Hoi,
Vandaag m'n 75TS racer weer leven in geblazen na oa hele onderstel, remmen en motor uit elkaar te hebben gehad.
Motor was starten lopen en lijkt OK.
Echter cardanas trilt als een idioot.
Cardanas is NIET uit elkaar geweest want alle rubbers waren nog in prima staat. Cardanas heeft het hele vorige seizoen zonder problemen trillingsvrij gefunctioneerd nadat ik hem voor het begin van vorige seizoen helemaal had overhaald met nieuwe rubbers en alle centreerlagers schoongemaakt en royaal voorzien van vers vet.
(was daarvoor ook al een goede trillingsvrije as)
Aan het eind van het seizoen vorig jaar onder de auto vandaan geplukt en na inspectie aan de kant gezet onder het mom van daar hebben we alvast geen omkijken naar want nog in goede staat, kan er straks zo weer onder.
As is opgeslagen in een droge schuur en
En nu trilt hij dus als een idioot. Slaat soms tegen het huis van de versnellingspook aan (te zien aan loop spoor op de as)
Heb er verder nog niet mee gereden want het geen zin in een cardas die plots op schoot komt zitten.
Heb nog gekeken of ik ergens een moertje of ringetje vergeten ben bij de voortste of achterste donut of dat er een balanceer plaatjes zoek is maar dat is niet het geval.
Enige wat veranderd is tov vorig jaar is dat vliegwiel nu afgedraaid is en gebalanceerd. Motor loopt daardoor wat onregelmatig maar zie daar geen verband met de cardan. (begin vorig jaar liep de motor ook rauw op oude vuile bougies, en wel zo erg dat je tanden in de bak hoorde klapperen en toen hield de cardanas zich prima!)
Enige wat ik kan verzinnen is dat de as een tijd recht op in een hoek heeft gestaan ipv plat gelegen maar dat vind ik nogal ver gezocht.
Iemand nog suggesties?? Heb er een beetje haast mee want wil donderdag as rollenbank op en vrijdag harc trainingsdag rijden.
Gr,
DJ