Andretti Molletti

Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 19, 2010 14:20

Zoals beloofd door de moderaters elders op het forum, hier het grote voorsteltopic van de moderators zelf.
handig voor de forummers te weten wie er moderator is, waarom (!) en wat zijn/haar specifieke toegevoegde waarde/functie is op dit mooie forum.
Wie brand los?

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 19, 2010 14:26

ja laat maar horen wie iedere x mijn advertentie verwijderd heeft :evil:

Dit kost me mijn account maar wat kan mij het als je toch je mening niet kan geven.

franksud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 559
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 18:40
Locatie: grootebroek

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 19, 2010 15:45

ja laat maar horen wie iedere x mijn advertentie verwijderd heeft :evil:

Dit kost me mijn account maar wat kan mij het als je toch je mening niet kan geven.
:thumbs:
Alfa is de best
Nu Fiat Punto EVO(2011)Alfasud 1700 QV (Mean Green Sud) Alfa 33 16V.Alfa 33 Racer,Alfa 33 RED.Gehad, Alfa sudsprint,Alfa 33 1500 QV Verde,Alfa 33 1700 16V QV S,Alfa 155 1800 8V,Alfa 156 Selespeed Alfa 156 Sportwagon,Fiat fiorino

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 19, 2010 20:49

Ik denk dat ze het nog niet gelezen hebben.
Uhhh, RENAULT,OPEL,uhhhVOLKSWAGEN. 8)

Wieking
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: wo aug 29, 2007 18:23
Locatie: Enschede

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 19, 2010 21:09

Ik denk dat ze het nog niet gelezen hebben.
Uhhh, RENAULT,OPEL,uhhhVOLKSWAGEN. 8)
Helpt vloeken dan? :shock:
Hoe zwaar zal die Noor wegen?

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 19, 2010 21:12

Zoals beloofd door de moderaters elders op het forum, hier het grote voorsteltopic van de moderators zelf.
handig voor de forummers te weten wie er moderator is, waarom (!) en wat zijn/haar specifieke toegevoegde waarde/functie is op dit mooie forum.
Wie brand los?
Geef je misschien zelf even op als moderator.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 19, 2010 21:22

Mod-edit: reactie verwijderd wegens op de man spelen
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 19, 2010 22:46

Schandpaal topic?? Geen goed idee.

Heb je problemen met iemand, vraag je eerst even af of je jezelf aan de spelregels houdt en ben je er dan nog niet uit stuur dan een PB of nog veeel beter: Ga er eens langs of pak de telefoon. :wink:

Ben zelf moderator op een ander forum en daar merk je dat je soms persoonlijk via mail of PB wordt aangevallen. Das niet fijn en lost ook absoluut niets op.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 19, 2010 22:57

Ik ben zelf moderator op een ander Alfa gerelateerd forum en ik kan je vertellen, er komt meer op je af en er gaat meer tijd in zitten dan je zou denken !

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 20, 2010 19:19

Ik mod al meer dan 10 jaar op diverse plekken, het is geen eenvoudige klus. Moderaten is iets heel anders dan gewoon op een forum posten. Als moderator moet je soms ineens heel anders tegen iets aankijken dan je als "jezelf" doet.

Geheel los van of modder eten moeilijk, (on)dankbaar werk is of niet, het voorsteltopic waar Dre aan refereert is ooit wel besproken en ik ben er zelf ook voorstander van dat het duidelijk is wie er moderaten. Met andere woorden, kom maar op met dat topic. :)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 20, 2010 21:22

Als moderator moet je soms ineens heel anders tegen iets aankijken dan je als "jezelf" doet.
...
...en ik ben er zelf ook voorstander van dat het duidelijk is wie er moderaten.
Laat ik de knuppel eens in het hoenderhok gooien... waarom is het nodig te weten wie er aan het moderaten zijn? Zoals je zelf impliceert (als ik je woorden goed interpreteer), moet je als moderator je persoonlijke mening opzij zetten omdat je het beleid van een ander uitvoert en/of omdat je bij het moderaten andere belangen dient dan je persoonlijke belangen. Met andere woorden, Joop de Moderator staat eigenlijk redelijk los van Joop de Forummer of Joop het Clublid. Waarom is het dan interessant om te weten dat Joop de Forummer tevens de moderator is?

Ik begrijp de achterliggende emotie aan de ene kant best wel. Je wilt gewoon weten met wie je te maken hebt. Maar dat wil je vooral (ik zeg dus niet alleen maar) wanneer je het niet eens bent met wat er gebeurt. En juist dan ontstaan er voor Joop vervelende situaties, omdat mensen bij hem persoonlijk hun gram halen voor de beslissingen die hij als moderator moet nemen. Hoe terecht is het eigenlijk, en dit is als een open vraag bedoeld, dat mensen deze mogelijkheid willen hebben?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 20, 2010 21:57

Als moderator moet je soms ineens heel anders tegen iets aankijken dan je als "jezelf" doet.
...
...en ik ben er zelf ook voorstander van dat het duidelijk is wie er moderaten.
Laat ik de knuppel eens in het hoenderhok gooien... waarom is het nodig te weten wie er aan het moderaten zijn? Zoals je zelf impliceert (als ik je woorden goed interpreteer), moet je als moderator je persoonlijke mening opzij zetten omdat je het beleid van een ander uitvoert en/of omdat je bij het moderaten andere belangen dient dan je persoonlijke belangen. Met andere woorden, Joop de Moderator staat eigenlijk redelijk los van Joop de Forummer of Joop het Clublid. Waarom is het dan interessant om te weten dat Joop de Forummer tevens de moderator is?

Ik begrijp de achterliggende emotie aan de ene kant best wel. Je wilt gewoon weten met wie je te maken hebt. Maar dat wil je vooral (ik zeg dus niet alleen maar) wanneer je het niet eens bent met wat er gebeurt. En juist dan ontstaan er voor Joop vervelende situaties, omdat mensen bij hem persoonlijk hun gram halen voor de beslissingen die hij als moderator moet nemen. Hoe terecht is het eigenlijk, en dit is als een open vraag bedoeld, dat mensen deze mogelijkheid willen hebben?
:thumbs: :thumbs:

Midden in de roos geschoten. !!!!
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 20, 2010 22:06

Van de andere kant zijn er misschien ook moderators die onder de mantel van anonimiteit hun persoonlijke motieven wel laten meewegen.... :oops:

Eerlijk en open duurt het langst zegt men wel eens en ik ben geneigd het daar mee eens te zijn. :wink:

En dat mensen moderators ergens persoonlijk op aan zouden gaan spreken als zij hun werk goed en objectief doen lijkt mij niet echt waarschijnlijk. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 20, 2010 22:07

Zoals beloofd door de moderaters elders op het forum, hier het grote voorsteltopic van de moderators zelf.
handig voor de forummers te weten wie er moderator is, waarom (!) en wat zijn/haar specifieke toegevoegde waarde/functie is op dit mooie forum.
Wie brand los?
Geef je misschien zelf even op als moderator.
Getver alleen het idee al.
stfu u. :?

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 20, 2010 22:37

Van de andere kant zijn er misschien ook moderators die onder de mantel van anonimiteit hun persoonlijke motieven wel laten meewegen.... :oops:

Eerlijk en open duurt het langst zegt men wel eens en ik ben geneigd het daar mee eens te zijn. :wink:

En dat mensen moderators ergens persoonlijk op aan zouden gaan spreken als zij hun werk goed en objectief doen lijkt mij niet echt waarschijnlijk. :?
Helemaal mee eens en misschien zou het modereren van grijze gebieden als le mans of vitrinekasten voor modelauto's ,beargumenteerd kunnen worden om meer duidelijkheid te scheppen om wrijving te voorkomen.
Alfa content snap ik ,maar een autoweekblaadje of een riem voor je broek is niet veel anders.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”