Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di jan 11, 2011 09:41

Ik heb ook niks gezien wat voor een ban zou kunnen zorgen. Kijk op pagina 3 van dit topic, in mijn eerste posting op die pagina staat een link met alle reactie's van AM (nog steeds in de lucht!). Het heeft weinig zin om alles tot op het bot te gaan analyseren. Wie AM kent herkent het schoppen tegen de gevestigde waarden. En? Dus? Er ontstaat inderdaad een bepaalde indruk. Ik heb verder weinig behoefte om dit inhoudelijk dood te discussieren. Maar ik blijf er bij dat het buiten proportie is om iemand met dergelijke bijdragen te bannen. Dit in tegenstelling tot de bewuste pillenboer. Dus ongedaan maken!
Je mist mijn punt, namelijk dat we niet weten wat er precies is gebeurd.
@Alfavaganza, ik weet het niet precies maar ik weet vooral veel van één kant van het verhaal. De andere kant zien we hier nu ook een beetje doorschemeren. En toch blijf ik er bij dat ik van beide kanten niks heb gehoord wat een ban zou rechtvaardigen. Hoef ik ook niet te horen. Ik probeer mensen hier mee te krijgen met het feit dat de definitieve ban (doodstraf?) niet thuis hoort op dit forum.
Het is volgens mij respectloos naar beide partijen om de motivatie achter een (tijdelijke) ban openbaar (op dit forum) te maken.
@Ravado, zou ook niet consequent zijn, op zich wel mee eens dus.

Het Diffie-Hellman probleem gaat van het volgende uit. Twee partijen bedenken allebei een geheim getal, respectievelijk X voor partij 1 en Y. voor partij 2. Vervolgens bedenken ze een grondtal A en verheffen dat tot de macht X respectievelijk Y. Deze uitkomst wordt vervolgens verstuurd naar de andere partij. Dus één partij weet X en AY, en de andere partij weet Y en AX. Beide partijen kunnen nu AXY berekenen, omdat een rekenregel in de wiskunde is, dat je twee machten met elkaar mag vermenigvuldigen, dus: AYX is hetzelfde als AXY, wat ook weer gelijk is aan AXY. Je komt dus aan beide kanten tot dezelfde uitkomst, deze uitkomst is vanzelfsprekend geheim. AX en AY zijn echter openbaar en worden gebruikt zodat de andere partij tot dezelfde uitkomst kan komen.

Maareh ,ik heb net gehoord hoe het zit en zeg de scarb en het forum bij deze op.
Succes :twisted:
@giardinetta, jammer het forum heeft er meer aan als je blijft.

@DinkyBoy, wat je beschrijft maak je dagelijks mee op elke schoolplein en in elke voetbal kleedkamer. Ik lees hier een veel te grote en te vroege inmenging van de moderators in. Als mensen echt de behoefte hebben om elkaar uit te maken voor rotte vis dan denken ze daar de volgende dag meestal al weer anders over. Spring je er zo snel tussen dan krijg jij de ellende over jezelf heen.
Buiten dat is dit een fictief verhaal en bouwt in mijn ogen niet op naar een defintieve ban.
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di jan 11, 2011 09:45

Ik probeer mensen hier mee te krijgen met het feit dat de definitieve ban (doodstraf?) niet thuis hoort op dit forum.
.
Mij heb je mee: een definitieve ban voor een echte gebruiker (dus niet een spammer) moet alleen mogelijk zijn in echt extreme gevallen, zoals het herhaaldelijk posten van zaken die in strijd zijn met de Nederlandse wet.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di jan 11, 2011 10:07

Dirk, je kunt de vraag over wat er gebeurd is wel blijven herhalen maar daar wordt het antwoord niet anders van. Er worden naar derden geen mededelingen gedaan over wat tussen moderators, bestuur en gebruikers besproken is.

In het verhaal zijn de personen fictief, niet de gebeurtenissen, die zijn echt. Er staat ook nergens dat het een compleet verhaal is en het heeft ook niets te maken met gebeurtenissen rondom specifieke personen. Vrijwel ieder forum hanteert regels over belediging, kwetsen, sfeerbederf, etc. Als de beheerders bij conflicten niet ingrijpen omdat ze vinden dat dat 'er bij hoort' is dat hun zaak. Dit forum is echter van de SCARB, van alle leden, die allemaal evenveel recht hebben hun zegje te doen en met de hobby bezig te zijn, zonder aangevallen te worden. We zullen dus niet domweg de andere kant op kijken als er wat gebeurt.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di jan 11, 2011 10:51

Dirk, je kunt de vraag over wat er gebeurd is wel blijven herhalen maar daar wordt het antwoord niet anders van. Er worden naar derden geen mededelingen gedaan over wat tussen moderators, bestuur en gebruikers besproken is.

In het verhaal zijn de personen fictief, niet de gebeurtenissen, die zijn echt. Er staat ook nergens dat het een compleet verhaal is en het heeft ook niets te maken met gebeurtenissen rondom specifieke personen. Vrijwel ieder forum hanteert regels over belediging, kwetsen, sfeerbederf, etc. Als de beheerders bij conflicten niet ingrijpen omdat ze vinden dat dat 'er bij hoort' is dat hun zaak. Dit forum is echter van de SCARB, van alle leden, die allemaal evenveel recht hebben hun zegje te doen en met de hobby bezig te zijn, zonder aangevallen te worden. We zullen dus niet domweg de andere kant op kijken als er wat gebeurt.
Hans, ik meld juist dat ik het niet hoeft te weten. Zie het stukje onder de quote van alfavaganza. Ik heb geen zin om me te verliezen in een discussie over het invullen van de rol van de moderator hier.

Ik vind dat het tijd is de regels te veranderen en dat een definitieve ban niet kan. Hoe gaat zoiets? Een poll starten? Een brief naar het bestuur?
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di jan 11, 2011 10:58

Sorry, ik las even 'scheef'.

Voor het beleid is de secretaris het aanspreekpunt. Zie ook de FAQ.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di jan 11, 2011 11:51

Dank je.

Ik ga contact opnemen met de secretaris.
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di jan 11, 2011 13:27

Het is volgens mij respectloos naar beide partijen om de motivatie achter een (tijdelijke) ban openbaar (op dit forum) te maken.
Er kan wel worden gezegd dat er meerdere pb's en denkmomenten plaats hebben voordat tot een dergelijk besluit wordt overgegaan.

Het besluit wordt overigens door het bestuur genomen.
Ik zie eerlijk gezegd niet goed in hoe het respectloos kan zijn, wanneer beide partijen hun instemming verlenen. Dat was volgens mij een door mij aangedragen randvoorwaarde.

Dat het besluit door het bestuur wordt genomen was mij niet bekend. Is dat altijd zo bij een ban? Hoe werkt dat dan verder, wordt er een aanbeveling door de mods aangedragen of mengt het bestuur zich op eigen initiatief in het modereren?
Zomaar een greep uit reacties, .... etc.
Bedankt voor dit stukje inzicht. Dat bedoelde ik dus toen ik zei dat het moeilijk is voor buitenstaanders om te oordelen. Hierbij kan je nog optellen dat de partijen X en Y beiden waarschijnlijk in de volle overtuiging zijn het gelijk aan hun kant te hebben en dat het verhaal, wanneer je het van één kant hoort, dus bijna per definitie gekleurd moet zijn.
Maareh ,ik heb net gehoord hoe het zit en zeg de scarb en het forum bij deze op.
Dat zou, los van je redenen, heel erg jammer zijn.
Ravado, Dink, Bedankt dat jullie reageren. :thumbs:
Dito, klasse!
Ik probeer mensen hier mee te krijgen met het feit dat de definitieve ban (doodstraf?) niet thuis hoort op dit forum..
Het was nog niet tot mij doorgedrongen dat het om een definitieve ban gaat. Wow, dat is inderdaad heftig.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di jan 11, 2011 15:07

@DinkyBoy, wat je beschrijft maak je dagelijks mee op elke schoolplein en in elke voetbal kleedkamer. Ik lees hier een veel te grote en te vroege inmenging van de moderators in. .
Maar in hoeverre dit getolereerd wordt, verschilt wel per school of voetbalclub. En dat is voor veel mensen een belangrijke reden om wel of niet voor een bepaalde club of school te kiezen

Ik zelf voel me gast op dit forum en dien dan ook de hier geldende regels te volgen. Wil ik dat niet, kan ik gewoon weggaan of mijn eigen forum starten en zelf bepalen hoe het daar gaat. Zelf vind ik het erg prettig dat hier niet getolereerd wordt dat iemand voor rotte vis of weet ik wat wordt uitgescholden. Daarom ben ik ook graag op dit forum en mijd ik zeker diverse andere fora
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di jan 11, 2011 16:33

In jouw redenatie kan ik mij prima vinden Sudman
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di jan 11, 2011 19:17

Ik heb meerdere kanten gehoord en daar wou ik het maar bij laten.
@Giardinetta, dit keer geen doei...
Dat er nog meer vertrekken is nooit de bedoeling....

Ik weet dat ik soms wat Cor t door de bocht ga, gebeurt in de vuur van het spel zeg maar.
Als dat een van de redenen is voor je besluit om hier en als SCARBer weg te gaan: welgemeende excuses daarvoor.

Is het misschien een idee om alles even te laten rusten tot allle stof weer wat is neergedwarreld. Ik ken je niet persoonlijk maar ben altijd bereid om eens op een meeting samen een bakkie te doen, ik tracteer :wink:.

Groeti sportivi,

Cor
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do jan 13, 2011 20:09

Dank je.

Ik ga contact opnemen met de secretaris.
Prettige wedstrijd :lol:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 14, 2011 17:24

Tijdje niet gevolgt en nu maar alles weer eens gelezen nadat ik van het grote vertrek heb gehoord:

nuchter analyserend zijn er nog maar twee, hooguit drie in dit topic die constant lopen te klagen en te zeuren. Ik hoef geen namen te noemen, das tegen de regels maar als die nou ook eens een wijs besluit nemen is hier ook geen gezeur meer.

Het hoeft niet, is maar een idee.

( sorry hoor maar ik vind deze discussies gewoon om te kotsen.)

95% wil het hier gewoon leuk hebben, misschien wel meer, vandaar ook regels, een beetje zelfrespect en tonen van mentaliteit als die er is.

Ik blijf lid, ik blijf hier komen en een prettige uitzending verder

Paul die gewoon met zijn normale naam op dit forum durft te verschijnen zonder dubbele accounts
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 14, 2011 17:51

Zou hier niet meer reageren maar kan het niet laten .

Ik vindt er wordt hier op forum met 2 maten gemeten.
Ik plaats advertentie vitrinekast wordt verwijderd want dan kan niet volgens heren moderators terwijl ik eerder hier al 3 kasten verkocht heb.
Maar eerder liet ik mijn mening niet horen hier en nu ik een aantal x Dre groot gelijk heb gegeven wordt advertenties verwijderd zoals Dre zijn account is verwijderd.
Nu ben ik altijd netjes gegroet door heren moderators maar met NWJR merkte ik wel dat er ontwijkende blikken en de nieuwjaarswensen aan onze tafel bleven uit.
zegt mij genoeg maar als je dat tersprake brengt zie ik spoken. :angry:

Vertel mij dan ook eens waarom Ferrari kinderstoelen kunnen blijven staan in tekoop topic wat heeft dit met alfa romeo te maken net zoveel als mijn vitrinekast waar alfaminiaturen in staan. :!:

Niks persoonlijks wordt dan nog gezegd mijn hoela.
Jammmer dat er zoveel leuke goede mensen hier niet meer op forum komen die mening gaven.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 14, 2011 19:02

Zou hier niet meer reageren maar kan het niet laten .

Ik vindt er wordt hier op forum met 2 maten gemeten.
Ik plaats advertentie vitrinekast wordt verwijderd want dan kan niet volgens heren moderators terwijl ik eerder hier al 3 kasten verkocht heb.
Maar eerder liet ik mijn mening niet horen hier en nu ik een aantal x Dre groot gelijk heb gegeven wordt advertenties verwijderd zoals Dre zijn account is verwijderd.
Nu ben ik altijd netjes gegroet door heren moderators maar met NWJR merkte ik wel dat er ontwijkende blikken en de nieuwjaarswensen aan onze tafel bleven uit.
zegt mij genoeg maar als je dat tersprake brengt zie ik spoken. :angry:

Vertel mij dan ook eens waarom Ferrari kinderstoelen kunnen blijven staan in tekoop topic wat heeft dit met alfa romeo te maken net zoveel als mijn vitrinekast waar alfaminiaturen in staan. :!:

Niks persoonlijks wordt dan nog gezegd mijn hoela.
Jammmer dat er zoveel leuke goede mensen hier niet meer op forum komen die mening gaven.
Je zou ook een pb of mail of !-knop kunnen doen naar de Moderators nav de kinderstoelen. Je hebt wel gelijk want die kinderstoelen kunnen evenmin als jouw vitrinekasten. Alleen over de kinderstoelen zijn wij niet geïnformeerd en die advertentie hebben wij waarschijnlijk ook niet gelezen. (wij lezen immers niet altijd alles)
Daarnaast wil ik nog wel even kwijt dat je in bijna ieder onderwerp jouw vitrinekasten aanhaalt alsmede het feit dat het laten horen van je mening een aanleiding zou zijn om jou anders te behandelen. Dat is natuurlijk je reinste flauwekul, als ik of een andere moderator iemand anders gaat behandelen omdat die persoon een mening heeft, laat het mij weten want dan onthef ik mijzelf per direct van de moderator taak. :!:

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3876
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 14, 2011 20:17

OK aangezien ik ook niet alles lees, maar in zo'n beetje elk topic hier op het forum vitrinekasten tegen kom.
Maak gewoon net als op het 156 forum een algemeen te koop forum, alles opgelost en geen gezeik meer.
Is voor een groot aantal mensen best leuk, een leuk autoradiootje, kinderstoel, vitrinekast of voor mijn part een salontafel of mobieltje te kunnen overnemen van een andere forumgebruiker, kan wat leuke contacten opleveren en normaal gezien is er wat meer vertrouwen onder de foumgebruikers onder elkaar dan de gemiddelde marktplaats gebruiker.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”