Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

ma mar 15, 2010 21:46

That's right Joe, Solido had a triple livery decals sheet for its Alfasud TI metal kit.


Afbeelding

Ongelofeloos... 'Genève' heeft amper haar poorten gesloten, de Pandion en 2uettottanta zijn door hun respectievelijke scheppers de transporters ingerold voor de thuisreis.
En tegelijk zijn de 1:43 Pandionnetjes en 2uettottantaatjes vrijwel verzendklaar...

Afbeelding

Afbeelding

Bestellen doe je door hier de buy now knop aan te klikken. Ze kosten omgerekend 72 euro (als kit!) plus verzendkosten.
Ciao Dinky,

I`m not sure these solido decals are that easy to find...... ie the solido ones not sure there are any other one`s by other makes, if any other members on this forum know any different then let us know please ?

By The way Dinky lovely photos of Geneva Car ???

Saluti
alfasudjoe

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

ma mar 15, 2010 22:23

I`m not sure these solido decals are that easy to find......
Very easy... in my cabinet 8)

Afbeelding

The third decoration is on the model, of course. These two are not for sale, as I plan to buy two other Solidos to put them on.

If you find a set of decals yourself and need the instruction sheet, let me know, I can send it as a pdf file.

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

ma mar 15, 2010 22:28

I`m not sure these solido decals are that easy to find......
Very easy... in my cabinet 8)

Afbeelding

The third decoration is on the model, of course. These two are not for sale, as I plan to buy two other Solidos to put them on.

If you find a set of decals yourself and need the instruction sheet, let me know, I can send it as a pdf file.
Thanks Dinky,

Now i just have to find these decals, the pdf file will come in handy, i will let you know if i`m lucky enough to find them.

Saluti
Joe

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

ma mar 15, 2010 22:39

Onvoorstelbaar wat hebben ze bij Yow er een vaart achter gezet! En het ziet er helemaal niet zo verkeerd uit!
Ze kosten omgerekend 72 euro (als kit!) plus verzendkosten.
Plus inklaring (althans, BTW en behandelingskosten) :!: , in totaal kom je dik boven de 100 Euro uit.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

ma mar 15, 2010 22:49

Now i just have to find these decals, the pdf file will come in handy, i will let you know if i`m lucky enough to find them.

Saluti
Joe
Well Joe, you can let him know now. :wink:
I have the two sets from the picture of Dinky Boy here and I have no plans for them. Just PM me your streetaddress (use the "pb" button in the footer of this message) and I'll send them to you.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

ma mar 15, 2010 23:01

pdf sent 8)

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Pandion en 2uettottanta Yow

ma mar 15, 2010 23:06

Ongelofeloos... 'Genève' heeft amper haar poorten gesloten, de Pandion en 2uettottanta zijn door hun respectievelijke scheppers de transporters ingerold voor de thuisreis. En tegelijk zijn de 1:43 Pandionnetjes en 2uettottantaatjes vrijwel verzendklaar...
Bestellen doe je door hier de buy now knop aan te klikken. Ze kosten omgerekend 72 euro (als kit!) plus verzendkosten.
Kit winkel prijs ligt rond de euro 90-95. Bij direct bestellen bij Yow Modellinin kom je ook rond de euro 85 uit minstens, met kosten/verzending, soms invoerrecht.
Yow Ito schreef van de week:
Thank you very much for the complement on the 2 Alfas !!
Those words give me so much energy to keep making models.
Making these 2 models at the same time in such a short period of time was
a challenging for me. Last 2 days, I didn't get much sleep at all but somehow
I got new ideas of making the parts which I've never made,
and my hands kept moving. Finally, last night (Friday) I completed 2 models!!
Thank you for the information.
Thank you once again for your warmest words.
Best regards,
Yow Ito
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

di mar 16, 2010 21:30

De indruk dat het tempo waarin Yow de modellen ontwikkelde een tikkie ongewoon was blijkt dus juist ;)


De nieuwe Giulietta's van BBR en Racing43 zullen door hun prijs niet voor iedereen weggelegd zijn. Gelukkig is budgetmerk Motorama er dan nog.

Op hun blog is te lezen dat Alfa's nieuwste er in 1:24 en 1:43 komt, in beide gevallen in drie kleuren.

Afbeelding

Aan de grootste van de twee wordt nog geknutseld, de 1:43 lijkt al zo goed als af:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

di mar 16, 2010 22:36

Blijft geweldig om te zien, die halffabrikaten en proto's.

Koen

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

wo mar 17, 2010 19:53

Now i just have to find these decals, the pdf file will come in handy, i will let you know if i`m lucky enough to find them.

Saluti
Joe
Well Joe, you can let him know now. :wink:
I have the two sets from the picture of Dinky Boy here and I have no plans for them. Just PM me your streetaddress (use the "pb" button in the footer of this message) and I'll send them to you.
Thankyou Alfavanganza Your a Star :D :D :D :D :D

Here is a solido based alfasud that i bought many years ago a fantasy car i think ????

Afbeelding

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

do mar 18, 2010 04:40

Ik heb de twee TZ2's uit engeland nog niet binnen maar dat kan niet lang meer duren. De meeste andere grote modellen zijn kennelijk gekocht door een opkoper en staan nu op ebay.
Sterker nog diens halve item lijst komt van die ene veiling. :shock:

3 maal 1:14 GTA Junior 1972 Carlo Brianza
2 maal 1:14 GTA 155 1992 Carlo Brianza

Alle 5 voor flink meer dan de verkoopprijs als vanaf prijs.

160pond-> 350
190pond-> 350
400pond-> 675
460pond-> 745

Ik weet heel zeker dat het de zelfde modellen zijn doordat er precies dezelfde onderdeeltjes missen, en decals op identieke plaatsen zijn beschadigd.

Binnenkort onder de hamer:

Afbeelding

1:10 P2 CIJ

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Pandion en 2uettottanta kl

do mar 18, 2010 09:44

Ja, heb het ook gezien. De togi's (ook ik herken de modellen aan hun specifieke details) bijvoorbeeld hebben nu een start-prijs per stuk die even hoog ligt als de veilingopbrengst voor het oorspronkelijke lot van drie. In veel gevallen niet realistisch, maar we zullen zien of er 'gekken' zijn die dit gaan betalen. De ervaring leert dat er met zulke hoge startbedragen helemaal nietgeboden wordt, zeldzaam of niet.

Als verzamelaars zijn we overboden door iemand met het grote geld en maar één drijfveer: handel, geld verdienen. En dat mag. Maar mag ik het dan een onsympathieke handeling vinden voor de verkopende verzamelaar en de biedende verzamelaars?

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . plastic fantastic (2)

do mar 18, 2010 11:08

Blijft geweldig, die P2. Als ik ooit niet meer weet wat ik met m'n geld moet doen... 8)

Meer: klik 1 en klik 2.

Joe, a part of the decals is original (no. 25, "Trofeo Alfasud") by Solido, others seem to be fantasy. By the way, this is the purple color I referred to in my PM/mail.


Lang geleden besteedde ik in deze rubriek eens aandacht aan allerhande plastic frutselmodelletjes. Heb er in de koop der tijd weer de nodige gezien en kwam onlangs onderstaande rariteit tegen. Ik ga er de komende dagen enkele presenteren in "plastic fantastic".

Afbeelding

Een uitgebreide omschrijving bij de veiling maar vrijwel geen houvast:

"COCHE, BARQUETA DE PLASTICO, PREMIUM BIMBO, SERIE BOLIDOS, ALFA ROMEO, TITO, TIPO DUNKIN"

Hm, ik spreek wel wat Italiaans maar geen Spaans. Toch de gegevens maar eens ontleden

coche (vgl. Eng. 'coach', 'koets') = auto, da's makkelijk.
barqueta (vgl. It. 'barchetta') = bootje, maar ook aanduiding voor carrosserievorm
de plastico = spreekt voor zich
premium bimbo = klinkt als een belediging, maar wat er bedoeld wordt?
serie bolidos = is wel weer duidelijk
alfa romeo = daar heeft de producent meer moeite mee, zie volgende foto's
tipo dunkin = na enig googlen trek ik de conclusie dat dit een begrip is voor plastic speeltjes die ooit bij Dunkin bubble gum cadeau werden gedaan.

Afbeelding

Als dit een Alfa Romeo moet voorstellen, hij heeft inderdaad wel wat trekjes van een Tipo 33/3 van 1971.

Afbeelding


Bovendien, het staat toch onderop?

Afbeelding

Alfa RomeU...

Nou had ik behalve die 'bimbo' één ander woord uit de omschrijving nog niet verklaard:

tito - de merknaam? Als je het logootje op de bodem ziet: ja.


Ik neus dan altijd meteen in de uitgebreide Alfa Romeo Miniatura database van Fer. En wat niet vaak gebeurt: hij staat er niet in! Ik wil er meer van weten en sla aan het googelen met 'tito', 'toys' 'logo' en later 'juguetes' (Spaans voor speelgoed) in allerlei combinaties, maar het levert niets op dan afbeeldingen van honden, popgroepen en een voormalig staatsman. Hm.. Grrr...

Zal wel extreem zeldzaam zijn dan, de verkoper vraagt er € 45 voor, en het ding is net 5 cm lang...

Alfa Romeu, Alfa Romeu... ik bedenk dat deze schrijfwijze wel vaker voorkomt in Portugal en Brazilië. In het nasale Portugees wordt de 'o' op het eind van een woord meer als 'oe' uitgesproken, net als de 'u''. Dus dan ook maar googelen met 'brinquedos' (lang leve Google Translations).

Ook dat levert niet veel op. Toch wil ik zeker zijn dat Tito de merknaam is. Ik bekijk een andere foto van de bodem:

Afbeelding

Wacht effe, staat daar wel 'Tito'? Kan ook 'Tiyo' of 'Tivo' zijn.

Nieuwe zoekcombinaties leveren inderdaad wél wat op. Portugees? Sim!

Tivo is een speelgoedfabrikant in het Portugese Covilhã en maakt vooral plastic speelgoed.

En wat de naam betekent? "A origem do nosso nome: criaTIVO, imaginaTIVO, educaTIVO." Vertalen overbodig.

Zo is de puzzel rond dit zeldzame mysterieuze racertje opgelost.

Euw... zeldzaam?

Kom ik er nog één tegen...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . centenarialia

do mar 18, 2010 14:37

Uiteraard vormt het 100 jarig bestaan van Alfa Romeo voor veel producenten een goede aanleiding een gelegenheidsmodel of -set uit te brengen, zoals de Bialbero Club Giulietta Sprint of de Racing43 24 HP - Giulietta set.

Tecnomodel maakt er meteen een heel serietje van:

T-EX04A Alfa Romeo 33 Pininfarina 1969 Yellow 150 pcs (originele kleur, beter dan het knalgeel van de Spark?)
T-EX04B Alfa Romeo 33 Pininfarina 1969 White 150 pcs(fantasie)
T-EX06A Alfa Romeo Sbarro Diva Concept Red 100 pcs (Ban Seng is eveneens bezig met dit model)
T-EX06B Alfa Romeo Sbarro Diva Concept Matt Black 50 pcs (fantasie)
T-EX08A Alfa Romeo Concept Bertone Carabo Green ??? pcs (ook al weer t.o.v. Spark: nu met correcte voorruit?)
T-EX08B Alfa Romeo Concept Bertone Carabo Red ??? pcs (fantasie)
T-EX11A Alfa Romeo Iguana Concept Silver 75 pcs
T-EX11B Alfa Romeo Iguana Concept Matt Black (fantasie) 75 pcs
T-EX14A Alfa Romeo Scighera Concept Giugiaro Silver ??? pcs (ook al door Yow Modellini en Ban Seng gemaakt
T-EX14B Alfa Romeo Scighera Concept Giugiaro Red (fantasie, of zou met de 'race bestickering' moeten zijn. ??? pcs
T-EX15A Alfa Romeo Bella Bertone Concept 1999 Bronze 100 pcs (ook al door Yow Modellini en ABC Brianza geproduceerd)
T-EX15B Alfa Romeo Bella Bertone Concept 1999 Black 100 pcs (fantasie)

Foto's heb ik nog niet gevonden, hoewel Tecnomodel op zijn site aangeeft dat de 33 Pininfarina's klaar zijn. Voor de rest geldt een preorder optie. Prijs $300 / €219 per model.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . centenarialia

do mar 18, 2010 15:42

Uiteraard vormt het 100 jarig bestaan van Alfa Romeo voor veel producenten een goede aanleiding een gelegenheidsmodel of -set uit te brengen, zoals de Bialbero Club Giulietta Sprint of de Racing43 24 HP - Giulietta set.

Tecnomodel maakt er meteen een heel serietje van:

T-EX04A Alfa Romeo 33 Pininfarina 1969 Yellow 150 pcs (originele kleur, beter dan het knalgeel van de Spark?)
T-EX04B Alfa Romeo 33 Pininfarina 1969 White 150 pcs(fantasie)
T-EX06A Alfa Romeo Sbarro Diva Concept Red 100 pcs (Ban Seng is eveneens bezig met dit model)
T-EX06B Alfa Romeo Sbarro Diva Concept Matt Black 50 pcs (fantasie)
T-EX08A Alfa Romeo Concept Bertone Carabo Green ??? pcs (ook al weer t.o.v. Spark: nu met correcte voorruit?)
T-EX08B Alfa Romeo Concept Bertone Carabo Red ??? pcs (fantasie)
T-EX11A Alfa Romeo Iguana Concept Silver 75 pcs
T-EX11B Alfa Romeo Iguana Concept Matt Black (fantasie) 75 pcs
T-EX14A Alfa Romeo Scighera Concept Giugiaro Silver ??? pcs (ook al door Yow Modellini en Ban Seng gemaakt
T-EX14B Alfa Romeo Scighera Concept Giugiaro Red (fantasie, of zou met de 'race bestickering' moeten zijn. ??? pcs
T-EX15A Alfa Romeo Bella Bertone Concept 1999 Bronze 100 pcs (ook al door Yow Modellini en ABC Brianza geproduceerd)
T-EX15B Alfa Romeo Bella Bertone Concept 1999 Black 100 pcs (fantasie)

Foto's heb ik nog niet gevonden, hoewel Tecnomodel op zijn site aangeeft dat de 33 Pininfarina's klaar zijn. Voor de rest geldt een preorder optie. Prijs $300 / €219 per model.
Ter aanvulling: de 33 Coupe van Pininfarina en de Iguana zijn ook al door Alezan gemaakt.

Ik moet wel zeggen dat ik alleen maar een meerwaarde zie in de Scighera, de Diva en de Iguana. Wat door Spark is gemaakt is niet perfect, maar een prijsverschil van rond de 200 Euro lijkt me lastig te rechtvaardigen. De Bella van ABC is volgens mij gewoon nog te krijgen en het is in ieder geval een van de minder geliefde modellen als je kijkt naar wat hij op eBay doet. En over handbouw fantasie-uitvoeringen kan ik kort zijn: [-X
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”