Probleem lijkt opgelost, er bleek een bougiekabel een beetje onder spanning te staan, even langs een andere weg geleid en daardoor meer ruimte gekregen.
Ook even goed naar het temperatuur verhaal gekeken, temp komt net boven tweede streepje is volgens mij net boven de 60 graden bij rijden,........ even lekker lang stationair laten draaien dan loopt de temp op tot net boven de 90
en dan kickt de ventilator in,.... de meter geeft dus goed aan, deze week maar snel de thermostaat vervangen.
Ook nog een vastzittende klepstoter, deze 146 is pas gekocht door mijn zoon heeft maar 112000 km op de teller en heeft een half jaar stil gestaan, misschien een keer verkeerde olie er in gedaan.
Geprobeerd met een flush de klepstoter te lossen, (tot nu toe nog vast) en daar na gelijk ververst en nieuw filter, eerst 5w 40 , een weekje rijden en kijken of de klepstoter nog los wil, lukt dat niet dan word het sleutelen, na de reparatie natuurlijk opnieuw verversen met 10w 40.
Handige tip zijn altijd welkom, in het verleden wel boxer kopjes vervangen en mee gesleuteld, maar die waren nog met stelplaatjes
Heren bedankt voor jullie inbreng
Gr BMP