Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: Kerstmis 2010 geannuleerd

di dec 22, 2009 17:57

Inderdaad beetje trieste actie, hadden ze niet met wat meer geduld een beter oplossing kunnen bedenken?
Hoeveel verkkeersdoden mag het kosten..?
Ach, wat maakt dat nou uit. Bij iemand aanbellen om te vertellen dat zijzelf net weduwe en haar kinderen halfwees zijn geworden schijnt een mooi klusje voor lafaards te zijn...

Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member

RE: Kerstmis 2010 geannuleerd

di dec 22, 2009 18:41

Had inderdaad met wat meer geduld anders opgelost kunnen worden.
Maar na 17 schoten ( heb ik horen zeggen) is er ook wel wat bespaart op de vuurwapentraining.

Maar aan de andere kant wil ik ook geen kusje van zo'n gebakje hebben...denk dat je er met je uitdeuksetje niet aan toe komt om het weer recht te krijgen.
En dan niet te vegeten dat er denk ik veel kans is op een dodelijk ongeval van persoon..tot heel gezin.

Tis wel een rendier Maar geen RenDier....maar dit hebben sommige vast al eens gezien.
Afbeelding

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Ron GS
Full Member
Full Member

di dec 22, 2009 18:48

een hulpeloos rendiertje afschieten is veel veiliger dan een crimineel pakken :twisted: :twisted:
Weet je wat peuter jij lekker de geplette en uiteengerukte lichaamsdelen en geplette hersenen uit de auto na de aanrijding met 120 km per uur. :roll: :roll: vergeet niet DNA af te nemen om te voorkomen dat er delen van de mensen en het rendier worden verwisseld, bederft je eetlust als de verkeerde zure zult op zit te peuzelen.

De hoogte waarop het dier op zijn poten staat brengt met zich mee dat ie precies door de voorruit naar binnen komt zeilen, maakt niet uit of het gelaagde voorruit is.

Maar goed missichen waren deze door Martin Gaus afgericht en had je ook "AF" of "KOM VOOR" kunnen schreeuwen. :wink: :wink:

gr Ron

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 22, 2009 18:51

Hoeveel schoten zullen die agenten ervoor nodig gehad hebben om de rendieren dodelijk te verwonden? Rondvliegende kogels zijn ook gevaarlijk. Als je mist gaat die kogel nog wel een eindje verder.

Het Walther dienstpistool is niet geschikt voor meer als een meter of 25 om gericht te schieten.. en de meeste agenten blinken niet echt uit op de schietbanen (zoals regelmatig in de kranten te lezen was de afgelopen jaren). Ze zouden dus al redelijk dichtbij moeten zijn om te kunnen schieten. :?

geen mooie oplossing maar waarschijnlijk toch wel noodzakelijk om verder (mensen)leed te besparen. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

di dec 22, 2009 20:22

ls ze maar wel van zwarte piet afblijven! :oops:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di dec 22, 2009 20:27

Beetje jammer dit, 17 schoten nodig om 2 rendieren te doden en dan nog te weten dat er 2 jagers zijn weggestuurd omdat de heren het zelf wel zouden oplossen, die mannen hadden er waarschijnlijk maar 2 nodig gehad.
One shot, one kill.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 22, 2009 22:21

:shock: 17? arme beestjes... :cry:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

jan 75
Full Member
Full Member

di dec 22, 2009 22:29

een hulpeloos rendiertje afschieten is veel veiliger dan een crimineel pakken :twisted: :twisted:
Weet je wat peuter jij lekker de geplette en uiteengerukte lichaamsdelen en geplette hersenen uit de auto na de aanrijding met 120 km per uur. :roll: :roll: vergeet niet DNA af te nemen om te voorkomen dat er delen van de mensen en het rendier worden verwisseld, bederft je eetlust als de verkeerde zure zult op zit te peuzelen.

De hoogte waarop het dier op zijn poten staat brengt met zich mee dat ie precies door de voorruit naar binnen komt zeilen, maakt niet uit of het gelaagde voorruit is.

Maar goed missichen waren deze door Martin Gaus afgericht en had je ook "AF" of "KOM VOOR" kunnen schreeuwen. :wink: :wink:

gr Ron

dus de hele veluwe maar uitmoorden dan :twisted: :twisted:
daar loopt heel veel groot wild rond, en hoe vaak gebeurd het dat er daar een op de achterbank ligt :?: :?:

volgens mij lopen ze gewoon in een weiland langs de snelweg,
en men rijdt op de nederlandse snelweg geen 120 km per uur met sneeuw, dan staan ze zo goed als stil. :roll:

de politie vond het gewoon eens leuk om schietoefeningen te houden op bewegende doelen.
maar als er iemand in zijn huis doodgemarteld word, staan ze beneden op straat te wachten op versterking.
dus ga me alstublieft niet vertellen dat dit niet een leuk uitje was voor de politie :? :?
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Egbertone
Guru
Guru

wo dec 23, 2009 07:56

dus de hele veluwe maar uitmoorden dan :twisted: :twisted:
daar loopt heel veel groot wild rond, en hoe vaak gebeurd het dat er daar een op de achterbank ligt :?: :?:
Wegens het ontbreken van een natuurlijke vijand, meneer de Wolf bijvoorbeeld, is de wildstand op de veluwe juist TE hoog en krijgt het bos nauwelijks kans zich te herstellen/vernieuwen ( http://www.boomblad.nl/img/pdf/inditnum ... kel473.pdf ). Er wordt daar dus bewust gejaagd, om de wildstand op peil te houden.

Maar goed, de wildstand op de Veluwe heeft natuurlijk helemaal niets te maken met een stel losgebroken rendieren. Die vormden op dat moment een gevaar en zijn derhalve uitgeschakeld. Als je een eerder bericht leest weet je dat men dat aanvankelijk geprobeerd heeft met verdovingsgeweren, maar dat dit mislukt is.

Wat een gemeut over een stel rendieren... vroeger was je blij als je een stuk vlees op je bord had, nu is ieder dier ineens zielig als het opgegeten wordt.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 23, 2009 08:41

@jAN 75: Kom op lekker dier :wink: . Op jouw reacties actie is inmiddels ook al 17 keer geschoten. Ik begrijp daaruit dat je frustraties hebt mbt de Nederlandse politie, Als dat voort komt uit een intense donatiedrang aan het CJIB zou dat jammer zijn, maar dat zijn dingen die je echt zelf in de hand hebt.

Het leuk vinden om een gezond dier af te maken? Lijkt me niet. Het is gewoon een afweging van risico's niets meer niets minder :!: .

Ik denk dat ik met de Kerst maar Geitenvlees ga eten, das minder schaars dan rendiervlees :-s
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

jan 75
Full Member
Full Member

wo dec 23, 2009 10:20

@jAN 75: Kom op lekker dier :wink: . Op jouw reacties actie is inmiddels ook al 17 keer geschoten. Ik begrijp daaruit dat je frustraties hebt mbt de Nederlandse politie, Als dat voort komt uit een intense donatiedrang aan het CJIB zou dat jammer zijn, maar dat zijn dingen die je echt zelf in de hand hebt.

Het leuk vinden om een gezond dier af te maken? Lijkt me niet. Het is gewoon een afweging van risico's niets meer niets minder :!: .

Ik denk dat ik met de Kerst maar Geitenvlees ga eten, das minder schaars dan rendiervlees :-s
ik heb niets tegen de politie hoor, en ook niet met het CJIB, maar dat afschieten van een paar rendieren moet je aan professionals overlaten.
wat GC zegt, one shot, one kill, en niet die beesten verwonden omdat je niet kan schieten, of iig niet weet waar je zo'n dier moet raken.
en als je dat filmpje goed bekijkt zijn de dieren helemaal niet zo wild.
ik weet zeker dat iemand met verstand van dieren en iets meer geduld, die beesten gewoon in een aanhanger had gekregen.
ze waren toch al in een weiland gedreven :?: :?: , en als je de dieren dan alsnog op gaat lopen jagen, niet zo vreemd dat ze er weer vandoor gaan.
op 47 seconden kun je zien dat de dieren niet in paniek zijn, het beest komt gewoon op de politieagent aflopen.
ze had het beest gewoon kunnen pakken :!:
daarom kun je zien dat de politie gewoon maar wat doet, en geen idee heeft waar het mee bezig is.
ze zijn er anders verrekte druk mee, vind je niet
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 23, 2009 10:34

Het vierde rendier is gisteren nabij Diever aangetroffen. Kennelijk is die niet in het weiland blijven staan... :wink:

Soms is tijd de factor die tot andere maatregelen dwingt. Natuurlijk verdient dit niet de schoonheidsprijs maar het is handelen naar omstandigheden. Het wordt echter wel een discussie van de beste stuurlui staan aan wal, zeker als de camramensen die kennelijk ook de handen niet uit de mouwen staken daar een filpje van maken en dit op internet zetten. De commentaren zijn dan buiten proporties en ondoordacht, simpel omdat men niet volledig-, danwel eenzijdig geinformeerd is. This is real live en dan gaat dat af en toe zo... :wink:

Hulde voor de man die tenminste initiatief toont !!!!
De kerstman volgend jaar in een echte Laro 109, voorzien van trekhaak. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 23, 2009 12:53

ik heb niets tegen de politie hoor, en ook niet met het CJIB, maar dat afschieten van een paar rendieren moet je aan professionals overlaten.
wat GC zegt, one shot, one kill, en niet die beesten verwonden omdat je niet kan schieten, of iig niet weet waar je zo'n dier moet raken.
en als je dat filmpje goed bekijkt zijn de dieren helemaal niet zo wild
Het gaat nog niet eens over niet kunnen schieten, maar een dienstwapen is niet gemaakt om wild te schieten en zeker niet met de tegenwoordig gebruikte munitie.
De combinatie is zorgvuldig afgewogen om te af te stoppen en juist niet te doden, dus waarom dan dit niet overlaten aan de aanwezige jachtopziener en jager die wel over het juiste materiaal beschikten en ook nog eens mee hadden.
Wil zelfs niet eens de discussie voeren of ze wel of niet afgeschoten hadden moeten worden, ik ken de situatie ter plaatse niet en was er ook niet aanwezig. Neem aan dat dit een weloverwogen beslissing is geweest.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Andretti Molletti

wo dec 23, 2009 16:51

Iedereen maakt fouten, zo ook ik... de kop 2010 moet natuurlijk 2009 zijn... :oops:
Maar voor de politie geldt ook dat het "nuts" vereist om je fouten toe te geven.
De rendieren zijn dood, dat verander je nooit meer, maar evalueren en toegeven dat dit een fout was en een plan hebben voor volgende keer zou wel zo fijn zijn.
Je fouten toegeven zou dan wel weer in lijn zijn met aanstormende kerst ;)

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 23, 2009 19:38

Laat de politie dan wel consequent zijn:
Als er in het vervolg 3 kleuters bij de A7 spelen, laten ze die dan ook preventief afknallen. Stel dat er eentje door een autoruit komt :?

*beledigt niemand, maar dit is weer zo'n bekrompen NL-actie*
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”