Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . .145 CIVT Pego no45

za mar 28, 2009 16:08

Ze waren al aangekondigd, en inmiddels ook leverbaar:

Afbeelding
Competition Pego 145,

Enige plaatjes van de 1:1 Alfa 145 TS 2.0 uit de N3 klasse van het Italiaans Toerwagen Kampioenschap (CIVT 1997)
gereden door Daniele Medici , no45 , Team NordAuto - Selenia.
Dat seizoen reed NordAuto ook met de 146 TS 1.8 in N5 klasse met Vasselon voorzien van race no46.
In de Superturismo klasse CIST laatste seizoen in de Alfa 155 D2 met Fabrizio Giovanardi en Antonio Tamburini.
Jarenlang was NordAuto daarna succesvol in ETCC/WTCC als het officiële Alfa Corse Team met de 156 GTA/S2000

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Galerij der Minikampio

zo mar 29, 2009 11:48

Italiaans Toerwagen Kampioenschap (CIVT 1997) ... In de Superturismo klasse CIST laatste seizoen in de Alfa 155 D2 met Fabrizio Giovanardi en Antonio Tamburini ...
... en Gordon De Adamich (zoon van Andrea), hoewel enkel de 1° race op Monza. Foto's en klassering: zie ALFA 155. Het topic.
Schaalmodellen/decals: Gamma GMK-MM039 en BBR PJ150 (Giovanardi, Tamburini).

Daarnaast reed een 8-tal coureurs in Alfa's 155 TS D2 (ex Nordauto) in de 1997 CIVT SuperT Trofeo Privati.
Schaalmodellen/decals: geen:

Overigens reed nog een aantal Alfa 155 T.Spark 16V (dus geen D2 spec) in Gruppo N5, waaronder een wagen van Lady team Scuderia del Portello (6 dames).
Schaalmodellen/decals: geen.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Galerij der Minika

zo mar 29, 2009 17:42

ook weer inkopen gedaan..........

4 Brumm modellen
1 starter
1 polistill
2 Togi's.........

:shock:
Mooi stukje Alfa-geschiedenis wat je in miniatuur hebt aangeschaft! Gefeliciteerd!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Galerij der Minikampio

zo mar 29, 2009 19:23

Duetto vergelijkend warenonderzoek - Looksmart, Vitesse, Minichamps

Voor wie het nog niet in de gaten heeft gehad, de Looksmart Duetto's gaan momenteel op eBay weg voor baby-prijsjes. Ik heb mijn slag geslagen en er eentje binnengesleept voor slechts $17,50. Dat klinkt trouwens misschien wel stoer, dat "mijn slag geslagen", maar het was bijna meer een ongelukje. Dit model dreigte af te lopen en stond op $17. Twee biedingen van $17 wel te verstaan. Eentje van mij en eentje van iemand die eerder die $17 had geboden en die daarom dus bovenaan stond. Ik was er nog steeds niet uit hoe graag ik hem eigenlijk wilde hebben en bood $17,50. Nauwelijks een serieus bod, maar dan had ik in ieder geval het gevoel dat ik hem niet helemaal zomaar had laten glippen. Ik had dan in ieder geval nog iets gedaan. Stomverbaast dus dat ik de winnaar was. En blij, $17,50 is natuurlijk helemaal niets voor een Looksmart. Okee, daar komt vervolgens nog $28 aan verzendkosten bij, maar uiteindelijk had ik wel een echte Looksmart voor niet meer dan zo'n 30-35 Euro. De prijzen waarvoor ze normaal gesproken weggaan de laatste tijd liggen tussen de $30 en $55. Nog steeds erg weinig wanneer je bedenkt dat de normale winkelprijs op $150 ligt.

Ik heb hem gisteren binnengekregen en kon niet wachten om hem te vergelijken met de versies van Vitesse, die jarenlang de Duetto in mijn verzameling heeft gerepresenteerd en de Minichamps die hem sinds enige tijd heeft afgelost belangrijkste vertegenwoordiger. Ik wil er wel tegelijk bijzeggen dat het natuurlijk geen eerlijke vergelijking is. De Vitesse is de oude generatie diecast, de maar iets duurdere Minichamps de nieuwe generatie diecast en de Looksmart, die normaal gesproken maar liefst vier maal zo duur is, vertegenwoordigt de handbouw. Wel is het interessant om te zien hoe enerzijds de kwaliteits-diecast (waar Vitesse zeker deel van uitmaakte) erop vooruit is gegaan en hoe deze zich verhoudt tot de handbouw. Met als belangrijkste vraag: kan Looksmart de vier keer zo hoge prijs waarmaken? Hier het verslag:


Afbeelding
Drie maal de Duetto in 1/43. Die met de rode ondergrond is de Minichamps, die met de witte is de Looksmart en ertussenin staat de Vitesse.


Afbeelding

Afbeelding
En ter vergelijking twee foto's van de echte Duetto.


Afbeelding
Het generatieverschil van de Vitesse komt aan de voorkant niet zo heftig tot uiting als ik had verwacht. Hij is wel de minste van de drie, maar hij weet zich nog aardig staande te houden. Wel zijn de grove koplampkappen een dead give-away voor zijn leeftijd. Over de koplampkappen gesproken, hier wordt Looksmart slachtoffer van haar eigen perfectie. Op hun versie zijn ze gewoon TE dun, TE clean, TE verfijnd. Die van Minichamps komen duidelijk beter over. En Looksmart, waar zijn op jullie hooggedetailleerde handbouwmodel de klipjes van de kappen? Die van de Minichamps zijn misschien wat aan de grote kant, maar ze zitten er tenminste wel.
Verder lijkt het chroomwerk op de Looksmart aan de groffe kant, vergelijken met de Minichamps. Maar vergelijk het eens met de foto's van de echte Duetto's. Het klopt wel degelijk. Ook scoort Looksmart uiteraard met de wissertjes. Daar kan geen diecast tegenop.


Afbeelding
Aan de achterzijde verliest de Vitesse duidelijk meer terrein, met name vanwege de achterlichtjes, maar ook wat betreft andere details. De inscripties op de achterklep zijn wel goed gedetailleerd, maar (en dat valt op de foto minder op dan in het echt) zijn wel decals. Dit in tegenstelling tot beide (!) andere.
De Looksmart ziet er hier supergelikt en verfijnd uit, maar wel kort op de voet gevolgd door de Minichamps. De enige lichte smet zijn de achterlichtjes, die Minichamps qua vorm en dikte van het chroom beter voor elkaar heeft. Wel erg jammer dat Minichamps ervoor heeft gekozen om geen nummerplaatjes op hun model te zetten.


Afbeelding


Afbeelding
Vanaf de zijkant gezien, weer een verrassing voor wat betreft de Vitesse. Want ziet dit er nou echt zoveel minder uit dan de andere twee? Kijk een naar dat buitenspiegeltje, naar dat deurgreepje. Ook het zijruitje is van opzij prima in orde. De verhoudingen kloppen bij de andere twee modellen wel iets beter en dan heb ik het met name over de voorste wielkast en de lengte van het achterdek, maar heel erg valt dat laatste nou ook niet op. Wat wel erg opvalt is het antennetje. Die had Vitesse beter weg kunnen laten, wat een gedrocht!
Er vallen op deze foto's trouwens voor het eerst dingen op waarmee de Looksmart ECHT scoort. Ten eerste is dat de lak, die het Alfarood beter benadert en die bovendien duidelijk van superieure kwaliteit is, ook ten opzichte van de Minichamps. Ten tweede heeft de Looksmart als enige de juiste bolling in de motorkap neergezet. Nou moet ik wel zeggen dat het pas opvalt dat de beide andere modellen een te platte motorkap hebben wanneer je de Looksmart ernaast zet, maar toch. En tenslotte, en dat is echt belangrijk voor de kwaliteitsindruk, heeft Looksmart de naden veel scherper en nadrukkelijker op het model zitten dan beide anderen. De Vitesse heeft hier het excuus van haar leeftijd, van de Minichamps vind ik het gewoon tegenvallen.
Maar ook de Looksmart moet een tegenvaller incasseren. Sterker nog, voor zo'n duur handbouwmodel vind ik het een blunder van formaat: waarom zijn de wielkappen niet van chroom? Zelf Vitesse heeft dat wel gedaan. Echt heel, heel jammer. Het is iets wat direct in het oog springt als je naar de Looksmart kijkt.


Afbeelding
Ook van boven gezien valt de Looksmart op door het lakwerk en de naden. En de zijruitjes van de Vitesse vallen nu door de mand. Ze zijn wel erg dik, hoewel dat niet verwonderlijk is gezien de leeftijd. Maar er valt nog iets op: de Looksmart heeft een vreemde dikke chromen rand bovenop de voorruit zitten. Nou ben ik geen Duetto-kenner, dus ik heb de foto's erop nageslagen. Dan zie je trouwens pas op hoe weinig foto's zoiets eigenlijk te zien is. Uit de enige twee waarop dit wel het geval was, blijkt dat de voorruit weliswaar wat dik is aan de bovenkant, maar dat er geen sprake is van een chromen afwerking over de volle dikte. Maar, dit gezegd hebbende durf ik op geen enkele manier te garanderen dat er geen enkele versie bestaat waarbij die chromen afwerking er is.


Afbeelding


Afbeelding
Tot slot het interieur. Maar weer beginnen met de Vitesse, die voor de generatie behoorlijk compleet is, maar die hier duidelijk de andere twee voorbij moet laten gaan. De Looksmart ziet er iets verfijnder uit dan de Minichamps, maar veel scheelt het niet. De Minichamps komt zelfs in mijn ogen op een bepaalde manier beter over. En dan heb ik het niet alleen over de rode tunnel. Die tunnel kan zowel rood zijn als zwart, heb ik op foto's geconstateerd. Of heeft dit op een of andere manier met versies te maken? Hier schiet mijn kennis van de Duetto helaas weer tekort. Beide varianten lijken dus te kloppen, maar door de rode te kiezen heeft Minichamps het interieur ontegenzeggelijk een mooiere uitstraling gegeven dan Looksmart.
Deze foto vergroot trouwens meer uit dan de andere wanneer je erop klikt, om zo goed alle details te kunnen zien.


Afbeelding
De conclusie is duidelijk. De Vitesse is ondanks de leeftijd best nog een redelijk model, maar haalt het zeker niet bij de Minichamps. En wat de Looksmart betreft: de Minichamps is hem absoluut de baas als het gaat om de prijs/kwaliteit verhouding. Mijlenver zelfs! Sterker nog, als je de Minichamps thuis hebt staan, is er eigenlijk geen enkele reden om de Looksmart erbij aan te schaffen. Tenzij je hem goedkoop op de kop kunt tikken en je het leuk vindt om een Looksmart erbij te hebben in je verzameling. Daarbij komt dan (maar dat is in mijn geval niet van belang) dat de Looksmart in wat meer variaties verkrijgbaar is. Er zijn wat andere kleuren en er zijn versies met het kapje dicht. De uitstraling is in zijn geheel wel wat beter dan die van de Minichamps, met name door de lak en de naden, maar daar staat dan weer een vervelend minpuntje tegenover: de wielen. Dat stoort echt. Het chroom bovenop de voorruit laat ik dan maar even buiten beschouwing, omdat ik niet zeker genoeg weet dat dit bij de 1:1 nooit is voorgekomen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** .CIVT 1998 Alfa 146

zo mar 29, 2009 20:32

Italiaans Toerwagen Kampioenschap (CIVT 1997) ... In de Superturismo klasse CIST laatste seizoen in de Alfa 155 D2 met Fabrizio Giovanardi en Antonio Tamburini .... en Gordon De Adamich (zoon van Andrea), hoewel enkel de 1° race op Monza.
Het jaar daarop, 1998, kwam Gordon De Adamich (jr.) uit in de Alfa 146 TS 1.8 van NordAuto in klasse N5 CIVT
Alfa Romeo Challenge en werd overtuigend kampioen.
Voor de hand liggende keuze van Pego, in 1:43 die uit te brengen, het eerste race model van een 146 !!!
In 2001 reed de zus van Gordon , Cora , de 146 in CIVT grN4 van "Valleverde" no409.
Wat een race familie, die cursus op circuit Varano met Alfa's blijft nog een droom wens, maar
de race Pego 146 komt natuurlijk in de vitrine binnenkort.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Trio Duetto's

zo mar 29, 2009 21:19

Complimenten voor je 'confronto', Alfavaganza :thumbs: Leuk om te lezen en te bekijken.
Mooi helder fotowerk ook.

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Trio Duetto's

zo mar 29, 2009 21:25

Inderdaad leuke vergelijking Alfaganza, mijn complimenten :D

Ik heb vandaag het volgende aangeschaft, een babyblauw Alfa 8C van M4. Vond hem leuk om te zien :lol:

Afbeelding

En dan nog een bouwdoos van 500 stukjes, maar geen miniatuur...een puzzel :lol: van een uitgebouwde spider 916.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . serieus modelwerk

di mar 31, 2009 14:57

Het is al lang geleden dat Exoto hem aankondigde en nu staat-ie dan eindelijk op de site:

Afbeelding

De 1951 Tipo 159 "Alfetta" Grand Prix formule 1 racer in 1:18.

Prijs in de VS: $500 (gesignaleerde pre-order bij een Italiaanse eBayer: €589...)

Veel meer dan deze foto is er nog niet.

Een stevige prijs, maar toch wel te rechtvaardigen dunkt me:

Met werkende stuurinrichting, pedal box en wielophanging, spaakwielen die aan de ene zijde met 'normale' wielmoeren worden afgenomen en aan de andere zijde met de 'Franse slag'. Buizenchassis met echt gepopnageld plaatwerk. Zeer gedetailleerde motor.

Kortom: high tech.

Leuk om naast de 1:18 8c 2900B van Minichamps neer te zetten toch?

Wat het tweede model, in een gelimiteerde oplage van zes(!) stuks precies moet voorstellen weet ik niet. Het is een CNC uitgefreesde romp zonder onderdelen? De term 'wooden buck' zegt mij niets.

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . serieus modelwerk

di mar 31, 2009 17:40

Ciao a Tutti,

I just wanted to ask you all i saw this nodel on well known auction site and just wanted to ask if you thought it looked like an alfa because to me it looks like an abrth not an alfa any advice would be most welcome,

Afbeelding


Grazie a Tutti

Saluti
alfasudjoe

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . serieus modelwerk

di mar 31, 2009 17:48

Ciao a Tutti,

I just wanted to ask you all i saw this nodel on well known auction site and just wanted to ask if you thought it looked like an alfa because to me it looks like an abrth not an alfa any advice would be most welcome,

Afbeelding


Grazie a Tutti

Saluti
alfasudjoe
Looks to me as if this is a Maserati 8)
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . serieus modelwerk

di mar 31, 2009 17:48

Ciao a Tutti,

I just wanted to ask you all i saw this nodel on well known auction site and just wanted to ask if you thought it looked like an alfa because to me it looks like an abrth not an alfa any advice would be most welcome,

Afbeelding


Grazie a Tutti

Saluti
alfasudjoe
Well its most certainly not a 6c 1750 GS because that looks like this :wink:
Afbeelding

i think its a Maserati
http://www.finecars.cc/en/detail/car/94 ... no_cache=1

:wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . serieus modelwerk

di mar 31, 2009 17:51

Thats what i thought Marco, then again the seller is from China maybe a misprint i think, I though it was either a Abarth or a Maserati.

Salve
joe

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . serieus modelwerk

di mar 31, 2009 19:00

De Exoto Alfetta 159 ontdekte ik toevallig vanmorgen ook op www.modelauto.nl en dit staat er over de houten mockup:

"Zeer exclusief brengt Exoto 6 exemplaren in hout uit. Zogenaamde masters. Dt zijn modellen die dienen als orgineel waarmee een model wordt vervaardigd. Dit is voor de super Alfa freak. Het prijskaartje? $ 2.498,95!"

kijk zelf maar eens. Wel even naar beneden scrollen. Daar vind je ook nog een paar kleine maar indrukwekkende detailfoto's van deze 159.

Ik begrijp niet: hier worden toch geen modellen op vervaardigd/geklopt? Kijk eens naar de details in het hout, dat kan toch niet? Of is het een model van het origineel waar men de panels op vormde? Of... ...een mockup op basis waarvan het model wordt vormgegeven, een master voor het spuitgieten, maar dan x6 in dit geval?

En waarom zo'n prijs voor iets dat (computergestuurd) cnc gefreesd wordt? Ben nieuwsgierig naar de ware reden.

De 159 is om van te watertanden. Wel wat anders dan mijn Togi...

Koen :wink:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . serieus modelwerk

di mar 31, 2009 22:47

Het is al lang geleden dat Exoto hem aankondigde en nu staat-ie dan eindelijk op de site:

De 1951 Tipo 159 "Alfetta" Grand Prix formule 1 racer in 1:18.

Leuk om naast de 1:18 8c 2900B van Minichamps neer te zetten toch?
Er komt veel te veel veel te moois in 1:18!!!
Naast bovengenoemden noem ik nog eens de GTV van Autoart en de 1300GTA van Minchamps..... brrrr.... waar ga ik dat allemaal laten......... :oops:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . serieus modelwerk

di mar 31, 2009 23:34

Ciao a Tutti,
I just wanted to ask you all i saw this nodel on well known auction site and just wanted to ask if you thought it looked like an alfa because to me it looks like an abrth not an alfa any advice would be most welcome,
Afbeelding
Grazie a Tutti
Saluti
alfasudjoe
Looks to me as if this is a Maserati 8)
Right, this is a scale model Maserati, no Alfa Romeo.

Afbeelding

.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”