Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verzekerd?

di jun 23, 2009 15:28

Ik heb de plaatjes uit de post van Patrick nog even opgeslagen op Photobucket:

Afbeelding

Afbeelding

In de kostbare collectie ook twee maal een 2000 Berlina van 1958, die kwam al eerder in dit topic ter sprake.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verzeker

di jun 23, 2009 15:56

Ben nu wel nieuwsgierig wat de 20000 berlina toen gekost heeft, gewoon voor het idee.

Overigens kan je zo natuurlijk wel geluk hebben en het voor een redelijke prijs bemachtigen. Ik kocht vorig jaar tijdens de markt in het Autotron een 6-tal vooroorlogse Fiats van Ingap. Vroeg de verkoper wat ie er voor moest hebben met het idee er 1 te kopen.Vijftien euro was zijn antwoord. Ik dacht voor 1 maar hij bedoelde voor alle zes. Die staan nu dus bij mij thuis. Verzamel dat niet, maar was gewoon zonde om te laten staan.

Ik zou zeggen: opsnorren die ICIS matrijzen en opnieuw uitbrengen voor een paar euro. Blijft een heerlijk aantrekkelijke serie, ondanks of juist vanwege de tekortkomingen. Iets voor Norev misschien...


Koen

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verz

di jun 23, 2009 16:09

de 20000 berlina
Hey, there's some inflation on your side as well !

:jumping:


Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** over kinderhand en gevul

di jun 23, 2009 17:27

I wouldn't know... I found some historical pictures, but even if the car did have those numbers it's not possible to see them: click
Thanks again Dinky, much appreciated.
Salve
Joe
:D

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Hoog hebben gehalte

wo jun 24, 2009 13:46

Weer iets gekocht op ebay waarvan ik het bestaan niet eens wist: een tweede TOGI jaren '60 (welk jaar precies is helaas niet terug te vinden) brochure. De lekkerste plaatjes wil ik jullie niet onthouden, net als een aantal uit de 1966 brochure die ik eerder bemachtigde.
Hier kan ik net zo gelukzalig lang naar kijken als vroeger naar het Dinky Toys boekje dat ik op vakantie van m'n moeder kreeg...

Afbeelding
Duetto 1750

Afbeelding
Duetto 1750 en 1300 (zonder kappen op de koplampen)

Afbeelding
Giftsets waar je wakker van blijft liggen. Linksboven de zeer zeldzame Veloce met stickertjes op de c-stijlen en een andere gril. Nog nooit in het wild gezien zo want de stickertjes drogen uit en vallen eraf.

Afbeelding
3x Giulia.

Meer scans (en iets grotere foto's) vind je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM


:D


Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op do jun 25, 2009 10:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verzeker

wo jun 24, 2009 17:48

Erg leuke folder Koen!
Vooral die set van 3 had ik nog nooit van gehoord (Scuderia Alfa romeo).
Blijft leuk, dit soort oude folders 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verzeker

wo jun 24, 2009 18:00

Mark,

Ik kende de Grande Corsa en de Mille Miglia set (oudere set met een soort spel en een lade onder de modellen met gekleurde platte blokjes erin en dezelfde drie racers) maar deze was ook voor mij een aangename verrassing.
Zal je maar in een oud winkeltje ergens in Italië op de plank zien staan voor de oude prijs : )

De Grande Corsa set is me een aantal jaren geleden eens aangeboden voor € 600,-. Da's dan zo'n € 250,- voor de kartonnen doos... :wink:


Koen

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verzeker

wo jun 24, 2009 21:09

Ik had voor een poosje terug via Ebay voor zo'n 5 euro een Fabbri 1:24 Giulia gescoord bij een Engelse Ebayer met de gedachte, daar ga ik iets mee doen.
Twee babyblauwe Giulia's in de vitrine vond ik een beetje teveel van het goede :lol: .
Via dit forum kwamen er allelei wilde ideen in mijn hoofd als ombouw naar Promiscua of de bekende Beach car die eigenlijk geen beach car is.
Erg leuke ideen maar ik ben pas begonnen met het zelf aanpassen van modellen dus het leek me toch nog iets te hoog gegrepen voor mij.
Ik heb daarom besloten de Giulia een ander kleurtje te geven en ik kwam eigenlijk meteen bij rood terecht (ook omdat ik dit nog had staan :lol: ).
Gister dus even de stoute schoenen aangetrokken en de Giulia helemaal gedemonteerd. Wat een pokke karwei is dat overigens bij deze modellen..
De hele raampartij bestaat uit losse deeltjes en alles zit vastgeklinkt. Verder had ik ruzie met een van de achterlichten die er gewoon niet vanaf wou..
Maargoed ik heb gewonnen :lol: Heb hem alleen terug moeten lijmen.

Afijn, zie hier het eindresultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verzeker

do jun 25, 2009 03:00

We hebben de eerste fotos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn pre-productie versies, maar duurt niet lang meer!

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verz

do jun 25, 2009 07:57

Het zijn pre-productie versies, maar duurt niet lang meer!
Deze zijn wel heel erg mooi :D

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verz

do jun 25, 2009 09:15

Ik had voor een poosje terug via Ebay voor zo'n 5 euro een Fabbri 1:24 Giulia gescoord bij een Engelse Ebayer met de gedachte, daar ga ik iets mee doen.
Twee babyblauwe Giulia's in de vitrine vond ik een beetje teveel van het goede :lol: .
Via dit forum kwamen er allelei wilde ideen in mijn hoofd als ombouw naar Promiscua of de bekende Beach car die eigenlijk geen beach car is.
Erg leuke ideen maar ik ben pas begonnen met het zelf aanpassen van modellen dus het leek me toch nog iets te hoog gegrepen voor mij.
Ik heb daarom besloten de Giulia een ander kleurtje te geven en ik kwam eigenlijk meteen bij rood terecht (ook omdat ik dit nog had staan :lol: ).
Gister dus even de stoute schoenen aangetrokken en de Giulia helemaal gedemonteerd. Wat een pokke karwei is dat overigens bij deze modellen..
De hele raampartij bestaat uit losse deeltjes en alles zit vastgeklinkt. Verder had ik ruzie met een van de achterlichten die er gewoon niet vanaf wou..
Maargoed ik heb gewonnen :lol: Heb hem alleen terug moeten lijmen.

Afijn, zie hier het eindresultaat:

Afbeelding
Ziet er weer heel fraai uit, Mark. Alleen het rechter ruitenwissertje hangt op half zeven, even rechtzetten :wink:
Leuk gevoel om nu een van de zeer weinige (aangenomen dat er meer mensen zullen zijn die dit hebben gedaan) 1/24 Giulia's te hebben in het rood, toch?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verz

do jun 25, 2009 09:21

Het zijn pre-productie versies, maar duurt niet lang meer!
Deze zijn wel heel erg mooi :D

Groetjes,
Marc
Zeg dat wel! En eindelijk eens een 155 van HPI die wél echt heeft bestaan, maar waarvan je er niet op eBay handenvol aantreft van andere merken. Leuk!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verz

do jun 25, 2009 11:53

Ziet er weer heel fraai uit, Mark. Alleen het rechter ruitenwissertje hangt op half zeven, even rechtzetten :wink:
Leuk gevoel om nu een van de zeer weinige (aangenomen dat er meer mensen zullen zijn die dit hebben gedaan) 1/24 Giulia's te hebben in het rood, toch?
Klopt :lol: die is gesneuveld tijdens het demonteren en hij zakt nu telkens weer omlaag. Moet ik nog even wat op verzinnen, hem op de ruit vastlijmen vind ik ook niet zo´n goed idee.
Dat is zeker een leuk gevoel 8) het is ook echt een model voor leuke verbouwingen. Netjes van afwerking en heel goedkoop aan te komen.
Ik heb nog wel meer ideeen dus wie weet :wink: Mijn volgende projectje zit er ook al aan te komen en dat betreft een alfa 90 van DeA.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . u is toch wel verz

do jun 25, 2009 12:05

Klopt :lol: die is gesneuveld tijdens het demonteren en hij zakt nu telkens weer omlaag. Moet ik nog even wat op verzinnen, hem op de ruit vastlijmen vind ik ook niet zo´n goed idee.
Nee, op de ruit vastlijmen zou ik ook niet doen, dat blijf je zien. Ik zou hem met een druppeltje secondenlijm gewoon aan de basis vastzetten. Daar moet je op zich ook nog mee uitkijken, want de meeste secondenlijmen "wasemen" nogal behoorlijk. Na het lijmen zet je het model tevreden weg, om er de volgende dag achter te komen dat er rond het gelijmde deel een lelijke "mistvlek" is ontstaan. Pattex Gold Gel is de gunstige uitzondering, daarmee heb je er relatief weinig last van.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”