Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 13:30

Heerlijk he, dat soort mazzeltjes :D
(sprak hij jaloers)

Maareuh... waar blijven de foto's ervan? :wink:
Hier 8) (jaja, indexeren loopt een 'tikkeltje' achter en jij maakt het me er niet makkelijker op...)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 13:32

Heerlijk he, dat soort mazzeltjes :D
(sprak hij jaloers)

Maareuh... waar blijven de foto's ervan? :wink:
Hier 8) (jaja, indexeren loopt een 'tikkeltje' achter en jij maakt het me er niet makkelijker op...)
Ah... daar :oops:
Wel een waanzinnig gaaf ding, Dink! Wow!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 13:35

En dan zitten we zomaar op de 400... :P

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 13:35

En officieel nu de eerste posting van pagina

400

Gefeliciteerd allemaal! 8)

Edit: sjips, is die dink me weer te snel af geweest
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 13:37

TE LAAT!

:jumping:

Maar inderdaad een dikke schouderklop voor allen, onder het motto

Wie het kleine niet eert... ;)

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 15:59

Felici met het 400 pagina tellende topic.........blijft een leuke die ik altijd als eerste lees.

Ik heb indertijd ook wat modellen over genomen van Rodger,weet niet eens meer welke maar indrukwekkend was het wel zijn verzameling....
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 16:37

Overigens is dat "kwijt" zijn van berichten mijn schuld :oops:

Ben indertijd mijn ww kwijt geraakt en ben ingelogt onder een andere naam,Jorix heeft toen een nieuw WW gemaakt voor mijn oude account
en de "nieuwe account compleet verwijderd,inclusief alle berichten...vandaar....
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 18:42

Overigens is dat "kwijt" zijn van berichten mijn schuld :oops:

Ben indertijd mijn ww kwijt geraakt en ben ingelogt onder een andere naam,Jorix heeft toen een nieuw WW gemaakt voor mijn oude account
en de "nieuwe account compleet verwijderd,inclusief alle berichten...vandaar....
Ergens schuld aan hebben en alleen de aanleiding zijn geweest zijn twee heel verschillende dingen lijkt me :wink:

Ik heb zelf destijds ook het e.e.a. overgenomen van Rodger, o.a. de beide Alfa Romeo trucks van ABC die ik heb, de 6C 2500 Coloniale, het Romeo busje van CB en een bijna niet te vinden kit van FB Model van de 8C 2900A Botticella.
Ergens was het best zonde dat zijn verzameling uit elkaar viel, maar ja, het was niet anders.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 20:09

400, geweldig, ik denk niet dat er ergens anders zo'n modellen topic te vinden is, Dink en alle anderen gefeliciteerd!
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 20:56

Proficiat met deze mijlpaal & bedankt voor de uitleg (ik weet nu alles over redelijk simpele SQL-opdrachtjes Afbeelding).

Afbeelding
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 21:17

ik weet nu alles over redelijk simpele SQL-opdrachtjes Afbeelding).
Hahahaha, als het je niets zegt zal het inderdaad wel abacadabra zijn, maar laat me je vertellen dat een ingewikkelde SQL-opdracht meerdere A4-tjes kan beslaan :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

zo okt 11, 2009 00:51

Ex-RM collectie - deel 7

Deel 1 (A) vind je hier
Deel 2 (B-C) vind je hier
Deel 3 (D-F) vind je hier
Deel 4 (FDS) vind je hier
Deel 5 (G-L) vind je hier
Deel 6 (M-O) vind je hier
Deel 7 (P-Q)
Deel 8 (R-S) vind je hier
Deel 9 (T-V) vind je hier
Deel 10 (W-Z) vind je hier


Afbeelding
Pericle: 8C 2600 MM
Hier hebben we een zeer zeldzaam model. Hoe zeldzaam? Geen idee, voordat ik hem bij Rodger zag had ik nog nooit zelfs maar van de fabrikant gehoord, en daarna heb ik er ook nooit meer iets over vernomen. Het zei Rodger ook niets. Hij had het model in Italië op een beurs op de kop getikt voor een laag bedrag. Ik maakte toen (en nu nog) gebruik van twee Alfa-miniaturen lijsten. In die van HDN werd het merk überhaupt niet genoemd, in de Akkermanslijst stond er alleen een 8C 2900 van in. In de latere versie staat erbij dat het om deze 8C 2600 gaat. Waarschijnlijk een hobbyist die zich eenmalig aan het uitbrengen van een model heeft gewaagd? Hoe dan ook, het is een behoorlijk verdienstelijk model, al is de grille dan iets te klein uitgevallen. De afwerking zag er ronduit professioneel uit. And what's more, het is het enige schaalmodel dat ik ken van deze bijzondere Alfa.


Afbeelding
Polistil: Alfasud TI
Een wat zeldzamer model van de Alfasud


Afbeelding
Politoys: Giulia GT Junior 1300
Officieel niet 1/43 maar 1/41, maar dat is close enough. Uiteindelijk zijn veel zgn. 1/43 modellen ook niet exact 1/43 als je het narekent. Dit model was gemaakt van een bijzonder materiaal. Waar we normaal gesproken modellen kennen van zamac voor diecasts, resin (kunstharst) en witmetaal voor handbouw en plastic voor de meuk (:wink:), is deze Politoys gemaakt van glasvezel. Een vrij zeldzaam model.


Afbeelding
Politoys: 40-60 HP
Deze is minder zeldzaam meen ik en in mijn ogen stukken minder aantrekkelijk, maar smaken verschillen. Als ik dit model zie vraag ik me altijd af waarom er geen enkel serieus model van bestaat. Dat zou toch prachtig zijn. Dat geld overigens voor veel van de vroege Alfa's. Een frappant voorbeeld vind ik altijd de 24 HP Torpedo. De eerste echte Alfa, die in elk Alfa boek en elk historisch overzicht wel te vinden is. Een auto met absoluut een symbolische waarde voor Alfa Romeo. Maar wie heeft er ooit een schaalmodel van gezien?


Afbeelding
Provence Moulage: 6C 3000 CM Coupe
Een hele fraaie 6C 3000 CM Coupe van Provence Moulage. Helaas met een wat te laag dak, wat hem er dan wel nog racy-er uit laat zien dan het origineel, maar wat natuurlijk niet helemaal klopt. De modellen van bijvoorbeeld Tron en Future Model zijn (in ieder geval wat dat betreft) duidelijk beter. Een typisch Provence Moulage kwaaltje, het is bepaald niet het enige model waarbij dat zo is.


Afbeelding
Provence Moulage: SZ Coda Tronca Le Mans
Een van de vele SZ's en SVZ's die Provence Moulage heeft gemaakt. Ze zijn lang niet allemaal zo makkelijk meer te vinden.


Afbeelding
Provence Moulage: SZ Lyon-Charbon 'Oreiller'


Afbeelding
Provence Moulage: Spider 2000 SCCA
Hier is de SCCA Spider van Paul Spruell weer, waar ik het in het vorige deel over had bij de Novakit.


Afbeelding
Provence Moulage: SVZ Longue Le Mans


Afbeelding
Provence Moulage: SVZ MM 'Amoco'
Ook dit is een redelijk zeldzame SVZ van Provence Moulage. Toen Provence Moulage failliet was gegaan, heeft Gamma een aantal mallen van al geruime tijd niet meer verkrijgbare PM kits te pakken gekregen en biedt deze modellen sindsdien gebouwd en wel aan in de budget handbouwreeks Simple Gamma. Leuk voor iedereen die deze modellen nog niet had natuurlijk, maar tegelijkertijd ook sneu voor iedereen die voor veel geld had neergeteld voor de inmiddels zeldzame kits, die op het laatst vaak meer moesten kosten dan het gebouwde model van Simple Gamma nu. Zo ook dit model.


Afbeelding
Provence Moulage: Giulia SS Daytona
Giulia/Giulietta SS modellen waren er wel (hoewel ook weer niet in overvloed), maar voordat Fabbri er een race-uitvoering van maakte, was Provence Moulage de enige die dit in het assortiment had.


Afbeelding
Provence Moulage: Raceboot tipo 158
And now for something completely different.... raceboten. Ook Alfa en exclusief bij Provence Moulage. Deze tipo 158 deelt meer dan alleen de motor (neem ik aan) met de tipo 158 Alfetta racewagen. Als je goed kijkt lijkt de hele bovenste helft van de racewagen afkomstig te zijn, of in ieder geval erop geïnspireerd te zijn. Na het heengaan van Provence Moulage zijn de raceboot kits nog enige tijd af en toe op eBay te koop geweest, maar de tussenpozen worden steeds langer. Bij de kits hoort een standaard te zitten, die bij deze twee modellen kennelijk niet meer aanwezig was. Als alternatief had Provence Moulage voor de 158 nog een aparte kit van de trailer waarmee deze boot werd vervoerd. Met die erbij heb je natuurlijk helemaal een leuk setje.


Afbeelding
Provence Moulage: Raceboot 'Laura 3'


Bij gebrek aan de Q, volgende keer verder met de R.
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op ma okt 19, 2009 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . exclusief racen

zo okt 11, 2009 11:19

Die rode motoscafo (dat zeggen Italianen tegen een powerboat) zag ik bij Autoland in Hilversum. Mooi ding, zoiets zou ik graag een keer tussen de vierwielers zetten. De blauwe Mosquettiere vind ik nog net even wat leuker.


Van ABC Brianza:

Afbeelding

270 euro voor een kitje? Nou, zeg maar kit, want deze 8c 2900 B Spider is in schaal 1:18! In 1938 nam Alfa Romeo met vier van deze prachtwagens deel aan de Mille Miglia (alsof je tegenwoordig je nieuwe 8c Spider zou inzetten in een rally...), met de nummers 141 t/m 144.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . exclusief racen

zo okt 11, 2009 11:57

Pfoei, ben ik even blij dat ik naar 1/43 terug ben, ander zou deze er ondanks de exorbitante prijs toch moeten komen. Wat een gaaf ding! Exorbitant is de prijs zeker, ondanks de schaal. Vergelijk maar eens met de kits van Hiro (hier bijvoorbeeld) van rond de 200 Euro, die weliswaar 1/24 zijn maar wel door en door gedetailleerd, motor, chassis, wielophanging, alles! ABC gaat deze 8C 2900B ook gebouwd leveren, dat wordt een kwestie van een tweede hypotheek vrees ik...

Op zoek naar de prijs van het gebouwde model heb ik de ABC site bezocht en gezocht naar hun Alfa's in 1/18. De prijzen voor de 8C 2900B stonden er helaas niet bij, maar wel dook er iets anders op in de zoekresultaten: een kennelijk toekomstig geplande nummer 1810 van ABC, een Alfa Romeo 2000 Coupé Sportiva in 1/18!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . exclusief racen

zo okt 11, 2009 16:18

Zojuist aangeschaft via Marktplaats.....

Politoys Alfa OSI Scarbeo 1/24



Scarbeo

Komt mij niet echt bekend voor deze Politoys..............
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”