kitaro
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Het "andere merken" topic

ma okt 04, 2010 10:52

Wat bijna niemand weet, is dat de S2000 ontworpen is door Pininfarina, in opdracht van Honda. Daar komen die sexy lijnen vandaan ;)
Weet je dat zeker?

Er waren twee studie modellen ontwikkeld voor de S2000.
De ene was de argento vivo, en die is inderdaad ontworpen door pininfarina. Dit is alleen niet de basis geworden voor de S2000.

Afbeelding

Dat werd namelijk de SSM, die buiten wat "kleine"details heel erg lijkt op de S2000. Ik heb altijd begrepen dat die in japan is ontworpen.

Afbeelding

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma okt 04, 2010 12:07

Afbeelding

Met V8, en weinig uitlaat. Even gas los en BOEM! Erg leuk om te rijden.
Vind dit steeds gaver worden. Dikke gastank, in de winter een hardtop en klaar ben je! Heel erg leuk, maar zal na een proefritje wel anders praten. Niet doen dus en lekker door blijven dromen... :thumbs:
Dirk - Giulia2000TS

matthijs
Full Member
Full Member

ma okt 04, 2010 12:40

Afbeelding

Met V8, en weinig uitlaat. Even gas los en BOEM! Erg leuk om te rijden.
Vind dit steeds gaver worden. Dikke gastank, in de winter een hardtop en klaar ben je! Heel erg leuk, maar zal na een proefritje wel anders praten. Niet doen dus en lekker door blijven dromen... :thumbs:
Deze had niet eens gas, was leuk is snel weer weg gegaan, het zuipt als de ziekte. Heb me wel zwaar vermaakt, een zomer mee rond getuft en volgepropt met meisjes, die vinden dit leuker dan een 75 :P Maar mijn vrijgezelle (rijke) jaren zijn voorbij. Het rijdt overigens wel lekker....voor een jeep dan.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Michel vd Grinten
Guru
Guru

RE: Het "andere merken" topic

di okt 05, 2010 19:12

Mag ik voorstellen: de nieuwe Stratos. Lancia. Stratos ;)
http://www.autojunk.nl/2010/10/new-stra ... occo-italy en in de windtunnel:
http://www.autojunk.nl/2010/10/new-stra ... rina-turin en some picas:
Afbeelding

Michel vd Grinten
Guru
Guru

di okt 05, 2010 19:17

@ Kitaro.
Ja dat klopt. De "HSSM" was wel verder ontwikkeld op basis van de Pinin studie.
Want uhm, let's face it, die Jappen KUNNEN dit niet ontworpen hebben ;) Dus dan moeten die gekke Italianen het wel voor gedaan hebben :D

Grappig over de Argento Vivo:
"The Honda Argento Vivo has an unusual story. It started out life as a 1995 concept car designed by Pininfarina for Honda. The original show car was fitted with a 2.5 litre 5-cylinder engine driving the rear wheels. The Honda Argento Vivo featured an aluminium construction and two-tone finish with the aluminium left polished and exposed on the upper panels. The dark blue sections of the Argento Vivo were formed from fibreglass. After the unveiling it won several industry awards, and much praise from automotive journalists and the public alike.
The Argento Vivo also caught the attention of the Sultan of Brunei, an avid car collector with the money to make things happen. He managed to persuade Pininfarina to create a fleet of five Argento Vivo's for his family. However in place of the original Honda drivetrain was a Mercedes setup, including suspension, brakes, transmission and an AMG 7.3 litre V12.
As for a mass production, Honda-badged Argento Vivo being produced, Honda was already starting to develop the concept car which was to become the Honda S2000 roadster. Therefore Pininfarina's concept was surplus to requirement."

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 05, 2010 22:07

Afbeelding
Hoi Michel,
Ik vind dit echt een prachtige wagen...... alleen........alleen .......... alleen......
In een ander topic is deze wagen al naar voren gehaald en een mede forumlid plaatste daar de 100% terechte vernietigende opmerking.
(ik kan het bewuste topic niet meer terugvinden, dus even uit het blote hoofd).
Het originele ontwerp is van Bertone (Gandini). Dan is het "not done" om Pininfarina deze wagen te laten ontwerpen/bouwen.

Hoe mooi en goed deze wagen ook is, het Pininfarina schildje oogt misplaatst.

Tymen QV
Full Member
Full Member

di okt 05, 2010 22:45

The New LAND ROVER Evoque deze is echt waanzinnig mooi, foto´s probeer ik nog te posten lukt weer is een keer niet.

Ps Cool topic

Groeten

Tymen QV
----------------

Andretti Molletti

di okt 05, 2010 23:39

Afbeelding
Hoi Michel,
Ik vind dit echt een prachtige wagen...... alleen........alleen .......... alleen......
In een ander topic is deze wagen al naar voren gehaald en een mede forumlid plaatste daar de 100% terechte vernietigende opmerking.
(ik kan het bewuste topic niet meer terugvinden, dus even uit het blote hoofd).
Het originele ontwerp is van Bertone (Gandini). Dan is het "not done" om Pininfarina deze wagen te laten ontwerpen/bouwen.

Hoe mooi en goed deze wagen ook is, het Pininfarina schildje oogt misplaatst.
Onmiskenbaar geluidje ook... V8 van Lanc... Ojee weer een samenwerking tussen lancia & Ferrari ... als dat maar meer succes heeft dan voorgaande keer ;)

Jeroen S
Guru
Guru

di okt 05, 2010 23:48

The New LAND ROVER Evoque deze is echt waanzinnig mooi, foto´s probeer ik nog te posten lukt weer is een keer niet.
Afbeelding

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 06, 2010 00:48

Van al het nieuwe kleinere spul wat tegenwoordig nieuw op de markt is gekomen, is er eigenlijk maar één model welke ik eigenlijk best wel grappig vind. Het merk was volgens mij al jaren de weg kwijt, maar geloof dat ze het nu eindelijk weer gevonden hebben.....
De DS3 :
Afbeelding
Afbeelding

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo okt 06, 2010 09:39

Onmiskenbaar geluidje ook... V8 van Lanc... Ojee weer een samenwerking tussen lancia & Ferrari ... als dat maar meer succes heeft dan voorgaande keer ;)
Is het niet zo dat het originele model een Dino motor had?

Vitorio
Full Member
Full Member

wo okt 06, 2010 09:54

Poeh, over andere merken gesproken..

Als ik straks mn grote garage heb is de kans ook vrij groot dat ik een keer een fiat panda er bij ga nemen, misschien als boodschappenwagentje voor mn vriendin, misschien als overbruggings-projectje terwijl ik voor een heeeel gave alfa ga sparen, maar het ding blijft me heel erg fascineren, super simpele techniek, klein etc..

Andretti Molletti

wo okt 06, 2010 10:44

Yep, maar dat is weer geen Ferrari ;) Moeilijk allemaal die identiteitscrisissen van Lancia :lol:

matthijs
Full Member
Full Member

wo okt 06, 2010 11:00

Yep, maar dat is weer geen Ferrari ;) Moeilijk allemaal die identiteitscrisissen van Lancia :lol:

Uit de filmpjes maakte ik op dat het een privé aangelegenheid is van een Oosterijker of Zwitser is, heb niet erg op het accent gelet.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma nov 08, 2010 00:10

Terug naar “Het Forum Café”