Italy unless they are just getting bad examples?? Almost all of mine were ok to very good. These are 20 euro not 100+ euro like the 1/18th scale models. Letting that aside the Quattroruote collection is still very good for diecasts. One other note, the model is a high nose production version.

Tom Tanner/Scale Designs/Ferrari Expo 2011-Chicago March 19th 2011
Ferrari Expo 2013, Chicago March 2013

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nogmaals: Disco Volante

vr jan 21, 2011 10:55

I can't figure out what all the complaining is on the forums in Italy unless they are just getting bad examples??
I've seen some examples with poor paintwork, maybe the quality control is not up to our standards.


Vorige week al even aandacht voor diverse Disco Volante's en daarbij de aankondiging van de 1:24 Hachette.

Afbeelding


Die lag gisteren al in de kiosk en een gebruiker van het Italiaanse modelautoforum Automodellando maakte enkele foto's. Een goed geslaagd model met als geinig detail het te openen tankklepje. Het is wel veel te dik maar dat mag de pret in deze prijsklasse niet drukken. Wat dat aangaat zijn ook de spaakwielen erg netjes uitgevoerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En over 14 dagen:

Afbeelding

Dit zijn de leukere modellen in deze schaal. Ook voor de jongere generatie met interesse in de geschiedenis van Alfa Romeo bekende modellen waarvan er tot nu toe niet veel betaalbaars verkrijgbaar was.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nogmaals: Disco Volant

vr jan 21, 2011 11:29

Bermat, de Italiaanse producent van interessante 1:24 (trans)kits, zoals de Giulia Promiscua, 75 Evoluzione en Spider Type 3 is in dit topic al een paar keer voorbijgekomen. Corrado Beretta heeft nu ook een site:

http://www.bermat.it/Home.html

Om binnen te komen op het onderste plaatje klikken, maar niet op het woord 'enter' zelf ;)

F1Tommy
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: do mei 06, 2010 03:10
Locatie: Chicago

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nogmaals: Disco Vo

vr jan 21, 2011 17:30

Bermat, de Italiaanse producent van interessante 1:24 (trans)kits, zoals de Giulia Promiscua, 75 Evoluzione en Spider Type 3 is in dit topic al een paar keer voorbijgekomen. Corrado Beretta heeft nu ook een site:

http://www.bermat.it/Home.html

Om binnen te komen op het onderste plaatje klikken, maar niet op het woord 'enter' zelf ;)

De Bermat 75 lichaam en stuur transkit als zeer goed gedaan. Ze omvatten ook de stickers voor de EVO weg auto.
Op naar Quattroruote, Ik ben blij met de look van de draad de disco's wielen, maar ik zal ze veranderen naar handlaced. De 1750 heeft Mille Miglia koplamp dekt die ook leuk is. Ik ben erg blij met de meeste van de Quattroruote 1/24e collectie. De enige slechte zijn de doublures. Ik hoop dat ze Do 40 als ze zeiden dat ze zouden kunnen! Quattroruote mensen gevraagd wat andere Alfa's ze willen van een kleine lijst. Op die lijst was een SZ tronica en 164. We moeten ook een straat 155 en een T33 showcar (we hebben allemaal de 155 DTM auto's in kit-vorm).

Tom Tanner / Schaal modellen / Ferrari Expo 2011-Chicago 19 maart 2011
Ferrari Expo 2013, Chicago March 2013

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nogmaals: Disco Volant

di jan 25, 2011 14:39

Hier zit een blij man! Want dit is mijn nieuwe aanwinst, een ongebruikt plano drukvel van de kit-deksel van de Giulia berlina van Togi! Heel bijzonder en errug zeldzaam want de laatste Giulia berlina's van Togi werden voorzover ik het heb kunnen traceren eind jaren '60 geproduceerd.
Ik heb vorig jaar een behoorlijk beschadigde deksel van dit type voor ver over de honderd euro van eigenaar zien verwisselen op ebay.

Afbeelding


Een maand geleden ongeveer heb ik er ook op geboden en toen werd ik bij een bod van 125 euro overboden.
Nu stond er weer een op ebay (ik ga er tenminste vanuit dat de aanbieder dus meer dan 1 drukvel had, maar wat maakt het uit, blijft even zeldzaam en gewild) en weer heb ik geboden, alleen nu niet zo veel.

En dat bleek ook helemaal niet nodig want ik heb 'm gewonnen voor... 11 euro. :D


Volgens de aanbieder heeft hij dit destijds meegenomen bij een bezoek aan Togi.

Afbeelding

De doos waar dit drukwerk vooor bestemd was.

Koen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”