Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Spo

di nov 02, 2010 22:48

Leuk man, beetje puzzelen, was bang dat dit topic stil viel.
Echt niet [-X

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Spo

di nov 02, 2010 23:31

Heeft er iemand een foto van de western models/replicars coupe?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

di nov 02, 2010 23:37

Top zeg vaganza!
Dat is stiekum wel een hele goede rode sportiva. Achterkant en wielrandjes achter lijken te kloppen. Net als de lampjes op de bumper voor.
Iets minder uitgevoerd qua detail dan gulp als je o.a. naar de raam lijstjes kijkt.

Dank je!

Gebruikersavatar
jthijs
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: za mar 13, 2010 11:10
Locatie: noordbelgië

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

di nov 02, 2010 23:58

in classic and sportscar augustus 1988 wordt de rode sportiva besproken - op een van de foto's zie je de knalrode voorzetels en het dashboard (kant bestuurder) en (iets donkerder rood ?) de vloerbedekking.
mvg
jo
6343 - boxers & transaxles & 156 sw & l' inno lombardo : alfetta gt busso v6 2.8

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

wo nov 03, 2010 09:03

Stom toevallig kreeg ik gisteren vanuit Zwitserland foto's van een meeting in St. Moritz waar de rode Sportiva op stond. Geen interieurbeelden helaas.

In AV12 van '88 staat over het interieur: "De stoelbekleding is van een andere teint rood dan de rest van het interieur. Vrijwel zeker is het doek ooit vervangen, maar door een goede bekleder is het kleurverschil zeker te rectificeren".

Dus Jan, mocht je de penseel willen pakken, bedenk dan of je hem actueel-origineel of origineel-origineel wilt maken :)


Ook leuk om te lezen: "En zoals, ere wie ere toekomt, de Stichting Club Alfa Romeo Bezitters, waarvan sommige leden er al jaren van dromen eens het portier of de motorkap van een Sportiva te mogen openen. Hun correspondentie over de Sportiva's en de daar uit voortvloeiende publicaties in Het Klaverblaadje bieden interessante informatie."

Dat kan wel eens de eerste keer zijn geweest dat ik iets over de SCARB hoorde/las. Mijn eerste Klaverblaadje is van 1992.
Antenne (?):
Afbeelding

Nog geen bril nodig geloof ik 8)
Misschien toch wel ;) Het is de ontsluiting van het tankklepje. Zit op de grijze op het klepje zelf, op de rode rechts ervan (van achter gezien).

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Spo

do nov 04, 2010 11:55

Leuk man, beetje puzzelen, was bang dat dit topic stil viel.
Echt niet [-X
Neuh, 't is effe wat rustig, maar ik heb al weer genoeg nieuws op de plank liggen.

Eigenlijk begon het hier allemaal mee (oude forum).

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

vr nov 05, 2010 22:33

Zo, ook weer eens wat nieuws binnengekregen. Een tijdje geleden stonden er diverse kits van Provence Moulage, Alezan, etc. op eBay, die gebouwd waren door Itoh Yow. Kijk, zoiets maakt nieuwsgierig. Onder deze gebouwde kits was de 6C 3000CM Spider van Provence. Op de foto's zag het er allemaal prima uit, dus maar eens een bod gedaan en vervolgens vurig gaan zitten hopen dat het bieden niet de spuigaten uit ging lopen. Nou, dat viel reuze mee. Voor maar $63 was hij voor mij.
Na 6 lange weken wachten werd hij gisteren dan eindelijk hier bezorgd. Uiteraard weer met een inklaringsrekening erbij van niet minder dan 28 Euro, wat tegelijk het lange wachten verklaarde :evil: Maar erg lang kreeg ik niet de kans om daar ontstemd over te zijn, want toen ik het doosje openmaakte, kwam daar een werkelijk prachtig gebouwd modelletje uit tevoorschijn. Superstrak in de lak, de details met veel aandacht afgewerkt, kortom: topklasse en elke cent meer dan waard. Ik ben weer een sehr tevreeden mensch.

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

za nov 06, 2010 05:08

Mooi hoor vaganza, is er nog enig bewijs dat Yow ook echt de bouwer is geweest, een plaatje ofzo?

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Spo

za nov 06, 2010 14:06

Mooi hoor vaganza, is er nog enig bewijs dat Yow ook echt de bouwer is geweest, een plaatje ofzo?
Nee, op het model of het vitrinedoosje is niets te zien. Maar ik heb de indruk dat de verkoper ("monousagi") ofwel Itow Yow zelf is, ofwel iemand die nauw bij hem betrokken is. Ik heb namelijk al eerder een veiling van hem gewonnen (de kit van de Canguro). Toen dat pakje binnenkwam was Yow Modellini (of Yow Itoh, weet ik niet meer zeker) de afzender en zat er tevens een business card bij van hun/hem.

Ik ken de naam monousagi trouwens ook nog van vroeger op eBay, toen je nog kon zien wie de bieders waren. Als monousagi op een Alfa kit had geboden, kon je het meestal wel vergeten. Hij bood door tot in het oneindige als hij z'n zinnen ergens op had gezet.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

ma nov 08, 2010 02:16

Ik heb ook nog wat vrachtwagens binnen gekregen.

Een niet verkleurde in orginele verpakking martini herpa.

Afbeelding

en twee LBS/Eligors

Afbeelding

Afbeelding

Ik verwacht later ook nog de gele brianza truck in 1:43.

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

ma nov 08, 2010 13:40

Was deze al bekend:
Politoys Fiat 170 (circa 25cm. exacte schaal onbekend)
De oplegger heeft een beweegbare laadbrug en er zaten ooit twee kleine Brabham F1 autootjes bij. Heb deze nog niet gevonden maar hoop dat ze nog op de zolder zweven bij mijn ouders.
Afbeelding

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

di nov 16, 2010 22:24

Primeurtje denk ik:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De 1750 Berlina Scala 1:24 uit de nieuwe Quattroruote reeks.

Er verschenen al een aantal erg mooie modellen in deze reeks maar deze MOET er komen hier :shock: =P~

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

wo nov 17, 2010 09:17

Wow! Mooie primeur

Ziet er geweldig uit! Achterlichten lijken wel wat fors, maar verder super. En een prachtige kleur ook. (nu maar hopen dat de prijzen van de Togi 2000 wat zullen dalen maar dat is eigenbelang)

Koen :D

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

wo nov 17, 2010 10:12

Ciao Koen,

Tja er zijn altijd wel kleine details aan te merken op deze modellen, maar het blijven dan ook "goedkopere" kiosk modellen.
Ik vind hem verder erg geslaagd en de kleur is inderdaad een hele goede keus :D
Er worden er al een aantal aangeboden op Ebay vanuit Italie zag ik gister, helaas nu nog tegen erg hoge prijzen. Dat gaat hoop ik nog veranderen.
Haha, ik ben bang dat dit niet veel gaat veranderen aan de prijs van de Togi omdat ik toch denk dat dit vooral met het merk Togi zelf te maken heeft in plaats van het feit dat dit de enige Berlina in die schaal was tot nu toe (bovendien is dat een 2000 en dit een 1750).

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . (beetje) foute Sportiv

wo nov 17, 2010 10:40

De kans is inderdaad aanwezig dat het niet zo heel veel gaat uitmaken voor de (hoge) prijzen van de Togi 2000, al heeft die hoge prijs natuurlijk ook te maken met de vraag naar een berlina. En dat zie je wel in de prijzen en aantal biedingen op een Togi berlina want die ligt vele malen hoger dan bij de gemiddelde Togi.
Mijn plannen voor een 1750 transkit blijven voorlopig maar in de ijskast... Ook Togi zelf had/heeft die plannen maar gezien de tijd die men nu al aan het nadenken is over de replica van de Giulia berlina (serieuze plannen uit de tijd van de Duetto replica waar men veel meer van verwacht had...) moeten we dat maar niet te serieus nemen.

Weer wat meer on topic: Zo zie je maar weer hoeveel een kleur uitmaakt voor de sfeer die een model heeft of kan hebben. Een rode had er toch een heel stuk minder uitgezien naar mijn idee...
Een geweldig leuke en zeer betaalbare serie die samen met de andere tijdschriftenserie wel eens tot een revival zou kunnen leiden voor deze schaal... :wink:

Koen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”