En nog even wat info opgesnord, vandaar ook de reden waarom hij op het fiat forum stond:
Siata afkorting van Societa Italiana Applicazione Transformazione Automobilistische.
Begon in 1926 met het bouwen van speciale carrosserieën op basis van Fiat's. In 1970 de deuren gesloten omdat de wagens onrendabel waren. Best verkochte model was tevens het laatste model, de Siata Spring, een klassiek ogende cabriolet op basis van de Fiat 850
Turijnse firma (Societa Italiana Applicazione Transformazione Automobilistische) die Fiats van speciale carrosserieën voorzag. Waarom het ding een 'Alfa'-grille heeft gekregen weet ik niet, is geen typisch Siata-kenmerk.
De grille van een Delahaye kan je ook snel verwarren voor die van een Alfa. Blijkbaar was de vorm van de grille in die tijd niet uniek, maar is Alfa het enige overgebleven merk dat een dergelijke grille gebruikte.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999) Eat My Rust Racing
De grille van een Delahaye kan je ook snel verwarren voor die van een Alfa. Blijkbaar was de vorm van de grille in die tijd niet uniek, maar is Alfa het enige overgebleven merk dat een dergelijke grille gebruikte.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999) Eat My Rust Racing