DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

interferentie van bobine op ecu gasinstallatie

vr sep 18, 2009 13:26

Ben bezig met inbouwen gasinjectiesysteem (Landi, droogas, geen lpi) op een TS blok in een 105 serie.
Grootste probleem tot nog toe: waar stop ik alles netjes afgewerkt weg zonder al te veel gedoe.
Nu komt het zo uit dat de ecu van de gasinstallatie dan pal naast een van de bobines terecht komt (zeg 1 cm afstand)
Zou dat vage storingen kunnen opleveren agv de hoogspanning van de bobine of kan ik de gas ecu rustig op die plek installeren? Ervaringsdeskundige aanwezig hier?

BvD,

DJ

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: interferentie van bobine op ecu gasinstallatie

vr sep 18, 2009 13:50

Edet: :oops: maar half gelezen :oops:
Laatst gewijzigd door GiuliaCorse op vr sep 18, 2009 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 18, 2009 13:53

Als die ECU een nette metalen bak heeft die geaard is, zou dat gewoon goed moeten gaan. Anders kan je er voor de zekerheid nog een plaatje alu tussen zetten wat als vonkafvanger mocht de boel over willen slaan. Ik zou wel even kijken dat je de hoogspanningsdraden niet samenknoopt met de laagspanning van de landi ECU in 1 kabelboom. ;)

Andretti Molletti

vr sep 18, 2009 21:59

Kun je de bobine niet verplaatsen dan?
Slim is het niet, kan het niet anders dan zou ik de bobine afschermen en vooral de toerental/injectie signalen naar de landi ecu afschermen ennn...
Bougies met een RRRRRRRR (ontstoring in de bougie) nemen!

Goet luk

Terug naar “Algemene Technische vragen”