De vorige Ka was Laura haar eerste eigen autootje en dat was echt haar trots (door het "uitlaatje" en de "velgies"). Sinds een anderhalve maand hebben we een andere Ka, die hiervoor van haar moeder was.
Al met al zijn het prima wagentjes. Oké, ik ben er niet blij mee omdat ik er echt teveel kilometers voor maak (Heb er bijvoorbeeld al 5k bijgezet in die anderhalve maand). Beide Ka's hebben ons nooit in de steek gelaten en zijn niet echt deur in onderhoud (merendeel in ook goed zelf te doen). Tuurlijk zijn er ook minpunten. Ze willen best roesten (dorpels, kofferklep) en de stationair-regelaar ging bij de vorige twee dagen voor de verkoop kapot. De regelaar was 120 euro (Ford-dealer), maar in 2 seconde zelf te vervangen.
Weglegging is wel erg prima, onderstel is dezelfde als van de Fiësta, dus relatief lange wielbasis en breed spoor.
Kortom ik kan best begrijpen waarom je ze zo ongelooflijk veel ziet rijden, want het zijn echt geen verkeerde auto's. En het dingetje heeft ook wel "KArakter"... Het is alleen wel een echte "vroem femmina".
Kortom, ik ben blij als ik volgende in de 145 ga rijden (al moet ik wel zeggen dat ik dat toch stiekem ook wel een beetje "vroem femmina" vind

)
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09