Sensoren zijn gewoon te wisselen met elkaar en daar hoef je geen kabels voor te trekken ze meten allemaal hetzelde. Je kan er ook direct nieuwe inzetten maar het is jammer van je geld als dan blijkt dat daar het probleem niet zit. Ik vermoed echter de computer omdat je lampje continu brandt. Bij een defecte sensor begint dit vaak met af en toe branden en daarna constant.
.
Of sensoren gewoon uit te wisselen zijn, hangt nogal van het bouwjaar af. De eerste series konden ze gruwelijk vast gaan zitten. Ik weet zelf niet vanaf wanneer ze eventueel makkelijk zijn geworden. Ik denk dat daar de verschillende opinies over of ze makkelijk te wisselen zouden zijn of niet vandaan komen.
Als de ECU een sensorstoring geeft, kan je de sensor doormeten op ohmse weerstand. Ik weet zo niet welke weerstand je moet meten, maar vergelijk even met andere sensoren. Als de weerstand meer dan 25% of zo hoger is dan van de andere sensoren, zal je een defecte sensor hebben. Ook kan je nog een AC voltagemeting doen. Dit komt meen ik rond de 300 mV als je het wiel een slinger geeft. Ook dit kan je met andere wielen vergelijken. Dit is allemaal te meten zonder de sensor uit te bouwen en met een digitale multimeter van een paar tientjes. Als je een oscilloscope hebt kan je het signaal van de diverse sensoren ook nog vergelijken.