Joel
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: enorm hoog olieverbruik bij nieuwe motor

wo aug 05, 2009 08:53

Bore wash dus... Wie riep dat ook alweer?
GT 1600 Junior

rz
Full Member
Full Member

wo aug 05, 2009 09:52

andretti moletti!
had alleen graag de info er bij ontvangen dat ik mijn olie moest vervangen :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: enorm hoog olieverbruik bij nieuwe motor

wo aug 05, 2009 10:36

andretti moletti!
had alleen graag de info er bij ontvangen dat ik mijn olie moest vervangen :wink:
Bij een beetje te rijk mengen tijdens een hele korte periode en een motor die je daarna goed warm rijdt zal de benzine verdampt zijn en was het niet nodig geweest. Nu duidelijk is dat je de boel zwaar aan het verdunnen bent geweest en alleen korte stukjes hebt gereden met koude motor is het natuurlijk een ander verhaal. Jij gaf aan dat de lambda goed was, dan gaan wij er van uit dat je geen bore wash hebt en een sloot benzine in je olie hebt gekregen. Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk, dat wel. :)

Hopelijk gaat dit de oplossing zijn en kan je genieten van een fijne 3.7.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 12, 2009 23:19

Ik ben benieuwd, hoe het af gaat lopen. Iedereen heeft een technische oplossing in gedachten. Mijn mening is er meer 1 ala PalmInvest en Easylife...ik volg de topics over deze 3.7 motoren al een aantal jaar op verschillende forums en heb inmiddels ook wel wat mensen gesproken die wat dichter op het vuur zitten (en die ik betrouwbaar acht) en die zeggen..."stay away..." Ik zou zeggen do your own research...

/Hans

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 12, 2009 23:28

De bouwer van deze motor heeft al meerdere van deze blokken gebouwd en ook diverse turbo v6-en :wink: . Hij weet wel waar hij mee bezig is....

Kijk ook maar eens op het forum van www.alfagtv6.com en www.alfabb.com :) vooral op de eerste staan leuke dingen. :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 12, 2009 23:40

De bouwer van deze motor heeft al meerdere van deze blokken gebouwd en ook diverse turbo v6-en :wink: . Hij weet wel waar hij mee bezig is....

Kijk ook maar eens op het forum van www.alfagtv6.com en www.alfabb.com :) vooral op de eerste staan leuke dingen. :P
Ok show me een goed verhaal van een klant die al lang en veel km's met een van deze motoren rijdt!? Ik zie vooral een hoop vapourware (vriendjes en projecten van niet/nauwelijks rijdende autos)

Hoe was het verhaal ook al weer van de UK IMSA 3.7...

/hans

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do aug 13, 2009 08:52

Ok show me een goed verhaal van een klant die al lang en veel km's met een van deze motoren rijdt!? Ik zie vooral een hoop vapourware (vriendjes en projecten van niet/nauwelijks rijdende autos)

Hoe was het verhaal ook al weer van de UK IMSA 3.7...

/hans
als je zo'n blok inbouwt dan ga je er toch niet serieus van uit dat je er twee ton mee kan draaien?
Veel pk's zijn leuk maar vaak wel ten koste van duurzaamheid...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

gtv 105.21
Full Member
Full Member

do aug 13, 2009 09:30

Ik heb eens een 3.1 los gehaald op bassis van een 2.5, als je dan van boven in het blok kijkt kun je wel zijn waarom deze blokken of beter gezegt deze opzet niet erg duurzaam was.

Ben het er mee eens dat als je dat soort motoren gaat gebruiken je weet dat je geen km vreter hebt.

Dat wil niet zeggen dat het niet goed moet zijn.

Ik heb vorige week nog een gesprek gehad, op de Nurburgring, over de problemen van elke nieuw gebouwde motor op dit moment, om de nokken assen in te laten lopen moet de motor min 10 minuten meer dan 2000 tot 2500 toeren draaien, je zuigerveren willen volgas druk met daarna gas los runs om de zuigerveren in te laten lopen en niet te laten glazuren.

Dus zeg het maar wat is het beste?

Han

:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Andretti Molletti

do aug 13, 2009 11:37

andretti moletti!
De juiste diagnose is niet zo duur, normaal vraag ik 100 euro per uur, voor jou 75 omdat dat een mooi Alfa getal is.
Ik heb met jouw geen afspraken gemaakt om diagnoses te stellen én dan ook nog de gevolgen uit te leggen.
Geld heb je met bakken uit gegeven aan mensen die duidelijk NIET weten wat ze aan het doen zijn...

Degene die jou helpt en de goede diagnose stelt krijgt dan nog eens het verwijt dat hij had moeten zeggen dat je je olie had moeten verversen.... (met of zonder ;) )

Een bedankje had beter op zijn plaats geweest... maar ach wie ben ik... NIET andretti moletti iig!!!! :roll:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op do aug 13, 2009 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

LENZ
Guru
Guru

do aug 13, 2009 12:33

[quote]De juiste diagnose is niet zo duur, normaal vraag ik 100 euro per uur, voor jou 75 omdat dat een mooi Alfa getal is. [/quote]

Zoveel, ik doe het voor de helft :wink:
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

rz
Full Member
Full Member

do aug 13, 2009 12:44

fdgbngxcn
Laatst gewijzigd door rz op do aug 13, 2009 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member

do aug 13, 2009 13:00

En geef elkaar nu maar even een kusje... :lol:
-164 Aut. 3.0 12v

Bertje75

do aug 13, 2009 14:27

domme commentaren kan ik missen :evil:

Bedoel je zoals deze: (?!?!?)

:?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 24, 2009 23:26

Hoe is het inmiddels met het olieverbruik? :?:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

rz
Full Member
Full Member

do sep 24, 2009 23:46

motor is onderweg naar barry
zelf de binnenkant van mijn inlaatspruitstukken zat vol olie...

Terug naar “Algemene Technische vragen”