Desmodromic

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

do dec 16, 2010 19:09

In Indesign is het een kwestie van een complete pagina opmaken en die pagina steeds weer kopieëren. In die kopie zet je dan de nieuwe gegevens...

Koen
OK Koen bedankt, ik ga een beetje met de indeling spelen. Is wel een erg uitgebreid programma!

Zijn er meer dan 500 1:43 miniaturen van AR??? Oeps dan moet ik er een kast bij kopen :shock:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

do dec 16, 2010 19:44

Zijn er meer dan 500 1:43 miniaturen van AR??? Oeps dan moet ik er een kast bij kopen :shock:
Ik heb de Akkermans-lijst er even bijgepakt. Stand van eerste helft 2009: In totaal zijn er ruim 6700 schaalmodellen bekend, waarvan een dikke 4800 in 1/43. :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Desmodromic

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

do dec 16, 2010 21:11

Zijn er meer dan 500 1:43 miniaturen van AR??? Oeps dan moet ik er een kast bij kopen :shock:
Ik heb de Akkermans-lijst er even bijgepakt. Stand van eerste helft 2009: In totaal zijn er ruim 6700 schaalmodellen bekend, waarvan een dikke 4800 in 1/43. :wink:
Zwaar onderschat dus..... :shock: Realistisch: zou het al leuk vinden als ik tot 150 kom, sommige vind ik echt afschuwelijk van kwaliteit en voor sommige vragen ze astronomische bedragen. Heb ik bijna een setje banden voor onder me racer 8)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

do dec 16, 2010 21:48

Zwaar onderschat dus..... :shock: Realistisch: zou het al leuk vinden als ik tot 150 kom, sommige vind ik echt afschuwelijk van kwaliteit en voor sommige vragen ze astronomische bedragen. Heb ik bijna een setje banden voor onder me racer 8)
150 in betaalbare modellen van redelijke kwaliteit moet geen enkel probleem zijn. In de Fabbri serie alleen heb je al de eerst 80.
Andere vraag voor de kenners, is er nu een groot kwaliteitsverschil tussen de modellen van IXO Altaya en Agostini (Schaal 1:43) Bij de Ducati modellen is dat lastig vergelijken omdat Agostini bijna geen modellen 1:24 maakt, maar meer 1:18. De Alfa modellen van Agostini lijken minder gedetaileerd dan die van IXO. Agostini maakt wel weer veel leuke politieauto modellen van Alfa.
Om even op deze vraag terug te komen, in mijn beleving zitten IXO en DeAgostini redelijk in dezelfde hoek qua kwaliteit.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

vr dec 17, 2010 07:50

Zijn er meer dan 500 1:43 miniaturen van AR??? Oeps dan moet ik er een kast bij kopen :shock:
Ik heb de Akkermans-lijst er even bijgepakt. Stand van eerste helft 2009: In totaal zijn er ruim 6700 schaalmodellen bekend, waarvan een dikke 4800 in 1/43. :wink:
Zwaar onderschat dus..... :shock: Realistisch: zou het al leuk vinden als ik tot 150 kom, sommige vind ik echt afschuwelijk van kwaliteit en voor sommige vragen ze astronomische bedragen. Heb ik bijna een setje banden voor onder me racer 8)

Geinig ....ik vind het juist weer leuk dat soort modelletjes te vinden, zeg maar het oude "speelgoed"........en die zijn vaak gezocht en er zijn er veel minder van en daardoor prijzig....staat toevallig op MP een Mebetoys Spider (Die met de fietsjes idd) niet compleet maar de vraagprijs is al 35 euro en ik denk dat ie ervoor weg gaat.
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

vr dec 17, 2010 12:12

Ik heb de Akkermans-lijst er even bijgepakt. Stand van eerste helft 2009: In totaal zijn er ruim 6700 schaalmodellen bekend, waarvan een dikke 4800 in 1/43. :wink:
Zwaar onderschat dus..... :shock: Realistisch: zou het al leuk vinden als ik tot 150 kom, sommige vind ik echt afschuwelijk van kwaliteit en voor sommige vragen ze astronomische bedragen. Heb ik bijna een setje banden voor onder me racer 8)

Geinig ....ik vind het juist weer leuk dat soort modelletjes te vinden, zeg maar het oude "speelgoed"........en die zijn vaak gezocht en er zijn er veel minder van en daardoor prijzig....staat toevallig op MP een Mebetoys Spider (Die met de fietsjes idd) niet compleet maar de vraagprijs is al 35 euro en ik denk dat ie ervoor weg gaat.
Dat zou een koopje zijn, op Ebay gaan mindere modellen al voor meer. Ik zou deze toch zeker op 50+ euro schatten.
Maar zo heb je verschillende soorten verzamelaars Roebar. Ik heb ook meer met het oude spul maar ik kom vaak mensen tegen die dit maar speelgoed vinden en helemaal gek zijn van Minichamps en Autoarts met al hun details.
Als ik er dan ook nog bij vertel dat een Edil Giulia een aantal 100 euro op kan brengen (ik kocht de mijne voor 35 maar dat ter zijde) verklaren ze mij helemaal voor gek :lol: Ieder zijn ding :wink:

Desmodromic

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

vr dec 17, 2010 15:54

"150 in betaalbare modellen van redelijke kwaliteit moet geen enkel probleem zijn. In de Fabbri serie alleen heb je al de eerst 80."

Misschien rare vragen van mijn kant voor de ervaren verzamelaars, maar wat bedoel je met de Fabbri serie? Ik kan nergens een FAQ terugvinden met bv een lijst van websites welke modellen verkopen. Dit is overigens geen kritiek op de topicstarter hoor! Ben al blij met alle info hier. ben de bijna 500 pagina's langzaam aan het doorspitten en kom er al wat tegen, maar zou wat makkelijker zijn voor nieuwkomers om een FAQ te hebben zodat jullie ook niet worden lastig gevallen met 'overbodige' vragen.

Ben er al achter Fabbri is een fabrikant. :oops:

Desmodromic

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

vr dec 17, 2010 17:34

Hoe komt het dat sommige aanbieders van schaalmodellen deze onder verschillende fabrikanten aanbieden? Ik zie op e-bay bv een spider duetto staan, bij de ene aanbieder is deze van METRO, bij de andere van IXO. Mijn inziens zijn deze modellen identiek!

Weet iemand van jullie waar ik de Acryl bescherm doosjes los kan krijgen? Bij de Alfa Romeo collectie zitten deze namelijk niet (alleen het 'voetje') Ik heb ze alleen aangeboden gezien in Italie, maar tegen 2 euro per stuk en 10 euro verzendkosten..... :cry:

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 963
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

vr dec 17, 2010 22:11

"150 in betaalbare modellen van redelijke kwaliteit moet geen enkel probleem zijn. In de Fabbri serie alleen heb je al de eerst 80."

Misschien rare vragen van mijn kant voor de ervaren verzamelaars, maar wat bedoel je met de Fabbri serie? Ik kan nergens een FAQ terugvinden met bv een lijst van websites welke modellen verkopen. Dit is overigens geen kritiek op de topicstarter hoor! Ben al blij met alle info hier. ben de bijna 500 pagina's langzaam aan het doorspitten en kom er al wat tegen, maar zou wat makkelijker zijn voor nieuwkomers om een FAQ te hebben zodat jullie ook niet worden lastig gevallen met 'overbodige' vragen.

Ben er al achter Fabbri is een fabrikant. :oops:
Editione Fabbri bracht in Italië 2 x een reeks modellen uit, met een boekje, iedere 2 weken een 'kiosk' Alfa.
Eerst 2005-2006 en nogmaals in 2007-2008 totaal elk 80 stuks .
Gemaakt door Metro Model in China.
Mooi overzicht van de Fabbri Sport collectie op :
http://www.sgurz.it/DieCast/In%20Edicol ... /index.htm
Dezelfde Chinese die-cast mallen worden door M4 nu als basis gebruikt voor hun Alfa Romeo collectie.

Momenteel op beurzen zijn Fabbri-Metro Model 1:43 te koop in ruime mate voor ca euro 5-6,00 per stuk. en M4 vanaf euro 12- 18,00.

NAMAC beurs Euretco Houten 15 januari as.
succes met het verzamelen
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

vr dec 17, 2010 22:27

Momenteel op beurzen zijn Fabbri-Metro Model 1:43 te koop in ruime mate voor ca euro 5-6,00 per stuk. en M4 vanaf euro 12- 18,00.
Ik kwam de Fabbri's op de jongste Oldtimerbeurs in Eelde tegen in perspex doosjes. Of dat een initiatief van de betreffende verkoper was of dat ze nu ook zo door de distributeur worden aangeleverd is mij niet duidelijk.

Wat die FAQ betreft, je kunt het hele topic zo zien dat blijft groeien door alle bijdragen van de vele liefhebbers. Sterkte met het doornemen van al die pagina's ;-)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** QR Centenario 1:24

zo dec 19, 2010 00:38

Moederbedrijf MR Collection heeft een samenwerking met Zagato opgezet. Ze plannen een reeks 1:18 super modellen
(denk aan Euro 350 per stuk) van alle Zagato creaties:
Giulia TZ1, TZ2, TZ3 corsa, 2600 Sprint SZ, ES30 SZ en RZ Roadster, Junior Zagato en Zeta 6 !
De TZ3 is intussen een feit, gespot op eBay

Afbeelding Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

do dec 23, 2010 10:30

Duur maar erg leuk verbouwinkje te koop bij Carmodel: een Giulia TI in 1:24 kijk hier...

Zo te zien zit er wel echt iets gaasachtigs in de binnenste koplamp-uitsparingen en de wielen zijn mooi maar interieur, typeplaatjes? Kloppen die ook? Zien jullie meer verschillen?

Opmerkelijk dat Giocher zich nu ook op de markt begeeft van de ombouwingen in deze schaal... Kan een leuke serie van welkome variaties worden!

Koen

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

vr dec 24, 2010 11:41

hey allen

Ik wil een 1:18 model van autoart van de alfetta GTV.

Twijfel alleen over de kleur. de Vitrine is al rood genoeg en ik denk over een grijze.
Mijn vraag: is de grijze lak een metallic lak? Zo ja: is de metallic flake ook op schaal :wink:

Ik heb namelijk ook ooit een model gehad met lompe metallic lak waardoor het model een discobol leek. Dat wil ik niet nog eens!
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

vr dec 24, 2010 13:23

Via de index op pagina 1: KLIK

Echt goed kan je de lak niet zien, maar de foto is goed genoeg om te zien dat het geen discobol is. De lak is bij AUTOart meestal dik in orde. Wil je het echt zeker weten of het aan jouw normen voldoet dan moet je wachten tot je het model een keer 'live' op een beurs of in een winkel ziet.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 963
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

vr dec 24, 2010 16:04

hey allen

Ik wil een 1:18 model van autoart van de alfetta GTV.

Twijfel alleen over de kleur. de Vitrine is al rood genoeg en ik denk over een grijze.
Mijn vraag: is de grijze lak een metallic lak? Zo ja: is de metallic flake ook op schaal :wink:

Ik heb namelijk ook ooit een model gehad met lompe metallic lak waardoor het model een discobol leek. Dat wil ik niet nog eens!
Joor, de AutoArt Alfetta GTV is dik in orde, 1:18 staat in m'n vitrine. Perfecte copie van de 1:1 zilvergrijze, die destijds voor de deur stond !.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”