
en raad eens zonder een nieuwe kop pakking, en mijn huidige en zeer fijn rijdende 156 met nu 185000 op de klok, ook nog geen koppakking vervangen tsssssssss
geluksvogel dat ik ben

Maikel, ik wil je voorstellen elders hulp te zoeken.en denk je dat ik er wat om geef of dit het alfaforum is of niet?
Vind ik ook, lekker boven de 5000 toeren en tegen de 6500 houden dan gaat ie lekker hard, en veel pkaasveel pk's hebben maar in verhouding minder koppel en dus zul je wat meer in de toeren moeten rijden
Je hebt een auto gekocht zonder dat je een goede proefrit hebt gemaakt. Dat is iets wat je alleen jezelf kwalijk kan nemen. Dat je een hok hebt gekocht ligt aan jezelf, niet aan het type of de fabrikant.en waarom staat nergens bij vermeld wat voor brandstof er bij die kmstand hoort
en nee het probleem is niet dat er rubbers ofzo versleten zijn het probleem is gewoon 100% zeker dat de stuurbekrachtiging teveel gevoel weg haalt
en dat jullie dat niet vinden dat betekent niet dat het niet zo is, maar wij verwachten van een alfa een stuur gedrag waar je bij kunt voelen wat je doet zoals de ook bij die citroen was, maar in de proefrit was er niet echt een mogelijkheid om dat uit te proberen omdat het daar wel redelijk druk was
en ja voor de 5000 toeren doet een 1.8 16v het ook wel ja maar daar boven trekt hij pas echt hard door maar dat is ook niet raar want het max vermogen ligt ook pas bij 6300 rpm. Dus dat wisten we ook wel en dat is verder ook geen probleem hoor
en met doet wat hij moet doen bedoel ik dus het echt snel door gaan zoals het bij een alfa hoort, want zou je hier hetzelfde mee schakelen als met een andere auto om hard te gaan dan rijden de meeste auto's hem er uit omdat hier variabele kleptiming op zit en dat houdt in de meeste gevallen in dat ze veel pk's hebben maar in verhouding minder koppel en dus zul je wat meer in de toeren moeten rijden
Maikel, ik wil je voorstellen elders hulp te zoeken.
Dan nu de hamvraag, ligt dat aan de 155 of de bestuurder....Ik rij ook een 155 voornamelijk voor op de Nordschleife maar ik mag er niet meer opDe 155 gaat alle kanten op behalve de juiste, vonden ze te gevaarlijk worden
![]()