Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Gillet Vertigo str

vr sep 18, 2009 10:48

Geweldige serie. Mag van mij zo weer in productie.
"Fongal Penny's"? ;)

Serieus? Volgens mij is een deel van de charme juist dat het speelgoed uit een andere tijd is, waarbij je af en toe flink moet zoeken om een gaaf exemplaar van een bepaald modelletje te vinden.

Is een Fongal Togi net zo leuk als een 'echte' Togi? Waarbij het verschil is dat de Togi's van destijds al verzamelaarsmodellen waren en de Penny's speelgoed. Ik zou een Penny-anno-2009 toch wat nepperig vinden.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Gillet Vertigo str

vr sep 18, 2009 11:04

Geweldige serie. Mag van mij zo weer in productie.
"Fongal Penny's"? ;)

Serieus? Volgens mij is een deel van de charme juist dat het speelgoed uit een andere tijd is, waarbij je af en toe flink moet zoeken om een gaaf exemplaar van een bepaald modelletje te vinden.

Is een Fongal Togi net zo leuk als een 'echte' Togi? Waarbij het verschil is dat de Togi's van destijds al verzamelaarsmodellen waren en de Penny's speelgoed. Ik zou een Penny-anno-2009 toch wat nepperig vinden.
Het Scottoy effect zegmaar. Kheb duizend maal liever een originele Mercury.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Gillet Vertigo str

vr sep 18, 2009 13:44

Geweldige serie. Mag van mij zo weer in productie.
"Fongal Penny's"? ;)

Serieus? Volgens mij is een deel van de charme juist dat het speelgoed uit een andere tijd is, waarbij je af en toe flink moet zoeken om een gaaf exemplaar van een bepaald modelletje te vinden.

Is een Fongal Togi net zo leuk als een 'echte' Togi? Waarbij het verschil is dat de Togi's van destijds al verzamelaarsmodellen waren en de Penny's speelgoed. Ik zou een Penny-anno-2009 toch wat nepperig vinden.
Ben met je/jullie eens dat het nooit echte worden, maar het is een erg leuke serie met hele leuke en eigenlijk hele goede modellen. Een FongalTogi wordt inderdaad nooit een Togi. Waarom niet? Het ontbreekt de eigenaar aan (Alfa Romeo en Togi) passie en dat zie je overal in terug, helaas. Laat ik de inmiddels wat versleten matrijzen maar even buiten beschouwing (vergelijk maar eens de kieren rond de deuren bij een huidige en een vroege Togi spider, of de horizontale diepliggende strook over de rechtervlank: een wereld van verschil).
Nee, de spanning in het verzamelen zit 'm inderdaad in het scoren van dat ene model (dat een ander niet heeft). En voor mij zit het inderdaad ook juist in de charme van die oude modelen. Geldt ook voor de Mercury's.

Norev brengt nu zolangzamerhand een hele serie CIJ's opnieuw uit. Net zo mooi gemaakt als de oude, met dezelfde doosjes. Het worden nooit de oude, maar het zijn wel bereikbare modellen geworden voor aanvaardbare prijzen. En die kunnen m.i. prima bestaan naast de echte.

Scottoys zijn ook niet te vergelijken met Mercury's. Het zijn slappe aftreksels (letterlijk) van bestaande Mercury modellen en niet, zoals wel eens gedacht werd, heruitgaves uit de oude matrijzen. En daarom hebben ze niet de verzamelaarswaarde van een echte. Ik heb een tijd veelvuldig contact gehad met Jonathan Scott, de bouwer van Scottoy, die er inmiddels al weer wat jaartjes mee gestopt is.

Nee, zag het eigenlijk ietsje anders voor me. Stel dat Bburago of Norev ze weer gewoon in de winkel zet voor weinig, met dezelfde kwaliteit en uitvoering. Zou toch een heel goed alternatief zijn voor de kleintjes die je nu in de speelgoedwinkels vindt. Even de huidige commerciele waarde en doelgroep voor alle gemak buiten beschouwing latend. Was gewoon mijn eigen wens(je). :wink:
Zou een verademing zijn naast de amerikanen met wizzwheels en wilde hotrod-stickers...

Maar jullie hoeven het niet met me eens te zijn, hoor :D
Laatst gewijzigd door Corrado op vr sep 18, 2009 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Gillet Vertigo stradal

vr sep 18, 2009 13:54

Ik kan je wel begrijpen en ben het deels ook wel met je eens maar een van de charmes aan de Penny's is voor mij de zeldzaamheid en onbekendheid van de serie. En eigenlijk zou ik dat ook graag zou houden 8)

De prijzen worden zo langzamerhand overigens wel erg extreem...
Laatst ging er een Giulia GT MIB weg voor maar liefst 153 euro :shock:
Dat vind ik wel heel extreme prijzen voor zulke kleine autootjes. Zijn grote broer uit de M serie brengt dat vaak niet eens op.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Gillet Vertigo stradal

vr sep 18, 2009 14:02

Tja, Mark, dat is eigenlijk ook niet normaal meer, zulke bedragen. Alhoewel je altijd idiote uitschieters zult blijven houden. Wat de gek er voor geeft.
Ik heb eens een mint Togi doos gekocht voor mijn Giulietta SS. Koste me uiteindelijk 60 euro (ik heb Togi's bemachtigd voor minder), voor een stukje slecht drukwerk op houthoudend karton (vergaat dus langzaam). Is eigenlijk ook te gek. Mar geweldig leuk om het compleet te hebben.

De penny's zijn in grote aantallen gemaakt maar als speelgoed voor kinderen en veel minder geexporteerd dan bijv. Matchbox modellen. Er is dus niet zo heel veel meer in mint staat te vinden. Verzamelaars die ze leuk vinden zijn er daarentegeen steeds meer.

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2600 Spider in rood

vr sep 18, 2009 14:11

Misschien speelt heel vaag wel een beetje egoïsme mee :twisted: lekker iets hebben wat een ander niet heeft, en dat doen die heruitgaven deels teniet :evil:

8)

Mwah, zal wel meevallen. In al die jaren dat ik contacten heb met andere verzamelaars heb ik eigenlijk zo goed als nooit iets bespeurd van misgunnen of jalouzie.


Nieuw in de winkels en internetshops:

Afbeelding

Na de zwarte en zilvergrijze nu (voor sommigen: éindelijk) een rode 2600 Spider van 1964. Van deze kleur worden er 1200 gemaakt (gauw kopen dus voordat een ander er mee aan de haal gaat :P )

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Gillet Vertigo stradal

vr sep 18, 2009 14:14

Ik vond het wel een mooi contrast omdat ik een dag ervoor via MP een rode bespeelde GT op de kop tikte voor 6 euro :lol:
Ik betaalde overigens voor mijn mint Giulia TI slechts 17 euro terwijl ik vaak makkelijk het dubbele opbrengt op ebay.

Doosjes erbij zijn inderdaad erg leuk maar het is mij toch vooral om de modellen te doen. Ik volgende gisteren nog een origineel doosje voor de Politoys Fibreglass Giulia GT. Dit model heeft mijn vriendin eens voor 35 euro van marktplaats gehaald in heel licht bespeelde staat.
Leuk dacht ik, een doosje erbij. Maar 39,50 voor zo'n doosje word mij te gek, dan koop ik liever een leuk model voor dat geld. Is heel persoonlijk natuurlijk.

@Hans,

Heeeeeel lichtjes misschien wel :lol:
Ik ben al zo'n eigenwijze, kwil altijd anders als anders :lol: (zo verzamelen de meeste mensen van mijn leeftijd alleen minichamps e.a terwijl mijn voorkeur bij ouder spul ligt).

Overigens, deze zit er ook aan te komen toch?
Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2600 Spider in rood

za sep 19, 2009 09:57

De 8133 en 8134 verschijnen ook als pre-order van hpi. Van de eerste nog geen foto van het model van de tweede wel.

Afbeelding

dit is het orgineel van de andere:
http://www.1999.co.jp/itbig09/10099076a.jpg

@nofear de 155 modellen zet ik hier vaak in het topic als ze net als pre-order in china verschenen.
Voordat je ze dan hier in een winkel kan kopen gaan er nog ettelijke weken overheen.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2600 Spider in roo

za sep 19, 2009 11:52

[quote="Dinky Boy"]Misschien speelt heel vaag wel een beetje egoïsme mee :twisted: lekker iets hebben wat een ander niet heeft, en dat doen die heruitgaven deels teniet :evil:

8)

Mwah, zal wel meevallen. In al die jaren dat ik contacten heb met andere verzamelaars heb ik eigenlijk zo goed als nooit iets bespeurd van misgunnen of jalouzie. quote]




Ik gun een ander net zoveel als mezelf :wink:
.
Al is het altijd weer een klein feeste als je iets zeldzaams (wat een ander dus niet heeft) weet te bemachtigen. Minstens net zo leuk als dat bemachtigen is de bewondering van andere verzamelaars voor je nieuwe aanwinst. Daarom is dit forum ook zo geweldig :D

Koen

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Gillet Vertigo str

za sep 19, 2009 13:18

Ik kan je wel begrijpen en ben het deels ook wel met je eens maar een van de charmes aan de Penny's is voor mij de zeldzaamheid en onbekendheid van de serie. En eigenlijk zou ik dat ook graag zou houden 8)

De prijzen worden zo langzamerhand overigens wel erg extreem...
Laatst ging er een Giulia GT MIB weg voor maar liefst 153 euro :shock:
Dat vind ik wel heel extreme prijzen voor zulke kleine autootjes. Zijn grote broer uit de M serie brengt dat vaak niet eens op.
Ik heb nog even meegedaanmet bieden, maar inderdaad,er zijn grenzen....... :?
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nederlandse Politie Su

zo sep 20, 2009 21:13

Afbeelding

Een tijd geleden vroeg Fer naar meer foto's van de enige Alfasud die importeur Alfa Romeo Nederland bij wijze van test als politie auto toerustte.
Dat heeft weinig opgeleverd maar toch heeft Leonardo Mainardi van Delta Models kans gezien een DeAgostini Sudje op correcte wijze te transformeren tot een 1:43 kopie van die test-Sud. Bewondering voor de lichtbak. Voor Italiaanse politie auto's kunnen verbouwers terugvallen op een omvangrijk aanbod van miniatuur zwaailichtjes, zoeklampen, stroboscooptoestanden, LED-units etc. Deze heeft hij denk ik zelf op maat moeten maken. Juiste kenteken wordt toegevoegd, deze foto is van zijn eerste 1:43 prototype.

Afbeelding
Eind oktober gaan we naar de Auto d’Epoca beurs in Padova.
Leonardo Mainardi heeft me toegezegd dan de 1:43 AlfaSud Politie klaar te hebben.

Zou ze kunnen leveren bijvoorbeeld op Italia Houten 31okt-1nov. ca euro 75 per stuk.
Of op latere NAMAC beurs. Laat me maar weten of je interesse hebt in een handbouw model.?
Vrgr Fer
Alfa Romeo Miniatura
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2600 Spider in roo

zo sep 20, 2009 23:28

Nieuw in de winkels en internetshops:

Afbeelding

Na de zwarte en zilvergrijze nu (voor sommigen: éindelijk) een rode 2600 Spider van 1964. Van deze kleur worden er 1200 gemaakt (gauw kopen dus voordat een ander er mee aan de haal gaat :P )
Het lijkt of de 2600 spider zo goed als vlakke vlanken heeft en het beetje coke-bottle-line wat de echte heeft mist? Of is dat gezichtsbedrog?

Afbeelding

(foto van wikipedia)

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2600 Spider in rood

zo sep 20, 2009 23:33

Ik heb even mijn zilvergrijze exemplaar bekeken, er zit een (zij het erg flauwe) bolling in de flanken.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . belabbertone

zo sep 20, 2009 23:59

Eens zien of ik Yvo 'jaloers' kan maken... 8)

Afbeelding

Een Orfey Giulia GT.
Is-ie mooi? Nee, verre van dat. Slechte passing van de diverse onderdelen, belabberde afwerking. Terwijl de basisvorm best redelijk is. De naam kwam me vaag bekend voor, maar waarvan? Aha! Nota bene in dit topic liet Cees al eens wat zien van zijn exemplaren. Het zijn Turkse modellen uit een fabriekje dat de mallen van het Italiaanse Edil Toys overnam. Dit exemplaar is misschien een 'vroege' Orfey, gezien de 'diamanten' koplampjes. De exemplaren van Cees hebben een volledig plastic frontje. Goedkoper of misschien omdat de voorraad fraaie glimmertjes op een gegeven moment gewoon op was.


Afbeelding

Tja...


Afbeelding


Afbeelding

Edil Toys hadden wieltjes met rubber bandjes, de Orfey's zijn voorzien van 'lichtlopende' wieltjes. Waarvan er één amper rond wil gaan :P


Afbeelding

Pas op je bagage! Een dikke schroef priemt door de kofferbakbodem...


Afbeelding

Veel kritiek dus? Welnee, ben er hartstikke blij mee! :D
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op ma sep 21, 2009 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . belabbertone

ma sep 21, 2009 00:03

Dat zijn de leukste vondsten!

Wonderlijk dat er iemand die vorm van wiel en band bedacht heeft...


Koen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”