Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 14:22

Afbeelding
Wat deed die (redelijk zeldzame) grijze Giulia overdag, op een voor Nederlandse maatstaven mooie dag (want geen regen) in Amsterdam???
Deze foto is dan ook begin dit jaar genomen :twisted:
12-2-2009 created en modified volgens de properties van de foto ;)


Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 14:25

Afbeelding
Uit de kleurstelling van de tram begrijp ik dat dit in Amsterdam geweest moet zijn.....Wat deed die (redelijk zeldzame) grijze Giulia overdag, op een voor Nederlandse maatstaven mooie dag (want geen regen) in Amsterdam???

:twisted: :roll: :evil:

Jammer dat dit topic hiertoe moet vervallen. Begrijp me niet verkeerd: het is geen enkele aanval naar de Mod's !! Zij zien een risico in deze posts, en reageren daar op. Daar zal ik geen enkel kwaad woord over spreken. Het op orde houden van dit forum is in het verleden al lastig genoeg gebleken, en heeft soms verdrietige bijwerkingen voor individuele gebruikers.
Doet niet af aan een gevoel van verlies van een leuk topic dat ik altijd met plezier heb gelezen...

Dan toch maar vaker naar meetings en andere evenementen toe om mooie, leuke en/of begerenswaardige Alfa's te spotten! :mrgreen:
Je kan zien dat het Amsterdam is :shock: dan moet die tram ook weg!
Gespot: [piep] gezien vanuit [piep] om [piep]

Dit slaat toch helemaal nergens op, kijk dat je niet een foto + adres plaatst van iemands auto terwijl die op zijn huis/werk adres staat, oke. Maar als mensen ergens hun auto parkeren of ermee rijden staat het binnen de Nederlandse wetgeving volkomen vrij om locatie + kenteken + foto van de bestuurder waar dan ook op het internet te gooien.

Mocht er behoefte voor zijn, wil ik op mijn website wel ruimte creëren om daar spots te posten, waar naartoe gelinked kan worden vanaf hier.

Een beter alternatief zou zijn: Geen foto's bij/van huis/werk adressen, deze locaties + tijdstippen ook niet vermelden! Dus alleen vermeldingen van publieke locaties en als de eigenaar van de auto hierom vraagt, direct alles verwijderen. Dan zijn de regels simpel, duidelijk en heeft niemand het idee dat je eigenlijk niks meer mag posten hier. Want daar komt het nu wel op neer.

Het hele idee van dit topic is dat je er achter komt wie je hebt gezien. Dat is met de nieuwe regels niet meer te doen.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 14:32

Hoi,

Even mijn toevoeging;

Ik begrijp de positie van de moderatoren heel goed. Niemand heeft zin in een rechtzaak tegen de club of een individu of privacy of smaad of iets dergelijks. Gezien het feit dat dit een gezamelijk forum is voor ALLE forumdeelnemers en er blijkbaar mensen zijn die niet zo maar met kenteken of adres op het internet willen belanden dienen wij dit gewoon te respecteren en dus ons aan de regels te houden.
Wat iedere individu daar persoonlijk van vindt moet hij zelf weten en is hier gewoon niet interessant. Ik begrijp de strekking van de laatste paar postings hiervoor dan ook niet, ga gewoon leuk auto's spotten maar hou je aan de regels die ervoor zorgen dat iedereen plezier houdt aan dit forum.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 14:56

Voor mijn database is het wel verrekt makkelijk,kom hier soms nog GT/GTV's tegen die ik nergens anders zie.
Even kijken of het volgende wel mag.
Gistermorgen een Alfa 75 in de kleur champagne op de N305 ri Harderwijk.
Vlak bij Almere op de A6 in de loop van de morgen een groen metallic spider 916.
Vroeg in de middag een Giulia opeen trailer in racetrim met nr 2 op de deur ri Leeuwarden. Heb de man een dikke :thumbs: gegeven.
Laatst gewijzigd door GTV42.0 op wo dec 02, 2009 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 14:58

Gistermorgen een Alfa 75 in de kleyr champagne op de N305 ri Harderwijk.
Dat was ik, waar was jij mee?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

SCARB moderators
Moderator
Moderator
Berichten: 195
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:47

Re: RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 15:33

Je kan zien dat het Amsterdam is :shock: dan moet die tram ook weg!
Gespot: [piep] gezien vanuit [piep] om [piep]

Dit slaat toch helemaal nergens op, kijk dat je niet een foto + adres plaatst van iemands auto terwijl die op zijn huis/werk adres staat, oke. Maar als mensen ergens hun auto parkeren of ermee rijden staat het binnen de Nederlandse wetgeving volkomen vrij om locatie + kenteken + foto van de bestuurder waar dan ook op het internet te gooien.
Met het risico dat we in herhalingen vervallen:

Het wordt erger gemaakt dan het is. Lees de openingspost nog eens:

'herleidbaar naar adressen'. Dus 'een groene Alfetta op het Damrak' is niets mis mee. 'Geparkeerd bij de derde lantarenpaal gerekend vanaf het Beursplein' wel, iedereen voelt aan dat dat hetzelfde is als 'voor de deur bij nummer 16'. Voor wie toch al de moeite neemt een foto te maken, te uploaden en te linken is het een heel kleine extra moeite het kenteken onleesbaar te maken.

Betreffende 'herleidbaar naar personen'. Los van wat de wet er over zegt: het is onfatsoenlijk om ongevraagd iemands doen en laten op het web te zetten, zeker als de vermelding het enige doel is. 'Pietje, blij je weer op de boxerdag te hebben gezien' is niets mis mee, 'Pietje' weet dat hij is gespot en als dat een geheim had moeten blijven had hij dat kunnen zeggen.

Wat iedere individu daar persoonlijk van vindt moet hij zelf weten en is hier gewoon niet interessant.
Niet helemaal waar, een forum wordt gemaakt door al die individuen. Dat het gespot topic met 500 pagina's en 1 miljoen hits een sociale functie heeft ontgaat niemand. Daarom is er nog steeds ruimte voor de spots, al is dat met een paar beperkingen.
Een deel van al die individuen stelt geen prijs op spots met naam en toenaam. Daar houden we rekening mee. En om misverstanden te voorkomen, dit verzinnen we als moderators niet zomaar. We signaleren de discussies en stemmen eventuele aanpassingen af met het SCARB bestuur. Dat bestuur neemt haar verantwoordelijkheid naar ALLE leden met AL hun verschillende inzichten en opvattingen.
'SCARB moderators' is een gemeenschappelijk account van de moderators. Email en PB's aan dit account gericht worden niet dagelijks gelezen.

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

Re: RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 15:41

Gistermorgen een Alfa 75 in de kleyr champagne op de N305 ri Harderwijk.
Dat was ik, waar was jij mee?
Ik reed in een rode VW Touran :oops: van het werk.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
Slinger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 567
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 16:36
Locatie: Alkmaar

Re: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 15:48

Zo lang je daar geen kenteken of naam bij vermeldt is daar geen enkel bezwaar tegen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik respecteer privacy als geen ander en begrijp dat dit een uitermate lastig onderwerp is, maar dan vind ik niet dat u consequent om gaat met uw zo genoemde "respect" en "terughoudendheid". Een dergelijke melding is naar mijn mening juist heel expliciet "wereldkundig maken waar zij (of hun auto) zich op een bepaald tijdstip bevond".

Als ik 's ochtends tegen mijn vriendin meld dat ik naar Groningen moet voor mijn werk en er verschijnt een spot "Rode 2 liter ralley Bert zonder bumpers met witte slang op de motorklep om 12:00 uur bij Breda" en mijn vriendin zou dit heeeel toevalig lezen....... Nog even los van het feit dat er een foto bij zou staan met een goedaardig afgeplakt nummerbord.

P.s. Ik geef bij deze expliciete toestemming om mijn Alfa's te spotten (gebeurt me toch nooit ;-) )

Rode 2 liter Bertone: 59-YB-62
Zwarte 33 1.5 ie: FL-RN-83
Rode 147 1.9 JTD: 48-RV-GN
Die bertone gisteren of eergisteren in Driebergen?
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2657
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 16:19

Ik was idd in Driebergen maandag. ;-)

Deze zojuist bij een exclusieve dealer in Utrecht:

Afbeelding
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
Slinger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 567
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 16:36
Locatie: Alkmaar

Re: RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 16:28

Ik was idd in Driebergen maandag. ;-)

Deze zojuist bij een exclusieve dealer in Utrecht:
Ja dan heb ik m gezien, op de parkeerplaats van het restaurant waar de naam hier niet van genoemd gaat worden, maar waar ik iig boven woon.
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2657
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 16:32

Was daar naar aanleiding van een begravenis... Zullen de heren autodieven hem niet snel weer vinden dus...
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 18:02

De sfeer gaat de goede kant op..... :?
Jammer dat de heren cq dames moderators zo weinig inlevingsvermogen hebben,
en daarom een ruim 500 pagina's tellend topic, gestart uit liefde voor ons merk,
zonder ook maar eenmaal met de ogen te knipperen dichtgooien.
Om er vervolgens een "non-topic" voor terug te plaatsen. :?

Waarom? Om uit een privacy discussie te blijven.
Wie heeft er in Nederland nou nog echte privacy? We hebben allemaal een hele rij pasjes in onze
knip, elke scheet die je laat is wel ergens terug te vinden, privacy bestaat anno 2009 helemaal niet meer!

Ik heb best bewondering voor lieden die hun vrije tijd opofferen om dit forum leesbaar te houden, maar schieten
we hier niet een beetje door? Hebben we echt niets beters te doen?
Google streetview is een openbaar toegankelijke tool die bepaalde gegevens gewoon zichtbaar maakt.
Waar je ook kijkt op het internet zijn kentekens vrijwel altijd leesbaar. We hebben in NL zelfs de beschikking over
een RDW site die het mogelijk maakt bepaalde gegevens op te zoeken, gewoon openbaar.....

In de nieuwe richtlijnen lees ik dat als ik een "gespot foto" wil plaatsen, ik het kenteken onleesbaar moet maken.
Wellicht heel dom, maar ik zou niet weten hoe dat moet. En, dwars als ik kan zijn, heb eigenlijk ook helemaal geen
zin om te leren hoe je dat doet. Ik ben het er niet mee eens!

Misschien wordt het tijd dat de moderators zichzelf eens af gaan vragen hoe het toch komt dat er de laatste tijd
vrijwel alleen nog maar onzin-topics en dito comments worden uitgebraakt. Zodra het ergens over gaat wordt
een topic gesloten of in zijn geheel verwijderd. Er valt nog maar weinig te lachen.
Ik noem Zaag, fRank, Diele, Roeltje164 en nog veel meer oer-alfisti, die zie je helemaal niet meer.......
Omdat de algehele sfeer dit jaar dit jaar nogal werd teruggeschroeft met allerhande maatregelen.
Als we daar nou eens naar zouden gaan kijken, hoe het hier gezellig, informatief en bovenal scherp kan zijn en blijven.
De tot nu toe genomen maatregelen hebben tot nu toe namelijk uitsluitend geresulteerd in het wegblijven van icoonen, die
met scherpgeschreven en leuke postings cq topics smaak aan ons forum gaven!
En dan heb ik het beslist niet alleen over Zaag.
Was het daar om te doen? Ik kan het mij niet voorstellen.
Open het oude gespot topic weer, en zie het als een foute beslissing. Dat kan iedereen gebeuren.

Ik probeer overigens niemand te beschadigen. Het gaat slechts om mijn mening.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2657
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 18:14

Ok. En nu houden we allemaal op met zeuren en wordt er weer ordentelijk gespot! Kijken we gewoon ff met z'n alle hoe het gaat.

@ GTV42.0 Had je deze al?

Afbeelding
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Andretti Molletti

Re: RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 18:22

Ok. En nu houden we allemaal op met zeuren en wordt er weer ordentelijk gespot! Kijken we gewoon ff met z'n alle hoe het gaat.
Precies, je kan er ook wat van maken met een positieve houding en respect naar elkaar toe :thumbs:

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Wie heb ik vandaag nu weer gespot??? (2)

wo dec 02, 2009 19:07

Gespot: Een mooie 146 op mijn werk! :wink: Oh ja, dat was m'n eigen natuurlijk!

Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer 145's en 146's spot onderweg van Haaksbergen naar Oldenzaal op de A35/A1. (en omgekeerd) Helaas altijd in het donker, dus slecht zichtbaar of het ook echt mooie auto's zijn.

Vorige week nog een mooie, geïmporteerde. 164 V6 gespot op de A1 (vlakbij de Ikea Hengelo). Met enige regelmaat zie ook een mooie 166 onderweg. Verder heel weinig oudere Alfa's... Helaas...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Het Forum Café”