Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . ik heb m'n wagen volgelade

wo nov 11, 2009 18:57

Het lijkt me aannemelijk dat de groene de oudste is. Je ziet wel vaker dat matrijzen naderhand vereenvoudigd worden.

misschien maar kort in productie geweest met die deuren?

Koen

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . ik heb m'n wagen volgelade

wo nov 11, 2009 21:37

Met open deuren

By the way: ik doe, als Bertone verzamelaar en modeltreinenliefhebber een dubbele moord met een riek voor zo'n Rivarossi transporter met Bertjes......
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . ik heb m'n wagen volge

wo nov 11, 2009 21:43

Met open deuren

By the way: ik doe, als Bertone verzamelaar en modeltreinenliefhebber een dubbele moord met een riek voor zo'n Rivarossi transporter met Bertjes......
Yvo: gewoon de treinenbeursen aflopen daar ligt de focus namelijk heel anders en koop je ongetwijfeld zo'n wagon voor een redelijke prijs.



Wat de Polistil betreft: Misschien is de versie met gesloten deuren wel zeldzamer :lol:

Koen

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . ik heb m'n wagen volge

wo nov 11, 2009 22:49




Wat de Polistil betreft: Misschien is de versie met gesloten deuren wel zeldzamer :lol:

Koen
Ik ga het bijna denken.. jammer dat ie niet in betere staat is dan :lol:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 'openbare' modellen

do nov 12, 2009 10:47

Wat die RJ45 betreft, wat ik heb gezien her en der op internet, geel is met gesloten deurtjes, blauw en groen is met te openen deurtjes. Noch Rampini, noch Force geven uitsluitsel. Aangezien Force in zijn 'Made in Italy' van 1992 alleen 'opening doors' noemt zou dat een aanwijzing kunnen zijn dat de gesloten versie later kwam.

Gelukkig kunnen we in dit topic één en ander documenteren, waarbij ik me dan wel afvraag of het in 2035 nog steeds raadpleegbaar zal zijn (misschien zitten we dan al op pagina 2417... :P )

Wanneer kwam Ramei's 8c 2300 Coupé Lungo van Viotti met te openen motorkap op de markt? November 2009. En die kwam dus ná het donkerrode model met de gesloten motorkap, van februari 2006.

Afbeelding

Ralf Meiser heeft slechts 11 exemplaren van dit meesterwerkje gemaakt. Het model is lichter rood en vertoont enkele verschillen met de jongste verschijning van het 1:1 voorbeeld. Zo heeft dit model verchroomde 'doppen' op de panelen die de achterwielen afdekken. Bijzonder is de motorruimte die volledig gedetailleerd is en zichtbaar wordt door de motorkap, of beter gezegd: motorkappen, te verwijderen. In plaats daarvoor kan een meegeleverde tweede motorkap worden opgelegd met één opstaand deel.

En tja, exclusiviteit heeft zijn prijs, zeker in combinatie met een zeldzaam hoog afwerkingsniveau: zeven stuks waren er sowieso al verkocht. Tron is bereid van een exemplaar afstand te doen tegen betaling van 490 euro .

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 'openbare' modellen

do nov 12, 2009 12:25

Het is een prachtig model, maar wat een prijs! Voor een tweede motorkap en een gedetailleerd motortje betaal je dus zo'n 275 Euro...

Exclusiviteit heeft z'n prijs, dat blijkt maar weer. Op de site van Ramei staat desondanks al te lezen: "Sold out by pre-order"
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 963
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . RaMei Viotti

do nov 12, 2009 20:51

Exclusiviteit heeft z'n prijs, dat blijkt maar weer. Op de site van Ramei staat desondanks al te lezen: "Sold out by pre-order"
Ralf heeft alle 11 modellen inmiddels verkocht (aan verzamelaars en winkeliers).
Arjan de Roos had een exemplaar te koop op zijn tafel in Aachen (Danhausen beurs) afgelopen zaterdag.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
paul veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do sep 15, 2005 21:37
Locatie: De Lier

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 'openbare' modellen

do nov 12, 2009 21:08

Op Marktplaats wil een verzamelaar van z'n bertone modellen af :shock: =P~

pocher, blikken Highway patrol en togi brandweer bertone(!?)

Als je verder naar zijn aanbiedingen kijkt ook Progetto K resin-modellen en nieuwe edil-toys, hmmmmmm Sinterklaas maar eens tippen (of kijkt hij hier mee???). Ik ben errug lief geweest het afgelopen jaar.
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 'openbare' modelle

do nov 12, 2009 22:36

- bedenk dat je bij het linken naar actuele eBay-veilingen en Marktplaats-aanbiedingen mogelijk anderen in het vaarwater zit die hopen op een voordelige aankoop.
:!:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 'openbare' modelle

vr nov 13, 2009 00:09

- bedenk dat je bij het linken naar actuele eBay-veilingen en Marktplaats-aanbiedingen mogelijk anderen in het vaarwater zit die hopen op een voordelige aankoop.
:!:
:!: :evil:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 'openbare' modelle

vr nov 13, 2009 00:24

- bedenk dat je bij het linken naar actuele eBay-veilingen en Marktplaats-aanbiedingen mogelijk anderen in het vaarwater zit die hopen op een voordelige aankoop.
:!:
:cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 'openbare' modelle

vr nov 13, 2009 01:48

- bedenk dat je bij het linken naar actuele eBay-veilingen en Marktplaats-aanbiedingen mogelijk anderen in het vaarwater zit die hopen op een voordelige aankoop.
:!:
:!: :evil:
:cry:
Iets zegt me dat deze advertentie sowieso al door heel wat liefhebbers was opgemerkt :lol:

Eigenlijk is het ook raar. Voor de 1:1 Alfa's is er zelfs een speciale rubriek voor de spots, maar voor de schaalmodellen wordt het op prijs gesteld als je het voor je houdt. Dat is een beetje dubbel als je erover nadenkt, toch?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 'openbare' modelle

vr nov 13, 2009 06:46

- bedenk dat je bij het linken naar actuele eBay-veilingen en Marktplaats-aanbiedingen mogelijk anderen in het vaarwater zit die hopen op een voordelige aankoop.
:!:
:!: :evil:
:cry:
Iets zegt me dat deze advertentie sowieso al door heel wat liefhebbers was opgemerkt :lol:

Eigenlijk is het ook raar. Voor de 1:1 Alfa's is er zelfs een speciale rubriek voor de spots, maar voor de schaalmodellen wordt het op prijs gesteld als je het voor je houdt. Dat is een beetje dubbel als je erover nadenkt, toch?
Vind ik ook...............plus dat deze meneer van de adv. heus wel weet wat hij in huis heeft............dus een koopje kan je echt wel vergeten,
volgens mij kan je het beste als je interesse in een marktplaatsartikel hebt, de man(of vrouw) even mailen vragen wat hij in zijn hoofd heeft en dan toeslaan.
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ander nummertje..., klaar!

vr nov 13, 2009 10:01

Eigenlijk is het ook raar. Voor de 1:1 Alfa's is er zelfs een speciale rubriek voor de spots, maar voor de schaalmodellen wordt het op prijs gesteld als je het voor je houdt. Dat is een beetje dubbel als je erover nadenkt, toch?
Het is niet meer dan een verzoek. Van mij persoonlijk, niet als moderator. En dus geen forum voorwaarde. De hoofdreden is dat ik graag wil voorkomen dat dit topic dat inmiddels het karakter van een databank heeft gekregen, verwatert door allerlei gespot-links (die na verloop van tijd dode links worden) en daarop oh en ah reacties. Áls je de spot toch graag wilt plaatsen, doe dat dan in de gespot-rubriek.

Maar misschien is er wat over te vertellen over zo'n spot. In dat geval: sla de afbeelding in je eigen photobucket-, mijnalbum-, etc. map op en voeg je eigen kennis (of vraag) toe in het bericht.
E.e.a. neemt niet weg dat bovenstaande spot uitermate interessant is.


Morgen verschijnt in de Italiaanse kiosken in de Mille Miglia reeks van Hachette een 1900 Sprint van 1952:

Afbeelding

Net model in een mooie kleurstelling: zilvergrijs metallic met blauwe bekleding. Komt bekend voor? Klopt: hetzelfde model kwam begin 2007 uit in de Fabbri Alfa Romeo Sport Collection, alleen met een ander nummer, dat van Gonsalvo Sanesi en Giuseppe Griffini. In dit geval is het de auto van formule 1 kampioen Juan Manuel Fangio en Giulio Sala. Zij werden 22e overal en 7e in hun klasse.

Afbeelding

Het model is de 24e in de Hachette reeks waarvoor vooralsnog 50 modellen gepland zijn... én de vierde en laatste Alfa, wat op zijn zachtst gezegd merkwaardig is om dat geen enkel ander merk zoveel Mille Miglia's won als Alfa Romeo. Daarnaast is elk van de Alfa modellen een reeds bestaand model met een ander nummertje. Ik vermoed dat dat voor andere merken ook vaak het geval is. Dat geeft wel aan wat de insteek van Hachette was: niet de weergave van de roemruchte Mille historie in miniaturen maar op een goedkope manier omzet draaien.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ander nummertje..., kl

vr nov 13, 2009 11:59


Dat geeft wel aan wat de insteek van Hachette was: niet de weergave van de roemruchte Mille historie in miniaturen maar op een goedkope manier omzet draaien.
Daar staat dan tegenover dat ze 'ons' wel mooi van een aantal erg leuke modellen voorzien tegen kleine prijsjes :wink:

Koen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”