http://alfa.alfaclub.nl/~alfa75/nieuws/nieuws.htm
Niet de hele site maar toch ........
Ik zou het niet up to date zijn (patches) ook niet uit willen sluitenMeestal veroorzaakt door een te zwak wachtwoord of iets met de beveiliging van de server/website niet in orde.
Dat hoort bij "iets met de beveiliging" in mijn boekje. Ik kan wel hele verhalen gaan ophangen over PHP versies en configuraties, openstaande MySQL databases en nog 100 dingen er bij halen, maar dat technische geleuter is toch niemand in geinteresseerd.Ik zou het niet up to date zijn (patches) ook niet uit willen sluitenMeestal veroorzaakt door een te zwak wachtwoord of iets met de beveiliging van de server/website niet in orde.![]()
Groetjes,
Marc
Inderdaad maken we gebruik van de SCARB server.Vreemd, is de site niet ondergebracht daar waar ook de SCARB huist?
Je zou dit dan toch niet verwachten of zit ik verkeerd?
Dat hoort bij "iets met de beveiliging" in mijn boekje. Ik kan wel hele verhalen gaan ophangen over PHP versies en configuraties, openstaande MySQL databases en nog 100 dingen er bij halen, maar dat technische geleuter is toch niemand in geinteresseerd.Ik zou het niet up to date zijn (patches) ook niet uit willen sluitenMeestal veroorzaakt door een te zwak wachtwoord of iets met de beveiliging van de server/website niet in orde.![]()
Groetjes,
Marc
De praktijk is dat dit soort volk programaatjes knutselt of download wat bekende lekken/fouten in websites opspoort door gewoon heel veel sites langs te gaan. Zodra er eentje gevonden is waar een lek in zit wordt de site "gedefaced". Er is geen diepgaande technische kennis voor nodig, gewoon een aap die een kunstje nadoet wat anderen hebben uitgevonden.
Om het nog even spannend te maken, het is goed mogelijk dat de site van het 75 register zelf helemaal niet lek is, maar dat een andere website bij dezelfde provider gehacked is. Via daar heeft men dan weer toegang weten te krijgen tot een beheeraccount en daarmee zijn dan weer alle sites bij die provider gedefaced. Het hoeft dus helemaal niet aan de beheerder van de site van het 75register te liggen.