Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Tasmanian Devil

wo mar 31, 2010 22:26

Heel leuk dat ze deze hebben gemaakt, maar jammer dat hij op bepaalde punten niet zo goed klopt, waardoor hij niet meer de snelheid uitstraalt van het origineel. De overhang bij de neus is te kort en daardoor zijn de koplampen te klein (en achter is de overhang wat te groot, maar dat is minder storend) en belangrijker, de voorruit staat veel te rechtop.
Hij komt inderdaad nogal hoekig over.

Het model is er inmiddels ook mét strepen, cijfers en letters. Zo werd de echte aan de pers voorgesteld:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . senza parole

do apr 01, 2010 19:16

Afbeelding

Senza parole... zonder woorden. Zonder cijfers ook, of strepen, gekleurde banen of vlakken. Volgens Pego is dit de 'presentazione' verzie van de CIVT race uitvoering van de 145 uit 1997. Dezelfde 'truc' met de 146:

Afbeelding

Beetje overbodige variaties.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . senza parole

za apr 03, 2010 15:18

Belofte inlossen! :-({|=
In a galaxy far away had ik beloofd om hierover wat neer te zetten. Om precies te zijn in mei 2009 over het taxeren van miniaturen. Beter laat dan nooit, dus hier komt mijn bijdrage met een jaar verspatigung. :needcoffee:

Taxeren van klassieke alfa's is eigenlijk net als het taxeren van je modellen. De restwaarde was meestal laag, echter de verkrijgbaarheid wordt steeds lastiger. Van de oorspronkelijke produktie is het aantal rijdende/in vitrine staande modellen steeds verder afgenomen. Zeldzaamheid in combinatie met een gelijkblijvende of stijgende vraag bepaalt de prijs.
Ook in mijn geval begon het met 1 155je maar zo langzamerhand zijn we de 120+ in aantallen al gepasseerd. Om na te gaan of je verzameling aan taxatie toe is, stel je zelf de volgende vragen:
-Valt het vervangingsbedrag voor je collectie nog binnen de normen van je inboedelverzekering
-Is de omvang en vervangingsprijs van je collectie zodanig dat je het wilt vervangen bij verlies?
Bij mij was hetantwoord op vraag 1 nee en op vraag 2 ja. Ik heb besloten om over te gaan tot taxatie. De hoogte van de premie hangt af van je verzekeraar en het totaalbedrag van de taxatie. Ik heb maar weinig taxateurs kunnen vinden maar via de NAMAC kwam ik uit bij Rob Opscholtens uit Lekkerkerk. Hij gaf nuttige tips mee om je verzameling in kaart te brengen en de waarde hiervan te bepalen.
-Verdeel je collectie in schaalgrootte (1:18, 1:43 etc)
-Rangschik ze per type en fabrikant
-Verdeel vervolgens naar seriebouw en handbouw
-Documenteer de fabrikant, type uitvoering, kleur etc. bij voorkeur in excel met de vervangingsprijs
-Gebruik ebay als referentie, een model wil je snel vervangen dus geeft een model in de nu kopen met een bedrag een goed idee van de vervangingswaarde. Een printje maken en bewaren is altijd prima documentatie.
-Voor seriebouw (ik noem de herpa 1:87 dtm 155's) kon ik volstaan om de gemiddelde nu kopen prijs te bepalen en deze x het aantal herpa's te nemen. De zeldzame mac donalds versie moest ik even apart zoeken en ligt een factor 3 hoger dan de anderen
Het is even een klusje maar zo zie je wel wat je collectie waard is en kun je ook de inschatting van de taxateur beoordelen. Voor iedere verzamelaar met 40+ modellen is deze actie aan te raden. Je schrikt je een hoedje als je eens gaat rekenen en hoe hoog de vervangingswaarde is.
Van de verzameling zou ik bij verkoop een paar knappe 1:1 modellen van de 155 kunnen aanschaffen.
De belofte is ingelost en gebruik de Pasen om je modellen te zoeken :schrik:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
La macchina
Full Member
Full Member
Berichten: 345
Lid geworden op: vr jan 04, 2008 13:34
Locatie: Regio Gent

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . senza parole

za apr 03, 2010 16:42

Binnenkort, een Montreal van AutoArt op 1:18

http://www.autoartmodels.com/web/produc ... 48072A57FB
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . senza parole

za apr 03, 2010 16:49

Zie ook de vorige pagina van dit topic :wink:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . senza parole

zo apr 04, 2010 06:38

Belofte inlossen! :-({|=
In a galaxy far away had ik beloofd om hierover wat neer te zetten. Om precies te zijn in mei 2009 over het taxeren van miniaturen. Beter laat dan nooit, dus hier komt mijn bijdrage met een jaar verspatigung. :needcoffee:

Taxeren van klassieke alfa's is eigenlijk net als het taxeren van je modellen. De restwaarde was meestal laag, echter de verkrijgbaarheid wordt steeds lastiger. Van de oorspronkelijke produktie is het aantal rijdende/in vitrine staande modellen steeds verder afgenomen. Zeldzaamheid in combinatie met een gelijkblijvende of stijgende vraag bepaalt de prijs.
Ook in mijn geval begon het met 1 155je maar zo langzamerhand zijn we de 120+ in aantallen al gepasseerd. Om na te gaan of je verzameling aan taxatie toe is, stel je zelf de volgende vragen:
-Valt het vervangingsbedrag voor je collectie nog binnen de normen van je inboedelverzekering
-Is de omvang en vervangingsprijs van je collectie zodanig dat je het wilt vervangen bij verlies?
Bij mij was hetantwoord op vraag 1 nee en op vraag 2 ja. Ik heb besloten om over te gaan tot taxatie. De hoogte van de premie hangt af van je verzekeraar en het totaalbedrag van de taxatie. Ik heb maar weinig taxateurs kunnen vinden maar via de NAMAC kwam ik uit bij Rob Opscholtens uit Lekkerkerk. Hij gaf nuttige tips mee om je verzameling in kaart te brengen en de waarde hiervan te bepalen.
-Verdeel je collectie in schaalgrootte (1:18, 1:43 etc)
-Rangschik ze per type en fabrikant
-Verdeel vervolgens naar seriebouw en handbouw
-Documenteer de fabrikant, type uitvoering, kleur etc. bij voorkeur in excel met de vervangingsprijs
-Gebruik ebay als referentie, een model wil je snel vervangen dus geeft een model in de nu kopen met een bedrag een goed idee van de vervangingswaarde. Een printje maken en bewaren is altijd prima documentatie.
-Voor seriebouw (ik noem de herpa 1:87 dtm 155's) kon ik volstaan om de gemiddelde nu kopen prijs te bepalen en deze x het aantal herpa's te nemen. De zeldzame mac donalds versie moest ik even apart zoeken en ligt een factor 3 hoger dan de anderen
Het is even een klusje maar zo zie je wel wat je collectie waard is en kun je ook de inschatting van de taxateur beoordelen. Voor iedere verzamelaar met 40+ modellen is deze actie aan te raden. Je schrikt je een hoedje als je eens gaat rekenen en hoe hoog de vervangingswaarde is.
Van de verzameling zou ik bij verkoop een paar knappe 1:1 modellen van de 155 kunnen aanschaffen.
De belofte is ingelost en gebruik de Pasen om je modellen te zoeken :schrik:
:roll: ik heb aan pasen niet genoeg ben ik bang..................... :wink:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Walter Röhrl "op Alfa

do apr 08, 2010 15:51

Wordt een hele klus, Kees, aan de andere kant ook wel weer leuk om elk item uit je verzameling weer eens uitgebreid onder de loep te nemen.


Afbeelding

Walter Röhrl, dat is toch die Duitser die met Ascona 400's, 131 Abarth's, Stratossen, Rally 037's en Quattro's menig rally overwinning bij elkaar reed?

Yup, dezelfde. Wat doet hij dan in dit topic?

Kennelijk kwam hij pas 'tot inzicht' toen hij wat meer op leeftijd was, en stuurde, met aanwijzingen van Macerek, een Alfa Romeo van start naar finish in de Historic Rudolf Diesel Rally in 2006.

Starline maakt een gelimiteerde oplage van slechts 50 exemplaren. Te bestellen bij de Rallye-Fanshop waar ook de afbeeldingen vandaan komen.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Yow novità april

vr apr 09, 2010 00:00

De Japanse bouwer Yow Ito heeft de smaak weer te pakken met Alfa Romeo modellen.

Na de ItalDesin Scighera GT, Bertone BAT 11DK, de Bertone Pandion en Pininfarina 2uettottanta kits komt
hij deze maand met heruitgave van reeds uitverkochte oudere (unieke) modellen:

*Yow 064 Montreal Bertone prototipo 1967 van de World Tentoonstelling in Montreal
wit , bekend uit het Arese Museo, afwijkend front en achterlichten en meerdere zijsleuven
in vergelijking met de latere produktie versie.
*Yow 063 Taxi F12 New York 1976 van Ital Design
en nieuw wordt:
*Yow 065 Zagato 33 Tempo Libero 1984 , een model waaraan Yow Ito gaat werken, dagelijks te volgen op zijn web dagboek

Afbeelding
Afbeelding

Dear Alfa Romeo Fans,
As you know it is Alfa Romeo's 100th anniversary.
Yow Modellini is going to choose and sell concept cars of Alfa Romeo.
At the moment these kits are available.
You can see our new stock from here:
http://www.yowmodellini.com/webshop/shop2.cgi
Please feel free to let me know if you have requests of Alfa Romeo you would like me to make.
Thank you and best regards,
YOWMODELLINI
Yow Ito

(nb houdt rekening met ca 24% kosten voor inklaring/btw bij directe aankopen via de Yow webshop)
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Walter Röhrl met Alfa?

vr apr 09, 2010 23:42

Afbeelding

"Ik lig op m'n kussen stil te dromen...." :lol:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Sprint Veloce Zagato

za apr 10, 2010 13:55

Brave hond!

Die mauwdoos hier heeft ook belangstelling voor kleine autootjes, alleen dan niet zo'n gezonde :?

Daarom heeft ze haar eigen modelletje:

Afbeelding

Een wonder dat dat ding nog heel is. Soms komen er geluiden van boven die niet veel goeds voorspellen :roll:


IV Modelli levert een drietal nieuwe Giulietta SVZ variaties:

Afbeelding

Targa Florio 1960, met Taormina - Saica, 14e algemeen, 2e in GT1.3 klasse

Deze auto verscheen onlangs op het Pebble Beach concours:

Afbeelding



Afbeelding

Targa Florio 1958 Toselli - Filippa, 12e algemeen, 3e in GT1.3 klasse

Afbeelding




Afbeelding

Targa Florio 1958 Pace - Peroglio, 15e algemeen, 4e in GT1.3 klasse. Jammer dat de cijfers zwart zijn opgezet.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . le piccole

za apr 10, 2010 14:07

Mooie foto's Alfavaganza,ik ben ook naar Houten geweest en heb daar een Giulietta gekocht van het merk Mikeansue voor 20euro. Heb het model nog nooit gezien maar het is nr 16 uit de serie Grand Tourisme.Is er bij iemand bekend wanneer deze modellen gemaakt zijn?Ik kan er niet zoveel over vinden op internet.Het model is loodzwaar en qua vormgeving best goed,qua details is het model wat grof en of de wielen erbij horen weet ik niet,maar het is wel een leuk model. Groet,
Frank
Net als John Day waren Mike and Sue Richardson pioniers op gebied van wit metalen kit, startten in 1973 in Windsor Engeland
zijn onder 2 merknamen bekend, met 4 Alfa Romeo modellen:
Grand Tourisme
16 Giulietta Sprint 1955 werd in 1979 uitgebracht
17 Giulietta 1300 SZ 1960 ook in 1979
Mikansue Competition
3 Giulia GtaM 1970 24 uur Spa werd in 1977 uitgebracht
10 Alfa tipo 512 1940 werd in 1978 gelanceerd.
Voor die tijd goede modellen, nu zeldzaam en ogen nostalgisch in vergelijking met de huidige
model- en die-cast technieken.

Februari dit jaar overleed Sue Richardson. Samen met haar man Mike schreef ze vele boeken over o.a. Dinky Toys. De naam Mikansue heeft voor mij iets magisch. Toen ik net een abonnement op Autovisie had en de miniatuurwereld voor mij nog weinig verder ging dan Dinky, Corgi, Matchbox, Mattel, Bburago en Wiking las ik in Rolf ten Kate's rubriek 'Autogekken op Zijwegen' regelmatig over allerlei exotische modelmerken. Mikansue kwam regelmatig voorbij in Rolf's rubriek. De modellen waren voor mij destijds vrijwel onbereikbaar, zowel qua prijs als waar-koop-je-die-kits-in-vredesnaam?
Misschien moet ik toch maar weer eens op zoek.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Sprint Veloce Zagato

za apr 10, 2010 19:15

En vandaag vond ik bij dezelfde aanbieder in Houten waar ik vorig jaar de Giulietta kocht nog een model van Mikeansue,een Giulia GTaM,ook weer een heel zwaar model,mist helaas een spiegeltje,maar wel een leuk ding.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Sprint Veloce Zagato

za apr 10, 2010 21:11

My tribute to Mrs Richardson: her kit of the Tipo 512:

Afbeelding

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Sprint Veloce Zagato

za apr 10, 2010 21:31

On a completely different note (and price level!), on the ABC Brianza stand at Technoclassica Essen, I've seen a new unique model made out of copper sheets, by the same man who crafted the TZ.

Now, there's also the Disco Volante, which is more accurate in shape than the TZ. Very, very beautiful model.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Sprint Veloce Zagato

za apr 10, 2010 22:54

Ah, this one. Certainly looks great. Any idea of the scale? 1:10, 1:12?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”